Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-17, 17:51
  #1
Medlem
Hej alla UFO-älskare/beundrare.

Har ni sett dokumentären ”Unacknowledged” på Netflix? Om inte, gör det. Ni som däremot har sett den, vad tycker ni om allt som sägs?

För mig låter allt helt vansinnigt spännande men samtidigt otroligt hemskt om det är sant. Så mycket mord, mörkläggningar osv.. bara för utomjordingar? Att vissa ur Amerikanska regeringen ska fejka en alien invasion?

Vad försigår i denna värld egentligen?!

Varsågod att börja diskutera!
Citera
2018-02-17, 17:56
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Aldrig fattat det där om varför man skulle behöva mörklägga om vi fick "kontakt".
Citera
2018-02-17, 17:58
  #3
Medlem
sfrges avatar
Betänk hur gigantiskt stort universum är. Hur stor är chansen att någon intelligent livsform skulle hitta hit till just våran planet?
Hur stor är chansen ens att det finns några som lyckats komma på hur man kan resa mellan olika planetsystem?
Citera
2018-02-17, 18:03
  #4
Medlem
Jag har inte sett den, men nu blev jag väldigt nyfiken!
Jag tycker det är skandal att mörka någon kontakt - känns mer som rädslan tar över och man är rädd för panikslagna människor som flyr åt alla håll. Att man tror det är så vi alla kommer reagera!
Självklart så finns det andra planeter som är bebodda - otroligt egoistiskt att tro att vi är ”de enda”. Jag skulle gärna vilja uppleva en kontakt under min livstid!
Citera
2018-02-17, 18:06
  #5
Medlem
321js avatar
http://www.swe.unifier.se/2018/02/te...r-forbannelse/

"Den 20-21 februari 1954 tog en utomjordisk delegation bestående av vetenskapsmän från det Plejadiska stjärnsystemet kontakt med den amerikanska administrationen och militären med President Dwight D. Eisenhower i spetsen. Mötet ägde rum på Holloman Flygplats i New Mexico."


https://www.youtube.com/watch?v=31MCdfj8tNY
__________________
Senast redigerad av 321j 2018-02-17 kl. 18:47.
Citera
2018-02-17, 18:44
  #6
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Betänk hur gigantiskt stort universum är. Hur stor är chansen att någon intelligent livsform skulle hitta hit till just våran planet?
Hur stor är chansen ens att det finns några som lyckats komma på hur man kan resa mellan olika planetsystem?

Förstår vad du menar, men dina punkter motarbetar ju varandra lite. Eftersom universum är så ofantligt stort är chansen att någon/något lyckats komma på hur man kan resa mellan olika solsystem knappt en chans utan ett statistiskt faktum

Med det sagt köper jag inte riktigt hela UFO-grejen. Ska se dokumentären dock.
Citera
2018-02-17, 19:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
http://www.swe.unifier.se/2018/02/te...r-forbannelse/

"Den 20-21 februari 1954 tog en utomjordisk delegation bestående av vetenskapsmän från det Plejadiska stjärnsystemet kontakt med den amerikanska administrationen och militären med President Dwight D. Eisenhower i spetsen. Mötet ägde rum på Holloman Flygplats i New Mexico."


https://www.youtube.com/watch?v=31MCdfj8tNY

Ska länkarna vara någon slags källa? Ena är en flummig blogg och den andra är en någon hobbydokumentär.
Citera
2018-02-17, 19:24
  #8
Medlem
Steven Green är in it for the money. Tänk på det när ni ser dokumentären.
Citera
2018-02-17, 23:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Steven Green är in it for the money. Tänk på det när ni ser dokumentären.
Han kanske gillar pengar men han gör det samtidigt för att informera allmänheten om det allvarliga sakerna som pågår bakom stängda dörrar. Så jag skiter i om han tjänar pengar på detta, han informerat oss fortfarande om otroligt viktiga saker och även bidrar till teorier.
Citera
2018-02-18, 11:04
  #10
Medlem
Stort tack till dig som startade tråden och tipsade oss om dokumentären.
Jag tittade på den igår kväll och den var jätte bra.

En annan sak jag vill ta upp, folk som inte tror på utomjordingar behöver inte göra det.
Men om universum inte har ett slut hur kan vi vara ensamma?
Sen att dem kommer med så naiva frågor som typ "men om det fanns utomjordingar varför skulle de hålla hemligt för oss?".

Jo för att vi vet mycket väl hur regeringen är, att manipulera oss, kontrollera oss och trycka ner oss.
Medans dem är fria till att göra allt de vill. Många exempel har vi, där regeringen har attackerat sig själva för att få gå i krig med en önskad fiende. Och ta deras rikedom osv.

Självklart att dem vet om utomjordingar och kan mycket väl ha kontakt med dem men vi får aldrig veta sanningen. Samma sak med teknologin som vi tror är den nyaste idag den har funnit säkert i århundrade men nej naiva, lättlurade människor tror på regeringen som dem egentiden aldrig haft nytta av.

Finns mycket video inspelningar på flygande skepp som inte ser ut som att människan har skapat dem. Dessutom den där tavla av den italienske konstnären Filippo Lippi från 1400-talet där han målade ett ufo skepp i bakgrunden av en kvinna. Man har även hittat skelett som ser ut som utomjordingar.

Sen är det hundra tusentals människor som påstår sig ha sett utomjordingar. Dessutom högt uppsatta människor påstår att regeringen vet om utomjordingar men vill hålla det hemligt.

Vad tjänar då alla dessa människor på att ljuga om att det finns utomjordingar?
Citera
2018-02-18, 17:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Vad tjänar då alla dessa människor på att ljuga om att det finns utomjordingar?

Folk som Steven Green: You can read all about it in my books, or buy my DVD.

Vanliga människor: Många vet helt enkelt inte om att de tittar på planeter eller andra fenomen. Eller så vill ha ha uppmärksamhet, eller har psykiska problem.

Men sedan finns det ett antal fall som känns autentiska. Tyvärr drunknar dessa fall i allt det andra sensationella skräpet.
__________________
Senast redigerad av blublang 2018-02-18 kl. 17:38.
Citera
2018-02-18, 22:33
  #12
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
http://www.swe.unifier.se/2018/02/te...r-forbannelse/

"Den 20-21 februari 1954 tog en utomjordisk delegation bestående av vetenskapsmän från det Plejadiska stjärnsystemet kontakt med den amerikanska administrationen och militären med President Dwight D. Eisenhower i spetsen. Mötet ägde rum på Holloman Flygplats i New Mexico."


https://www.youtube.com/watch?v=31MCdfj8tNY

Men snälla. Plejaderna? Har inte den f.d. "riksstollen" Sune Hjort babblat om detta tillräckligt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback