Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-18, 16:24
  #1
Avstängd
Har inte gjort något speciellt utom jag gett min hund för mycket mat kanske men nu när jag tänker efter så så har jag börjat väga upp maten varenda gång tack vare en granne i andra huset, gud bevare den jävla idioten då han hota med anmälning och jag ställde frågan varför

Idioten säger till mig att jag matar min hund för mycket men det gör jag absolut inte. Jag har en underbar liten mops och den ska väga 7kg men nu vägde hon 9kg men har bantat ner henne till 8kg men ska nå 7kg inom 2veckor

Jag tog åt mig som fan och sa att bryr dig inte om vad andra gör för det kan sluta med saker o ting kan hända och det vill du inte. Jag vet att folk inte vågar jiddra med mig då vissa sagt det till mig men så farlig e jag inte. Visst har man prylat upp en del människor men de har förtjänat det. Men försöker behärska mig på äldre dar

Men att göra så som grannen gör mot mig för då har det gått för långt. Grannen spenderar typ hela sitt vakna liv på hunden men det kan inte jag för jag måste arbeta mm Problemet är att min mops rör sig för lite. Jag försöker leka när jag hinner men om hunden inte vill

1-2kg är inte mycket att bråka över. varför måste folk blanda sig i andras liv. Varför kan ni inte hålla käften för nästa gång smäller det kanske men det ska inte behöva gå så långt
Citera
2018-02-18, 16:30
  #2
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Jag tog åt mig som fan och sa att bryr dig inte om vad andra gör för det kan sluta med saker o ting kan hända och det vill du inte. Jag vet att folk inte vågar jiddra med mig då vissa sagt det till mig men så farlig e jag inte. Visst har man prylat upp en del människor men de har förtjänat det. Men försöker behärska mig på äldre dar

Du hotar grannen för att denne påpekar att din hund är för tjock? känns rimligt. Speciellt om du håller med om att hunden är överviktig, otränad och får för mycket mat.
Citera
2018-02-18, 16:32
  #3
Medlem
MissMDs avatar
Så du väljer att hota din granne för att personen bryr sig om din hunds välmående? Låter ju vettigt.

1-2 kilo är väldigt mycket på små hundar, så absolut att det är något att bråka över.
En ras som dessutom lider av andningsproblem kan övervikt skapa väldigt stora problem.

Kanske du ska lyssna mer på vad din granne har att säga.

Edit: Med tanke på att ungefär var tredje mops har någon form av rörelsesvårighet så kanske det är extra viktigt med bra vikt och vettig motion.
__________________
Senast redigerad av MissMD 2018-02-18 kl. 16:35.
Citera
2018-02-18, 16:36
  #4
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag tror att grannen tyckte synd om din hund och sa därför till. Djur kan inte prata och därför har ägaren ett mycket stort ansvar i att sköta sitt djur på bästa sätt annars mår djuret dåligt. Det är därför djurskyddslagen är så ingripande om någon missköter sitt djur.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-02-18 kl. 16:38.
Citera
2018-02-18, 16:36
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Folk lägger sig i för mycket, det medhålles. Men om din mops ska väga 7kg och vägde typ 9kg så är det (överslagsräkning) typ 28% övervikt. Skulle jag räkna om det på min egen vikt, 90 kg (är normalviktig enligt BMI) så skulle jag väga 90x1,28= 115Kg. Jag vägde under en period runt när jag var 30 110kg. Såg nästan ut som Edward Blom i kroppshydda alltså.

Nu är det rätt enkelt att hålla vikten på en hund, då hunden inte kan öppna kylskåpsdörren själv, det är ägaren som utfodrar hunden. Dvs ägarens ansvar helt och hållet om hunden svälter eller blir för fet, så din granne hade i sak rätt. Men håller med om att det är för jävligt när folk lägger sig i andras liv. Speciellt om de också uttrycker sig taskigt. Se det positivt istället, din granne bryr sig tydligen om din hund, även om grannen inte har ett dyft att göra om hur du sköter vovven.
Citera
2018-02-18, 16:47
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Du hotar grannen för att denne påpekar att din hund är för tjock? känns rimligt. Speciellt om du håller med om att hunden är överviktig, otränad och får för mycket mat.

Har inte hotat någon, hota betyder direkt hot ord o att man menar det o agerar där efter. Men om det ska gå så långt innan folk börjar vandra iväg. Problemet är att allihopa ska berätta saker o ting om mopsar men jag är inte intresserad av deras problem. Det är bara negativa saker folk drar upp om rasen och det räcker nu för helvete. berätta något possitivt istället. Varför är Svenskar så negativa mest negativa folket i hela europa o då e man själv svensson men ändå

Min mops är skandinavisk champion 2016 i utställning "utseende mops" men från sommaren 17 har jag slutat upp med allt sånt o gått vidare med livet. Har inte tid mer utan gör som alla andra. Förr la jag hela mitt liv på hunden nu blir det nada
Citera
2018-02-18, 17:09
  #7
Avstängd
Min mops är helt frisk fast att ansiktet är bland de som är mest intryckt men hon är full dokumenterad med bästa stam tavlan i EU kosta mig 18k efter prut. Min mops gillar inte regn och här var jag bor regnar det 180-200dagar om året och det är mycket. Hon drar o sliter att hon vill inte promenera i regn då får jag respektera det och gå upp igen. Jag vet att 2/3 delar av alla mopsar i världen lider av andningen, snarka, ögon som rinner, öronvax, överviktig mm men min har sluppit det här tack o lov

Ni som är så negativa om just mops rasen snälla håll det för er själva. Vi mops ägare vet det här redan innan vi köpte hundarna. Vi måste acceptera deras utseende och inte dra upp deras sjukdomar hela tiden

Berätta något positivt istället om rasen. Jag har tröttnat på allt skitsnack
Citera
2018-02-18, 18:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Du hotar grannen för att denne påpekar att din hund är för tjock? känns rimligt. Speciellt om du håller med om att hunden är överviktig, otränad och får för mycket mat.

Vad ska han göra då tycker du? Grannen ska hålla igen sin käft och sköta sitt.

Vem fan orkar höra nån granne öppna käften över nått han inte ska bry dig i
Citera
2018-02-18, 18:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Vad ska han göra då tycker du? Grannen ska hålla igen sin käft och sköta sitt.

Vem fan orkar höra nån granne öppna käften över nått han inte ska bry dig i
Anser han att grannen inte har med saken att göra så är det väl bara att ignorera honom? Att hota folk gör att man får ett mycket dåligt rykte.
Citera
2018-02-18, 18:45
  #10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Har inte gjort något speciellt utom jag gett min hund för mycket mat kanske men nu när jag tänker efter så så har jag börjat väga upp maten varenda gång tack vare en granne i andra huset, gud bevare den jävla idioten då han hota med anmälning och jag ställde frågan varför

Idioten säger till mig att jag matar min hund för mycket men det gör jag absolut inte. Jag har en underbar liten mops och den ska väga 7kg men nu vägde hon 9kg men har bantat ner henne till 8kg men ska nå 7kg inom 2veckor

Jag tog åt mig som fan och sa att bryr dig inte om vad andra gör för det kan sluta med saker o ting kan hända och det vill du inte. Jag vet att folk inte vågar jiddra med mig då vissa sagt det till mig men så farlig e jag inte. Visst har man prylat upp en del människor men de har förtjänat det. Men försöker behärska mig på äldre dar

Men att göra så som grannen gör mot mig för då har det gått för långt. Grannen spenderar typ hela sitt vakna liv på hunden men det kan inte jag för jag måste arbeta mm Problemet är att min mops rör sig för lite. Jag försöker leka när jag hinner men om hunden inte vill

1-2kg är inte mycket att bråka över. varför måste folk blanda sig i andras liv. Varför kan ni inte hålla käften för nästa gång smäller det kanske men det ska inte behöva gå så långt
Du har så rätt så. Din granne är ett svin som påpekar att din hund är fet när det bara är två kilo. Fy fan vilket as.
Inte nog med det. Hur fan såg han att den var fet med bara den lilla övervikten på två kilo?
Tja. Enl en BMI uträkning ska jag väga lite över 80 kilo. Med din hunds övervikt som blir det på mig som är 1.84 lång en vikt på 104kg. Min högsta vikt jag uppnådd var 101kg o fyfan så fet jag var o min kondis var allt annat än bra.
Så, gå nu över till din granne o släng vågen hårt i huvudet på honom o fortsätt ta död på din hund.
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Min mops är helt frisk fast att ansiktet är bland de som är mest intryckt men hon är full dokumenterad med bästa stam tavlan i EU kosta mig 18k efter prut. Min mops gillar inte regn och här var jag bor regnar det 180-200dagar om året och det är mycket. Hon drar o sliter att hon vill inte promenera i regn då får jag respektera det och gå upp igen. Jag vet att 2/3 delar av alla mopsar i världen lider av andningen, snarka, ögon som rinner, öronvax, överviktig mm men min har sluppit det här tack o lov

Ni som är så negativa om just mops rasen snälla håll det för er själva. Vi mops ägare vet det här redan innan vi köpte hundarna. Vi måste acceptera deras utseende och inte dra upp deras sjukdomar hela tiden

Berätta något positivt istället om rasen. Jag har tröttnat på allt skitsnack
Kan inte förstå alla dessa mopsar o deras stamtavlor. Hur kommer det sig att alla dessa har den bästa stamtavla man kan hitta? Är alla kullsyskon med varandra?
Inte funderat på att stamtavlan bara är ett säljargument till dumma valpköpare?

Lite topic då.
Vissa idioter skiter i att berätta att idioter är idioter medan vissa, lik din granne gör det för att du ska sluta vara en idiot.
__________________
Senast redigerad av Provocative2.0 2018-02-18 kl. 18:49.
Citera
2018-02-18, 18:53
  #11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du har så rätt så. Din granne är ett svin som påpekar att din hund är fet när det bara är två kilo. Fy fan vilket as.
Inte nog med det. Hur fan såg han att den var fet med bara den lilla övervikten på två kilo?
Tja. Enl en BMI uträkning ska jag väga lite över 80 kilo. Med din hunds övervikt som blir det på mig som är 1.84 lång en vikt på 104kg. Min högsta vikt jag uppnådd var 101kg o fyfan så fet jag var o min kondis var allt annat än bra.
Så, gå nu över till din granne o släng vågen hårt i huvudet på honom o fortsätt ta död på din hund.

Folk måste ju bara hitta något att tjafsa om. Kom en bärplockare här en gång och gapa om jag har massa miljöfarliga bilar och massa katter, gasolskallen fick till svar att halva byns katter är här och frågade om stängslet runt gården var helt
__________________
Senast redigerad av hippili 2018-02-18 kl. 19:24.
Citera
2018-02-18, 19:16
  #12
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Min mops gillar inte regn och här var jag bor regnar det 180-200dagar om året och det är mycket. Hon drar o sliter att hon vill inte promenera i regn då får jag respektera det och gå upp igen.

Köp ett löpband till jycken. Då kan hon motionera sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback