Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 21:00
  #1
Medlem
Dragonflashs avatar
Min mamma fick nyligen ärva pengar ifrån sin mor och lite mark. Eftersom hon inte litar på sin godeman, så ville hon att hennes bror gav henne pengarna. Det hela gick smidigt och vi fick intyga allt på ett papper att hon skrivit under. Nu går varken hennes bror eller andra syskon att kontakta.
Bedragaren hennes "bror" gav henne ogiltigt telefon nr. Hur ska vi gå till väga. Min mamma är psykiskt sjuk?!
Citera
2018-02-18, 21:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Min mamma fick nyligen ärva pengar ifrån sin mor och lite mark. Eftersom hon inte litar på sin godeman, så ville hon att hennes bror gav henne pengarna. Det hela gick smidigt och vi fick intyga allt på ett papper att hon skrivit under. Nu går varken hennes bror eller andra syskon att kontakta.
Bedragaren hennes "bror" gav henne ogiltigt telefon nr. Hur ska vi gå till väga. Min mamma är psykiskt sjuk?!

Måste inte han få någon sorts fullmakt då? jag antar att det är hennes riktiga bror? Blev lite förvirrad där men jag tolkar det så. Hur länge har han hållit sig undan?
Citera
2018-02-18, 21:21
  #3
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Måste inte han få någon sorts fullmakt då? jag antar att det är hennes riktiga bror? Blev lite förvirrad där men jag tolkar det så. Hur länge har han hållit sig undan?


Två veckor.
Fullmakt var någonting han ville ha skickat till sig. Det fick han.
Det rörde sig om en bit land så han ville ha det på papper. Med underskrifter.
Citera
2018-02-18, 21:24
  #4
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Min mamma fick nyligen ärva pengar ifrån sin mor och lite mark. Eftersom hon inte litar på sin godeman, så ville hon att hennes bror gav henne pengarna. Det hela gick smidigt och vi fick intyga allt på ett papper att hon skrivit under. Nu går varken hennes bror eller andra syskon att kontakta.
Bedragaren hennes "bror" gav henne ogiltigt telefon nr. Hur ska vi gå till väga. Min mamma är psykiskt sjuk?!

Prata med polisen
Citera
2018-02-18, 21:28
  #5
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Prata med polisen

Jag skulle gärna göra det men det är så att de bor i vårt kära grannland Finland.
Citera
2018-02-18, 21:37
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Jag skulle gärna göra det men det är så att de bor i vårt kära grannland Finland.

Det är värt att prata med dom det kanske finns hjälp att få
Citera
2018-02-18, 21:41
  #7
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det är värt att prata med dom det kanske finns hjälp att få
Jag ska se vad jag kan göra.
Citera
2018-02-18, 21:43
  #8
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Jag ska se vad jag kan göra.

Hoppas att allt går bra
Citera
2018-02-19, 11:09
  #9
Medlem
Inte bara bedragare utan en klockren psykopat !
Citera
2018-02-19, 18:16
  #10
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Inte bara bedragare utan en klockren psykopat !

Personen jag kände finns inte längre på samma sätt om jag säger så. Det kanske finns liknande fall som kastar ljus på detta!
Citera
2018-02-19, 18:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Personen jag kände finns inte längre på samma sätt om jag säger så. Det kanske finns liknande fall som kastar ljus på detta!
Lästips: Omgiven av psykopater, av Thomas Eriksson. Boken kostar ca 200 kronor och är lättläst.
Citera
2018-02-20, 19:30
  #12
Medlem
Dragonflashs avatar
Nej det var nog mycket riktigt hennes bror som gömt sig undan när familjen jagade den andre brodern. Så det kan gå men man kan aldrig vara riktigt säker. Skum typ!
Allt kommer hamna till sin rätt om några veckor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback