Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 13:13
  #1
Medlem
sykesfans avatar
Vet inte om denna tråd hamnat rätt nu, men jag har fan inte fått fram ett enda svar på denna fråga genom Google och det stör mig något enormt att inte veta.

Så, igår när jag gick på stan och går förbi ett gäng killar med utländsk bakgrund hör jag hur de pratar om mig och de kollar på mig precis som att jag vore ett köttbit och de lejon. Det enda jag snappar upp av vad de säger är

”Ah shit, hon e precis som en uzi”

Flera gånger hörde jag ”som en uzi”. Vad ska det uttrycket betyda??!
Citera
2018-02-18, 13:22
  #2
Medlem
Kumabjorns avatar
Enda uzi jag känner till är en israelisk k-pist.
Ser du möjligen ut att vara judinna och de använder det som slang för en israelit?
Citera
2018-02-18, 13:28
  #3
Medlem
Andersdamaans avatar
Finns dom som använder "Uzi" om personer som pratar väldigt snabbt. Uzi är som bekant en k-pist.
Citera
2018-02-18, 13:56
  #4
Medlem
AA-suiteds avatar
Som en uzi låter i mina öron som någonting som är snabbt. Säker på att du hörde att det var det här de sa?
Citera
2018-02-18, 22:21
  #5
Medlem
Jag kan tänka mig att de tycker att uzi-kpistar är häftiga. Favoritvapnet för gangsters och livvakter...

Och alltså, en häftig tjej kan kanske också kallas för uzi... Lite som puma.

Och de tyckte nog du var fin, om de talade om dig som en köttbit. Lite ofint, men sån är ju grabbsnacket i grabbgänget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback