Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 19:23
  #1
Medlem
studioxswes avatar
Hej,
Jag har idag ComHem 500 som jag är jäkligt nöjd med, har 4 IPv4 adresser som i princip aldrig byts och det fungerar bra. Får alltid mer än 500 Mbit/s ner och mer än 50 Mbit/s upp. Har närmare 100% upptid.

Nu kommer vi får fiber och IP-Only som fastighetsägare och KO. Inom IP-Only's nät finns en massa ISP'er och jag skiter egentligen vad det kostar så länge jag får ett par fasta eller DHCP publika IPv4 adresser. Kan jag få fasta IPv6 adresser så är det också ett plus. Måste ha SMTP öppet ingående och via SMTP relay för utgående är ok.

Vem skulle ni rekommendera? 1000/1000 eller 500/500.
Citera
2018-02-17, 22:51
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Hej,
Jag har idag ComHem 500 som jag är jäkligt nöjd med, har 4 IPv4 adresser som i princip aldrig byts och det fungerar bra. Får alltid mer än 500 Mbit/s ner och mer än 50 Mbit/s upp. Har närmare 100% upptid.

Nu kommer vi får fiber och IP-Only som fastighetsägare och KO. Inom IP-Only's nät finns en massa ISP'er och jag skiter egentligen vad det kostar så länge jag får ett par fasta eller DHCP publika IPv4 adresser. Kan jag få fasta IPv6 adresser så är det också ett plus. Måste ha SMTP öppet ingående och via SMTP relay för utgående är ok.

Vem skulle ni rekommendera? 1000/1000 eller 500/500.

Ownit har fast IP-adress. Visserligen via DHCP men fast.
Citera
2018-02-18, 08:05
  #3
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ownit har fast IP-adress. Visserligen via DHCP men fast.

Bara en adress räcker inte.
Citera
2018-02-18, 23:52
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Bara en adress räcker inte.

Då begär du fler. Jag sa inget om antal bara att adresserna är fasta.
Citera
2018-02-19, 19:08
  #5
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då begär du fler. Jag sa inget om antal bara att adresserna är fasta.
Du sa singular (adress)
Så hur många får man?
Citera
2018-02-19, 22:18
  #6
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Du sa singular (adress)
Så hur många får man?

Fråga Ownit. Finns de med i utbudet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback