Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 23:36
  #1
Medlem
Crystallizes avatar
Är det inte lite emot den olympiska andan att de olympiska spelens TV sändningar har köpts upp av dyra betalkanaler? När jag var liten sändes Olympiska spelen på våra vanliga SVT kanaler, som man kunde titta när man hade tid. Detta är ju trots allt en mångtusenårig företeesle, sedan Romerska tiden AD 393, meningen med Olympiska spelen skulle vara för alla I hela världen oavsett ort, land eller rikedom.
Jag anser att detta börjar urarta. Med dessa krav på köp av specialkanaler urholkas folkets och speciellt ungdomarnas intresse för OS och därmed sport i det stora hela vilket är jättetråkigt. I längden är det dåligt för alla i alla länder, världen över. Nu har den blivit "uppköpt" och ingen reagerar, ställer mig frågandes till det. Vad står OS faklan för idag egentligen?
Citera
2018-02-18, 23:57
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Dyra vet jag inte. Jag pröjsade en hundring för att kunna se hela OS. Men visst kan man tycka att idrottsevenemang av nationellt intresse borde gå i kanaler som hela befolkningen kan se.
Citera
2018-02-19, 00:11
  #3
Medlem
TV-rättigheterna säljs till högstbjudande, vilket inte blev SVT. Är väl egentligen inte så mycket att orda om. Det är väl snarare ansvarsfullt av SVT att inte vräka mer skattepengar på att köpa in OS än det smakar.
Citera
2018-02-19, 09:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dyra vet jag inte. Jag pröjsade en hundring för att kunna se hela OS. Men visst kan man tycka att idrottsevenemang av nationellt intresse borde gå i kanaler som hela befolkningen kan se.
Det finns ju t.o.m. EU-regler om det här. I Finland måste man t.ex. visa Finlands matcher och medaljmatcherna i ishockey-VM på gratiskanaler. Inte kan det väl vara så att vinter-OS inte anses vara viktigt i Sverige?
Citera
2018-02-19, 10:10
  #5
Medlem
Starobrnos avatar
Svt satsar sina licenspengar på propaganda och underhållning för bögar och imbecilla. Och en liten skärv för att sända World cup i skidor.

Har man bredband och vill se OS köper man Dplay i en månad för 79 (?) spänn. Jag streamar via Apple-tv och har prima bild utan lagg.
Citera
2018-02-19, 12:27
  #6
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
OS som bara är vart fjärde år borde få visas i länders gratiskanaler. Betalkanaler bör hitta andra sätt att få folk att välja och betala för att titta.
Tja, det verkar ju som kapitalismen nu har nått den gräns där inte alla längre får det bättre.
Nu glider vi tillbaks in i klassamhället där vissa förnekas att ta del av det goda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback