Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-09-23, 22:01
  #25
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Intressant! Kan Mathias till och med ha haft ett förhållande med Schons dotter?

Även intressant att Schon uppenbarligen hade problem med alkoholen. Han kan mycket möjligt ha varit berusad när han körde omkring den natten.

Varför ljuger han så mycket? Jag är övertygad om att han är inblandad. Men hur dog de? Frös alla ihjäl? Och vad hade de gjort för att förtjäna det..? Kanske hade någon av dem sagt något oförskämt till Schons dotter. Något som fick honom att flippa. Han kanske tog med sig Mathias på en liten åktur i bilen, och de andra följde efter i sin egen bil. Väl på berget urartar det, Mathias mördas och de andra får panik och jagas iväg upp till baracken…

Enl uppgift hade Mathias en fv som hette Lisa som han träffade i grundskolan, förmodligen i Yuba. Schon bodde så pass långt från Yuba att hans dotter troligen gick i skolan någon annanstans.

Bergsvägen är tydligen fortfarande smal och i inget vidare skick och för 43 år sedan var den full med hål och stenar. Schon borde inte ha klarat av att köra någon längre sträcka på den i onyktert skick skulle jag tro.

Det måste finnas ett logiskt skäl till varför kvintetten tog sig upp dit till att börja med. Poliserna var påtagligt förvånade över hur Madrugas bil tycktes ha kommit dit utan minsta skador på underredet vilket tyder på att han körde dit mycket försiktigt. Det står i överensstämmelse med uppgifterna om att bilen var hans ögonsten. Av detta följer att de inte kan ha blivit jagade upp på bergsvägen för då hade bilen skadats.
__________________
Senast redigerad av Eastmancolor 2021-09-23 kl. 22:04.
Citera
2021-09-24, 04:59
  #26
Medlem
Eastmancolors avatar
Ett scenario som slog mig är att om Schons dotter var på matchen i Chico och hade connectat med någon i kvintetten (Hon hade talsvårigheter men kanske kunde hon ha flirtat?) så kanske han i smb m upphämtningen av henne föreslog de fem att hjälpa honom att hämta sprit som han trodde fanns i trailern. De var hjälpsamma, förtjusta i dottern och åtminstone Mathias var säkert road av alkohol. Det kan ha varit omständigheten som fick dem att ta sig dit till att börja med. Snöstormen överraskade alla och även Schon. I övrigt samma förlopp som i mitt tidigare förslag.

Den svaga punkten är att han till polisen hävdade sig ha suttit fast i snön på bergsvägen sedan kl. 17:30 och att någon kunde ha sett honom i Chico. Nåväl, ingen rapporterade detta och han var aldrig misstänkt men det är en irriterande brist i min argumentation att han skulle ha tagit risken även om han var allmänt rörig och opålitlig.
__________________
Senast redigerad av Eastmancolor 2021-09-24 kl. 05:17.
Citera
2024-04-03, 12:25
  #27
Medlem
portnoys avatar
En annan video (i två delar) som sammanfattar det hela mycket bra.


https://youtu.be/I7DTCak0DOo?si=2o1DZemdm_rK4awX
Citera
2024-04-05, 00:26
  #28
Medlem
Wierdandsweets avatar
Finns nu på Netflix ett avsnitt om detta fall
(Files of unexplained)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback