Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 14:03
  #1
Medlem
Jag håller på att driva ett företag tillsammans med ett par vänner som är bosatta i Australien.
Trots att företaget är i utvecklingsfasen går det riktigt bra och vi har fått väldigt bra feedback. Vi gör redan en liten vinst i företaget men inte tillräckligt för att betala ut lön. Samt att alla pengar går direkt tillbaka in i företaget för utvecklingen av plattformen.

Vi har inte för intresse att ta in investeringspengar i detta skede av företaget. Problemet är att jag har lagt alla mina besparingar och lite därtill i företaget som jag arbetar med heltid i dagsläget. Som det ser ut krävs ca 1-1½ år innan vi kan börja ta ut en lön och anställa personal. Eftersom jag har hyra, mat och andra diverse utgifter varje månad måste jag på något sätt täcka dessa.

Efter beräkning krävs det ca 10.000 kr / månaden för att nå break-even. Tanken var först att köra för Uber men efter att ha läst deras nya villkor och erfarenheter från chafförer är detta inte så aktuellt längre. Även tid måste vara flexibel då jag arbetar mot Australien, så tanken är att kunna arbeta extra medan de sover, ca 12:00-20:00 svensk tid. Har ni något förslag på arbete för att så enkelt och snabbt som möjligt nå upp till denna summa?

Kan även tillägga att förutom en gymnasieutbildning har jag studerat två år på handelshögskolan i Stockholm.

Tack i förhand!
//Jonas
Citera
2018-02-18, 14:06
  #2
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas888
Jag håller på att driva ett företag tillsammans med ett par vänner som är bosatta i Australien.
Trots att företaget är i utvecklingsfasen går det riktigt bra och vi har fått väldigt bra feedback. Vi gör redan en liten vinst i företaget men inte tillräckligt för att betala ut lön. Samt att alla pengar går direkt tillbaka in i företaget för utvecklingen av plattformen.

Vi har inte för intresse att ta in investeringspengar i detta skede av företaget. Problemet är att jag har lagt alla mina besparingar och lite därtill i företaget som jag arbetar med heltid i dagsläget. Som det ser ut krävs ca 1-1½ år innan vi kan börja ta ut en lön och anställa personal. Eftersom jag har hyra, mat och andra diverse utgifter varje månad måste jag på något sätt täcka dessa.

Efter beräkning krävs det ca 10.000 kr / månaden för att nå break-even. Tanken var först att köra för Uber men efter att ha läst deras nya villkor och erfarenheter från chafförer är detta inte så aktuellt längre. Även tid måste vara flexibel då jag arbetar mot Australien, så tanken är att kunna arbeta extra medan de sover, ca 12:00-20:00 svensk tid. Har ni något förslag på arbete för att så enkelt och snabbt som möjligt nå upp till denna summa?

Kan även tillägga att förutom en gymnasieutbildning har jag studerat två år på handelshögskolan i Stockholm.

Tack i förhand!
//Jonas

Jobba 50% som redovisningsassistent kanske?
Citera
2018-02-18, 14:10
  #3
Medlem
Flaskhalsats avatar
Försäljningsjobb i butik? McDonalds? Max? Så låga summor som du kräver får du nästan ut på halvtid hos Max eller kollektivavtal i Handels.
Citera
2018-02-18, 16:33
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Inom vården. Vårdbiträde. (12.00-21.00).
Citera
2018-02-18, 16:40
  #5
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Inom vården. Vårdbiträde. (12.00-21.00).

Ja det där var nog ett riktigt bra tips. Du kommer bli poppis om du tar många kvällsskift på hemtjänst eller äldreboende.
Citera
2018-02-19, 22:31
  #6
Medlem
Ja, detta borde inte vara några problem överhuvudtaget. Många, många företag har kundtjänst öppen till 20.00 och många där som jobbar extra. Ofta har man OB efter kl 17 eller 18 dessutom. Kvällspassen är lugna och då kan du småfixa med ditt eget under arbetstid när telefonen inte ringer, vet många som gör så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback