Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-18, 18:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Det går förbi en ungjävel och drar snöboll mot våra fönsterrutor, skulle tippa att han är i 9-11 års åldern, känns störtlöjligt att ringa polisen för en sån sak, ungen är från Afrika nånstans (skräll) och att jaga efter och får hela släkten efter sig är jag inte sugen på

Här gäller det definitivt att vara smart. När jag var i den åldern så hände det att man busade med alla möjliga. Att stå i fönstret och hytta med näven är inte att rekommendera då kan du räkna med att få fler snöbolla på fönstren och kanske till och med ägg när snön är borta.

Du har alltså alternativen att skrämma ungarna rejält eller ignorera och hoppas att de inte kommer tillbaka. Jag rekommenderar att du ignorerar beteendet. Eftersom det var en ensam förövare så är risken liten att han kommer tillbaka.
Citera
2018-02-18, 18:41
  #14
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
Här gäller det definitivt att vara smart. När jag var i den åldern så hände det att man busade med alla möjliga. Att stå i fönstret och hytta med näven är inte att rekommendera då kan du räkna med att få fler snöbolla på fönstren och kanske till och med ägg när snön är borta.

Du har alltså alternativen att skrämma ungarna rejält eller ignorera och hoppas att de inte kommer tillbaka. Jag rekommenderar att du ignorerar beteendet. Eftersom det var en ensam förövare så är risken liten att han kommer tillbaka.

Jag tror han hade en kompis med sig för det gick en längre fram, fast han verkade ointresserad av vad kastaren gjorde och stannade inte till utan gick bara vidare
Citera
2018-02-18, 18:44
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Jag tror han hade en kompis med sig för det gick en längre fram, fast han verkade ointresserad av vad kastaren gjorde och stannade inte till utan gick bara vidare

en gång är ingen gång. två gånger är en gonggong.
Citera
2018-02-18, 18:47
  #16
Avstängd
creepingdeaths avatar
öppna fönstret så slipper du få snöbollen på rutan.
Citera
2018-02-18, 18:57
  #17
Medlem
spring ut slit tag i ung jävulen och lyft upp honom och skrik så högt du bara kan en jävla massa svordomar rätt i ansiktet på honom och skicka sen iväg han så lugnar det nog ner sig ska du se,,,


har själv en granne mitt emot mitt hus den här är la 12-15 eller något och tjock som en wiskey tunna så han är inte den lättaste att lyfta upp men stod på balkongen och röka och han började kaska som fan och jag vröla ditt jävla pack jag kan komma över och lära dig svenska ditt lilla as och passar det fan inte så kan du ta ditt jävla pick och pack o dra till baka till ditt jävla sand låda land och då sa hans farsa till honom sen efter det har jag inte sett röken av honom tror hans fassa visste att jag skulle nacka blatten om han fortsatte men det har blivit så lungt o skönt här nu efter det

så sätt hårt mot hårt då vågar dom inte
Citera
2018-02-18, 19:15
  #18
Medlem
blodigdiarres avatar
Prova en glad, livad hund som gärna går fram och hoppar upp på folk. Gå förbi som av en händelse och när du ser ungen så pratar du med mussepiggröst till hunden så han blir maniskt lekuppspelt. När hunbden och ungen möts kommer hunden att tro att ungen är bästa lekkamraten någonsin. Troligtvis är ungen hundrädd. Säg snabbt till ungen:"En snöboll till så kommer hunden att döda dig!"

Förbipasserande märker ingeting, de ser en glad hund som hoppar upp och slickar en unge i ansiktet. Ungen däremot lär uppleva några moments fasa och dödsångest. Han kommer att fatta. Underskatta aldrig hundrädslan som finns hos afrosvenskar.

Metoden har jag använt så jag vet att det funkar. Det var en ren slump, jag skulle rasta grannens hundar och när jag gick ut med den så mötte vi en ungjävel som hade slagit grannens katter. Ungen sprang i cirklar vrålade av skräck:"Tabort dem, ta bort dem!" Och det var ganska små hundar. Jag visslade in hundarna och gick fram och sa att så känner katterna när de ser dig, bråka aldrig med dem igen.
__________________
Senast redigerad av blodigdiarre 2018-02-18 kl. 19:29.
Citera
2018-02-18, 19:24
  #19
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Prova en glad, livad hund som gärna går fram och hoppar upp på folk. Gå förbi som av en händelse och när du ser ungen så pratar du med mussepiggröst till hunden så han blir maniskt lekuppspelt. När hunbden och ungen möts kommer hunden att tro att ungen är bästa lekkamraten någonsin. Troligtvis är ungen hundrädd. Säg snabbt till ungen:"En snöboll till så kommer hunden att döda dig!"

Förbipasserande märker ingetingm de ser en glad hund som hoppar upp och slickar en unge i ansiktet. Ungen däremot lär uppleva några moments fasa. Han kommer att fatta. Underskatta aldrig hundrädslan som finns hos afrosvenskar.

Metoden har jag använt så jag evt att det funkar.


Hahaha
Citera
2018-02-18, 20:50
  #20
Medlem
Gå hem och tala om för ungens farsa att ungjävlen ska luta. Sedan spöar du skiten ur hans farsa som en extra reminder. Seriöst.
Citera
2018-02-18, 21:14
  #21
Medlem
Har du ingen frys? Lägg in några riktiga bollar där så att dom blir riktigt isiga. När du får snöbollen på rutan öppna fönstret blixtsnabbt ut med is bollarna ur frysen och så skriker du - Nu jävlar är det krig! Har du tur träffar is bollen rätt i planeten på ungen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback