Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 01:54
  #1
Medlem
MrMarios avatar
Musmarkören på min nya laptop har börjat bete sig underligt. Så fort något program öppnas på datorn så pixlas och deformeras musmarkören tills "laddar"-cirkeln försvunnit. I Chrome så försvinner markören även helt ibland när jag pekar t.ex. på flikar överst på skärmen (dock så inträffar detta aldrig ex. mitt på skärmen). Det inträffar bara när chrome laddar en ny internetsida. Aldrig varit med om detta problem tidigare. Datorn är som sagt ny, två månader på nacken och gör inget skumt med den, så torde inte vara virus. Vet inte om det är relevant, men jag speglar alltid datorbilden till TV:n via hdmi.
Citera
2018-02-18, 07:43
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är datorn " up to date " när det gäller drivrutiner? Ominstallerat drivrutinen som avser musenheten?
Citera
2018-02-18, 22:06
  #3
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det inträffar bara när chrome laddar
Använd firefox istället, se om det blir skillnad.
I övrigt, vad är det för fabrikat och modell på datorn? Vilken typ av grafikkrets har den?
Citera
2018-02-19, 14:46
  #4
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Använd firefox istället, se om det blir skillnad.
I övrigt, vad är det för fabrikat och modell på datorn? Vilken typ av grafikkrets har den?

https://www.inet.se/produkt/1961610/...-geforce-mx150

GeForce MX150 2GB är grafikkortet.

Har rotat runt och uppdaterat drivrutiner för pekdon (mus) och grafikkort nu. Märkligt att problemet kvarstår. Det verkar inte vara webbläsaren. Jag har inte firefox, men var i alla fall likadant i edge/explorer. Och det inträffar även på skrivbordet när ingen webbläsare är öppen. Verkar ske så fort någonting laddas. Knepigt.
Citera
2018-02-19, 14:52
  #5
Medlem
MrMarios avatar
Edit: problem solved.

Aktiverade markörskugga (var av någon anledning deaktiverat i musinställningar) och då löste sig kruxet.
__________________
Senast redigerad av MrMario 2018-02-19 kl. 14:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback