Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 00:52
  #49
Medlem
RiceNChickens avatar
Positivt överraskad. Såg de 2 första avsnitten på youtube då de dök upp i flödet i helgen och laddade ned resten direkt efter

Hysteriskt rolig stundtals och känner samtidigt att storyn bär serien framåt på riktigt. Inte bara nåt de slängt ihop för money som jag trodde innan... liten favoritserie för stunden men får vänta nu
Citera
2018-08-29, 01:30
  #50
Medlem
MrLevaLivets avatar
Ursäkta mitt våldsamma känsloutspel, ville meddela att säsong 2 av denna A-serie kommer 2019.
Citera
2018-08-29, 11:28
  #51
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ursäkta mitt våldsamma känsloutspel, ville meddela att säsong 2 av denna A-serie kommer 2019.

Denna omgång kom ju ut i Maj i år, skulle inte förvåna mig om de följer samma schema nästa år, året går mot sitt slut också så det är inte "för" långt borta.

Sen tar det ju tid att göra avsnitten, att skapa ca fem timmar material är ju mer än en reguljär film. Hade det här bara varit en vanlig standard skitserie där ett gäng ickepersoner går runt i en inomhusscen och drar dåliga skämt hade det gått fortare att göra men nu är det inte det. Utomhusscener, trafikscener och koreografi äter tid och kräver flera omtagningar för att bli bra och glöm inte manuset.
Citera
2018-08-29, 20:07
  #52
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Klart jag älskar Karate kid, men den är en produkt av sin tid, går inte fånga magin idag.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Du har (troligtvis) helt rätt.
En Martin Kove, Mr. Miyagi och några av de andra ursprungliga, hade nog kunnat gjort att känslan ändå fanns där.
Sen är det också viktigt med ljudet och kameran.

Fakta, de lyckades.

De fångade magin men ändå på ett nytt sätt. Hade de bara försökt efterapa originalet hade det inte gått, då hade det bara blivit corny och nästan patetiskt. Vad de gjorde bra var ju att serien hade ett självmedvetande, man visste vad som var "för gammalt" men behandlade det ändå bra som material (flashbackarna var helt korrekt placerade) samtidigt som man gjorde narr av det emellanåt. Man behandlade det förgångna som det förgångna och lämnade där det hörde hemma, dvs i det förgångna.
Citera
2018-08-30, 14:12
  #53
Medlem
Krickerts avatar
Youtube visade ett par avsnitt gratis så jag laddade ner säsong 1.

Och jag måste säga att jag tycker det här var riktigt bra.

Det skall tilläggas att jag tyckte filmerna var jävligt töntiga när dom kom på 80-talet,jag var mer inne på Bruce Lee,Chuck Norris och ninjafilmer.
Citera
2018-08-31, 21:19
  #54
Medlem
l00zekks avatar
Genial. Helt klart årets serie för mig. Blir svårt att hitta något efter detta(utöver game of thrones så klart).
Citera
2018-09-01, 19:39
  #55
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Youtube visade ett par avsnitt gratis så jag laddade ner säsong 1.

Och jag måste säga att jag tycker det här var riktigt bra.

Det skall tilläggas att jag tyckte filmerna var jävligt töntiga när dom kom på 80-talet,jag var mer inne på Bruce Lee,Chuck Norris och ninjafilmer.

Kom igen, på den tiden så var ju Karate Kid den barnvänliga karatefilmen. Fast det måste dock sägas att var man över tio hade man säkert redan sett Enter the Dragon och hört hundratals gånger på skolgården om att Bruce Lee inte kunde träna på sandsäckar för han sparkade bara sönder dem utan fick använda säckar fyllda med järnskrot.
Citera
2018-09-01, 23:58
  #56
Medlem
Mackan52s avatar
Spoiler varning!


Fear does not exist in this dojo does it?
No sensei!
Pain does not exist in this dojo does it?
No sensei!
Fear does not exist in this dojo does it?
No sensei!
Class, are you ready to learn the way of the fist?
Yes sensei!
Citera
2018-09-04, 21:43
  #57
Medlem
Arga.Apans avatar
Jag fnös när jag såg att Karate Kid skulle bli TV. Är duktigt trött på när Hollywood ska kräma ur så mycket stålar som möjligt genom att återvinna gamla klassiker och appellera till gamla fans. Men fy helvete vilken bra serie detta är.

Välskriven, välspelad, rolig, full med 80-tals nostalgi och framförallt inte bara undviker den politiska korrekthet (som är pesten alla serier idag lider av) den dissar den! Om någon tittar in här utan att ha sett serien: Se den. Bästa på länge.
Citera
2018-09-05, 00:17
  #58
Medlem
PingPongZongs avatar
The Way Of the Fist. Strike First, Strike Hard, No Mercy !!

Såg filmen på bio när den kom. Påverkade mig rejält. Och jag träffade även jag en Mr Miyagi. Låg och solade för 16år sedan måste det vart, då jag var ca 25år. Plötsligt märker jag en skugga. Tittar upp och där står en thaigubbe och skrattar. Det var MAYAKII !! En då +50årig thailändare. Han är även en mkt erfaren thaiboxare då han gått många matcher på Lumpini och Ratchadamnoen stadium. Och han sätt att vara, att prata är exakt som Mr Miyagi. Annan kampstil bara.

Jag som då var en nationalistisk skinhead fick en vän för livet i den där lilla härliga thaigubben. Och än idag glor folk som faaan när vi träffas och umgås. Hailar och härjar som vanligt. Bara för att provocera.

Stripes on a tiger dont wash away. We're made of steel not clay !! Fighting, fighting, fighting the World !!

Här har ni en nytagen bild på Sverige Mr Miyagi. http://bayimg.com/kAnKLaAgB

__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2018-09-05 kl. 00:22.
Citera
2018-09-22, 09:46
  #59
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
Jag fnös när jag såg att Karate Kid skulle bli TV. Är duktigt trött på när Hollywood ska kräma ur så mycket stålar som möjligt genom att återvinna gamla klassiker och appellera till gamla fans. Men fy helvete vilken bra serie detta är.

Välskriven, välspelad, rolig, full med 80-tals nostalgi och framförallt inte bara undviker den politiska korrekthet (som är pesten alla serier idag lider av) den dissar den! Om någon tittar in här utan att ha sett serien: Se den. Bästa på länge.

Ja det är ju det som gör serien så genial, inte bara att Jonny är helt oförstående inför alla PK ideer som vi påverkas av utan även att dissa dom är lösningen av undommarnas problem. Bli intressant att se om han fortsätter på samma spår i S2 eller om han upptäcker att han dragit det för långt.
Citera
2018-12-02, 19:34
  #60
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Ja det är ju det som gör serien så genial, inte bara att Jonny är helt oförstående inför alla PK ideer som vi påverkas av utan även att dissa dom är lösningen av undommarnas problem. Bli intressant att se om han fortsätter på samma spår i S2 eller om han upptäcker att han dragit det för långt.

Det är verkligen det bästa
https://www.youtube.com/watch?v=yZFBtHG3okI&t=4s

Hawk: "Doctor said I could be on the spectrum..."
Johnny: "I don't know what that is but get off it pronto."

https://www.youtube.com/watch?v=eJERBUXfvHc

Här är den absoluta sågningen på precis allt.
"I have asthma..."
*Slår sönder inhalatorn*
"Not anymore. We do not allow weakness in this dojo! So you can leave your asthma and your peanut allergies and all that made up bullshit outside is that understood?"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback