Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 22:23
  #1
Medlem
Hej. Vill med denna kurrapport även få feedback på mina prover från werlabs. Inne på slutet av min 5:te vecka av 16 totalt. Är en av dessa oldies här.

+45 ..närmare 50 ... med Bf för högt som det senaste året gått upp till 22%
93 kg 182 cm lång
Många år av erfarenhet från gymmet och samtidigt många år från kampsport.
Personlig tränare utbildning till hösten e inbokat.Tränar inte för Mr1 utan att helt enkelt få må bra fysiskt och psykiskt. Dåliga axlar och Diskbråck i ryggen m.m Därav passar jag mig för Mr1
tränar minst 4 ggr per vecka


Min första kurrapport. Hoppas den inte blev för rörig

Upplägg:
Testo cyp 250 mg 2 ggr i veckan
Eq 300 mg 2 ggr i veckan
Hcg 5 v på, 5 av och avslutar med 5 på
Arimidex 0,25 eod
Asperin 0,25 morgon o kväll ?höja till 0,5?
2 gram fiskleverolja morgon och kväll.

Nolva till Pct dag 1-7 100mg. Dag 7-15 40mg. Dag 15-30 20mg
ska avsluta Hcg 2 veckor efter sista sticket. Påbörjar då nolva.
Arimidex mot vatten retention som jag fick mycket av på förra kuren.

Detta är min tredje kur. Första var anavar, andra var testo C 250 mg vecka.
Fick såna flusch i ansiktet dagen efter varje stick och blev väldigt varm på min andra kur testo. Därav detta upplägg med 2 ggr per vecka.

Sen ville jag testa att få jämnare nivåer istället för höga toppar och djupa dalar med en gång per vecka. Kollade roidcalc med mina doser.

Måste säga att det känns som kroppen minns mitt tillförande av testo. Avslutade min första testo kur 2 okt och påbörjade denna 3 månader efter och det kändes gott i kroppen redan efter 2 veckor. Första gången tog det runt 5 veckor innan jag kände av effekten. Jag mår bra och det e det viktigaste nu

Var och tog prover denna vecka och fick detta till svar och det var exact 4 veckor efter start.
Kan nån kunnig som tex Karl-Alfred läsa av och kommentera? Tycker testot är lite lågt. Östrat?

Detta var svaret jag fick av werlabs läkare

"I dina blodbristprover noteras ett lätt förhöjt blodvärde (Hemoglobinvärde). Detta rör sig sannolikt om en normalvariant eller ett tecken till lättare uttorkning.

Dina blodfetter ligger samtliga inom de intervall som laboratorierna anger vara "normalt". Du har dock en blodfettsprofil som på sikt ger ökad risk för hjärt-kärlsjukdom så som hjärtinfarkt och stroke.
Totala mängden kolesterol (P-Kolesterol) ligger på 5,4 men bör ligga åtminstone under 5,0.
Mängden "dåligt" kolesterol (P-LDL-kolesterol) ligger på 3,3 men bör ligga under 3,0.
Kvoten mellan bra och dåligt kolesterol (ApoB/ApoA1) ligger på 0,84 men bör ligga under 0,7 hos män.
I första hand rekommenderas alltid kost- och motionsförändringar som första åtgärd för förbättra sina blodfetter.

Ditt HbA1c (långtidsblodsocker) ligger lågt vilket kan indikera en tid med lågt energiintag eller svält men är inte prognostiskt ogynnsamt.
Ditt fasteblodsocker ligger bra."

Dina testresultat
Blodbristprover
1 värde(n) är utanför referensintervallet
B-Hb 171g/L 134-170 g/L

B-Erytrocyter 5.6 10(12)/L 4,2-5,7 10(12)/L

B-EVF 0.49 fraktion 0,39-0,50 fraktion

B-MCV 89 f L82-98 fL

Erc(B)-MCH 30.9 pg 27-33 pg

B-MCHC 349g/L 317-357 g/L

Immunförsvar
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
B-Leukocyter 4.8 10(9)/L 3,5-8,8 10(9)/L

Infektions- och inflammationsmarkör
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
P-CRP<4 mg/L <5 mg/L

Koagulationsförmåga
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
B-Trombocyter 232 10(9)/L 145-348 10(9)/L

Mineraler
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
P-Magnesium, total 0.83 mmol/L 0,70-0,95 mmol/L

P-Järn 21 µmol/L 9-34 µmol/L

P-Ferritin 148 µg/L20-375 µg/L

Vitaminer
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
S-Kobalamin 519 pmol/L 156-672 pmol/L

Blodfetter
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
P-LDL-kol, direkt 3.3 mmol/L 1,4-4,7 mmol/L

P-Kolesterol 5.4 mmol/L 3,3-6,9 mmol/L

fP-Triglycerider 1.73 mmol/L 0,45-2,6 mmol/L

P-HDL-kolesterol 1.1 mmol/L 0,8-2,1 mmol/L

P-Apo A1 1.17 g/L0,79-1,69 g/L

P-Apo B 0.98 g/L 0,46-1,74 g/L

S-Apo B/Apo A1 0.84 <0,90

Blodsocker
1 värde(n) är utanför referensintervallet
P-Glukos 5.5 mmol/L 4,2-6,0 mmol/L

B-HbA1c (IFCC) 25mmol/mol 27-42 mmol/mol

Sköldkörtel
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
P-Tyroxin, fritt 18 pmol/L 10-22 pmol/L

P-Tyreotropin (TSH) 2.6 mIE/L 0,4-4,0 mIE/L

Hormoner
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
S-Testosteron, total 35 nmol/L 10-35 nmol/L

S-Östradiol, total 122 pmol/L < 150 pmol/L

Leverfunktion
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
P-ALAT 0.87 µkat/L 0,15-1,1 µkat/L

P-ASAT 0.63 µkat/L 0,25-0,75 µkat/L

Njurfunktion och Kroppssalter
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
P-Calcium 2.32 mmol/L 2,15-2.50 mmol/L

P-Kreatinin 84 µmol/L 60-105 µmol/L

P-Natrium 140 mmol/L 137-145 mmol/L

P-Kalium 3.9 mmol/L 3,5-4,4 mmol/L

Prostataprov
värde(n) är fortfarande inom referensintervallet
P-PSA 0.3 µg/L <2,0 µg/L
Citera
2018-02-18, 15:50
  #2
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Hallå där,

Nu har jag inte gjort någon ingående analys men jag har sett över resultaten och det du skrivit och har ett par punkter som kan va värda att titta lite närmare på.

• Testovärdet: Nu vet jag inte exakt hur lång tid sedan första injektion samt vilket injektionsschema som föregått provtagning men om du beräknar ha nått stabiliserad blodplasmakoncentration så korrelerar dosen 500mg test e i veckan väldigt dåligt med ett värde om 33 nmol fritt. Testovärdet i sig är en absolut bra nivå för en gentleman av din årgång med tanke på hur stor skillnaden är mot den endogena nivå som normalt uppvisas i medelåldern. Värdet kan absolut trimmas upp men enligt min erfarenhet brukar de flesta börja uppleva rodnader i ansiktet, förhöjda blodtrycksvärden, försämrade blodvärden som följd av behovet av ökad dosering anastrozole osv. Det är visserligen inte en "antingen/eller"-situation där alla bieffekter kommer direkt vid ett visst värde utan det sker gradvis i individuell takt men doser över 400mg är enligt många onödiga om man ser till att sköta allt runtomkring och istället kombinera preparat med synergiska effekter, i synnerhet om man inte ens tävlar inom BB.

• EQ och axlarna: EQ är tyvärr som många tror inte ett bra preparat för leder, senor, fästen osv. Effekten från boldenone medför, enkelt uttryckt, ökning av kollagenfibrer och svagare kollagenfibrer. Med andra ord försvagar du lederna. Testa istället primobolan (methenolone) eller någon av eller båda peptiderna BPC157 och TB-500 om du vill öka på ledhälsan. GH är givetvis också ett trevligt men dyrt tillskott i denna aspekt.

• Östradiol: Här ligger du med tanke på din ålder lite högt skulle jag uppskatta. Om du dessutom vill skära ner lite på fettet så är det viktigt att ha en tydlig androgen-ratio på hormonsystemet så att de feminina fettdepåerna oxideras.

• Njur- och levervärden: de ligger alla något högt vilket indikerar att ditt system är något belastat, sannolikt ett svar på preparaten du injicerar. Nu vet jag inte vilket märke det är du kör eller hur dina levervärden reagerar normalt men att ta i beaktning kan vara att vissa preparat är mindre rena och således belastar kroppens reningsprocess. Som det är noterat ligger du ju inte över referensintervallet men när dessa markörer alla visar samma förhöjning så indikerar det att systemet är aningens överbelastat och något således inte riktigt hanteras optimalt. Hur viktigt detta är för just dig kan bara du svara på. Vissa bryr sig inte om dessa mindre marginaler då det inte innebär något direkt livshot å andra tycker det är lika bra å bara göra rätt så att kroppen är finstämd och fungerar optimalt.

• PCT: Nolva frontas aldrig. 100mg är åt pipsvängen för mycket. För den här kuren räcker 40mg om dagen i två veckor följt av 20mg om dagen i 2 veckor gott och väl. OM du inte återhämtar dig som du tycker du borde så kan du testa stimulering med clomiphene (clomid) istället. 50mg om dagen i 3 veckor initialt är ett bra utgångsläge.


Mvh,

-Alfred
Citera
2018-02-18, 16:32
  #3
Medlem
Tack Karl-Alfred för svar. Såg nu jag skrev fel så det missuppfattas. Jag tar 250 mg uppdelat på 2 ggr endast. Samma med EQ 300 mg uppdelat på 2 ggr. Jag tänkte om det är EQ som höjt mina nivåer?

Köpte Eq hos Max. Ser för övrigt att sidan e nerstängd? Vet du nått?
Testot köptes på AB där det står Phenom på. Hcg och arimidex inköptes där med.

Sen funderade jag starkt på Primo innan jag beslutade att ta EQ istället. Kommer helt klart köpa det nästa gång på grund av dess effekter även stärker upp immun försvaret.

Hjälper det nått med 0,250 mg eller bör jag höja asperinet till 0,5?

Tack igen

Mvh
Citera
2018-02-19, 07:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iluminator
Tack Karl-Alfred för svar. Såg nu jag skrev fel så det missuppfattas. Jag tar 250 mg uppdelat på 2 ggr endast. Samma med EQ 300 mg uppdelat på 2 ggr. Jag tänkte om det är EQ som höjt mina nivåer?

Köpte Eq hos Max. Ser för övrigt att sidan e nerstängd? Vet du nått?
Testot köptes på AB där det står Phenom på. Hcg och arimidex inköptes där med.

Sen funderade jag starkt på Primo innan jag beslutade att ta EQ istället. Kommer helt klart köpa det nästa gång på grund av dess effekter även stärker upp immun försvaret.

Hjälper det nått med 0,250 mg eller bör jag höja asperinet till 0,5?

Tack igen

Mvh
såg nu att sidan e under uppbyggnad
Citera
2018-02-20, 10:19
  #5
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
• EQ och axlarna: EQ är tyvärr som många tror inte ett bra preparat för leder, senor, fästen osv. Effekten från boldenone medför, enkelt uttryckt, ökning av kollagenfibrer och svagare kollagenfibrer. Med andra ord försvagar du lederna. Testa istället primobolan (methenolone) eller någon av eller båda peptiderna BPC157 och TB-500 om du vill öka på ledhälsan.

-Alfred
Så jag antar att EQ har samma påverkan som Winstrol på lederna? De båda preparaten ökar kollagenfibrerna men ger svagare kollagenfibrer? Gäller detta även Nandrolon?

Vad är skillnaden gällande Primobolan? Ökar det antalet kollagenfibrerna men även stärker? Eller stärker det enbart kollagenfibrerna? Ska googla vidare. Gjorde bara en snabb sökning och hittade då vad som verkar vara ett vanligt missförstånd att EQ ska vara bra för lederna.
Citera
2018-02-20, 11:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Så jag antar att EQ har samma påverkan som Winstrol på lederna? De båda preparaten ökar kollagenfibrerna men ger svagare kollagenfibrer? Gäller detta även Nandrolon?

Vad är skillnaden gällande Primobolan? Ökar det antalet kollagenfibrerna men även stärker? Eller stärker det enbart kollagenfibrerna? Ska googla vidare. Gjorde bara en snabb sökning och hittade då vad som verkar vara ett vanligt missförstånd att EQ ska vara bra för lederna.


riktigt bra frågor! jag ser verkligen fram emot svaren, utvecklingen av dessa frågor!
Citera
2018-02-20, 14:44
  #7
Medlem
Hittar inget om primobolan och leder, men intressant om att primo har en positiv effekt för immunförsvaret och kväve-nivåer. Högst intressant för en annan:

https://www.steroid.com/Primobolan.php
"The final important trait of Primobolan is its affect on the immune system. The Methenolone hormone has been shown to significantly enhance the immune system. In fact, it has been successfully used in treating those with AIDS. For such an individual, he not only gets an immune boost but direct protection from what is a muscle wasting disease"

Verkar t.om som att man köra en hemmasnickrade TRT med bara HCG och primo. Bra stackningstips i följande länk med: https://thinksteroids.com/steroid-pr...mobolan-depot/

Däremot verkar det vara lätt att få förfalskade saker. Vet någon med sig att de fått bra saker beställda via någon får ni gärna lägga ett pm
Citera
2018-02-20, 16:31
  #8
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Så jag antar att EQ har samma påverkan som Winstrol på lederna? De båda preparaten ökar kollagenfibrerna men ger svagare kollagenfibrer? Gäller detta även Nandrolon?

Vad är skillnaden gällande Primobolan? Ökar det antalet kollagenfibrerna men även stärker? Eller stärker det enbart kollagenfibrerna? Ska googla vidare. Gjorde bara en snabb sökning och hittade då vad som verkar vara ett vanligt missförstånd att EQ ska vara bra för lederna.

Jag har själv spekulerat i om det är något gemensamt för DHT-derivat men då primo som också är ett DHT-prepp inte ger en försvagning av kollagenstruktur så vitt jag kan se så är ju det uteslutet. Samma gäller även det metylerade DHT-derivatet oxandrolone (anavar) och även oxymetholone (oxar) så vitt jag kan se.
Nandrolone är ett 19-nor-preparat och har inga försvagande effekter på kollagenstruktur men däremot en kraftig effekt på kollagenfiberproliferation.
Exakt farmakokinetik rörande kollagenstruktur på preparatet methenolone (primo) har jag fortfarande inte lyckats hitta något vettigt att läsa om, så om någon har tips på detta område så skulle jag vara tacksam om vederbörande inflikade.

Mvh,

-Alfred


Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Hittar inget om primobolan och leder, men intressant om att primo har en positiv effekt för immunförsvaret och kväve-nivåer. Högst intressant för en annan:

https://www.steroid.com/Primobolan.php
"The final important trait of Primobolan is its affect on the immune system. The Methenolone hormone has been shown to significantly enhance the immune system. In fact, it has been successfully used in treating those with AIDS. For such an individual, he not only gets an immune boost but direct protection from what is a muscle wasting disease"

Verkar t.om som att man köra en hemmasnickrade TRT med bara HCG och primo. Bra stackningstips i följande länk med: https://thinksteroids.com/steroid-pr...mobolan-depot/

Däremot verkar det vara lätt att få förfalskade saker. Vet någon med sig att de fått bra saker beställda via någon får ni gärna lägga ett pm

Det stämmer - primo har en fin effekt på mycket vilket är anledningen till att jag alltid förespråkat en låg dos (200-350mg ew) under alla kurer tillsammans med testot för att hjälpa kroppens alla processer så gott det går när man trimmar upp systemet.

Du är däremot ute å cyklar något med din tanke om "TRT". Det du talar om är en t-stimulerande behandling kombinerat med en t-hämmande behandling. Alltså kommer du inte få några t-nivåer av din s.k. "TRT" vilket inte alls gör det till TRT.
Primo är ett DHT-derivat men hämmar fortfarande endogen t-utsöndring. Om man ändå ska injicera olja så förstår jag inte varför man skulle ersätta vanligt testo i sprutan med primo med att sätta hCG i en annan spruta. Känns lite som att gå över ån för att hämta vatten ur en smutsig vattenpöl på andra sidan ån.
Låg dos test + låg dos primo är dock livets nektar för gubbar i medelåldern. Addera ett par tre enheter GH och självaste Zeus träder fram hos de flesta, även de med värkande leder.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-02-20, 20:50
  #9
Medlem
Ok. Ja, för att förtydliga så är det inte min idé, utan stod förklarat i den andra länken jag hade med. Det är ju såklart helt rätt det du säger. Jag tror att det han vill åt är just idén om HCG som TRT och sen primo som lök på laxen. Läs gärna länken, han verkar kunnig i övrigt.

Har du någon kunskap om hur primot har en positiv effekt på immunförsvaret? Vad jag än läser om primo så är det mer svepande beskrivningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback