Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-25, 21:26
  #13
Medlem
Amandishs avatar
De enda böckerna som finns hos mig är coffe table books. Rena inredningsprylar. Läste ganska mycket förr men numera är det helt ointressant. Älskar teater och musikaler, går alltid när tillfälle ges. Gillar att se en film men har ingen sofistikerad smak så det är inte vidare kulturellt.
Citera
2018-03-07, 14:51
  #14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Välkommen tillbaka, Rakii - din gamla get. Förstår att du gillar fåglar numera? Oklart om ornitologi är konst/kultur, men filmen The Big Year med Jack Black om fågelskådning på elitnivå är en god underhållning.

Hoppas du stannar kvar nu. De förlorade massorna tycks behöva dig. Ursäkta över att lägga en stor börda att axla. ; D

Njae, skulle väl inte heller kalla ornitologi för regelrätt kulturform men kul är det iallafall att gå runt i skogen eller varför inte i asfaltdjungeln och ta del utav djurlivet som finns. Friluftsliv är någonting som jag brinner starkt för, så ja, det går ju hand i hand med ornitologin, men annars är det fortfarande den heliga tre-enigheten jag brinner för; film, litteratur och musik. Även på sistone tagit upp mitt haltande intresse för tecknade serier, främst svenska och amerikanska indiependentserier och "undergroundserier".
Citera
2018-04-23, 17:49
  #15
Medlem
Dans kan vara helt fantastiskt att se på. Inte all dans, men någon som dansar och kan röra sig helt magiskt och kroppens utstrålning och kraft i kombination med musik ger mig rysningar.

Annars tycker jag att varje konstform har sin egen kraft. Ibland kan en stark bild berätta mer än en hel film på samma ämne. Ibland kan en låt väcka större känslor än en hel tv-serie. När en konstform klaffar perfekt med det som berättas uppstår magi enligt mig, och då spelar uttrycksformen mindre roll.
Citera
2018-04-23, 17:52
  #16
Medlem
mmais avatar
Konst ska upplevas, Att sitta vid en sjö och se solnedgången är 1000 gånger bättre än att stirra på en tavla, så jag väljer naturen som den bästa konsten för mig.
Citera
2018-04-24, 17:34
  #17
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Konst ska upplevas, Att sitta vid en sjö och se solnedgången är 1000 gånger bättre än att stirra på en tavla, så jag väljer naturen som den bästa konsten för mig.
Tavlan kan du å andra sidan titta på dygnet runt året runt. Solnedgången sker ju bara en gång om dagen vid olika tider beroende på vilken årstid det är.
Citera
2018-04-26, 09:46
  #18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vilken form av kultur föredrar ni, och varför?

Är antikultur en kultur? Isåfall svarar jag det. Jag gillar fritidssysselsättningar såsom geocaching, gocart, striptease, streetracing, armchair treasure hunting, paintball. Allt som inte ingår i politikernas PK-livsstil och får kulturbidrag.
Jag gillar design, inte kulturskulpturer.
Jag gillar vykorts- och planschmotiv, inte kulturoljemålningar på kulturarbetarnas gallerier.
Jag gillar festivaler, inte teatrar och inte Pride-parader.
Jag läser sånt som är intressant, t ex sprängämnesrecept - inte "Krig & Fred" så jag kan få kulturidentitet och bli en del av marxismens "kultur"-scen.
Jag gillar Tolkien-filmerna, inte svartvita franska filmfestivalsfilmer med ledsna clowner och tragiskt slut.
Jag lyssnar på energifylld musik man blir euforisk av, inte på musik som "man ska" lyssna på för att den är på nån topplista hos P3 och produceras av nån artist som har "rätt" åsikter.

När jag hör ordet "kultur" osäkrar jag min revolver.
__________________
Senast redigerad av Skattebrott 2018-04-26 kl. 09:48.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback