Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-03-03, 10:50
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Snacka om att tro allt hen läser på internet, alltså.
Vad fan menar du med "så mycket pengar"?
Det scientologikyrkan har idag är bara en droppe i havet ...
Och bara så att du vet det, när jag satt i ledningen och man gick igenom det ekonomiska i början av 1990-talet så hade kyrkan totalt mer skulder än tillgångar. Skattefrihetsbeslutet 1993 ändrade på det, men hade det beslutet istället varit ett avslag så skulle kyrkan ha gått under ekonomiskt.

Men du får gärna fortsätta med dina älskade konspirationsteorier, om du mår bättre av en falsk verklighet ...

Tillgångarna i fastigheter är inte en droppe i havet, och vad som skulle ha kunnat ske om det hade blivit avslag ändrar inte på att kyrkan skulle kunna få mycket pengar att sabotera psykiatrin med om fastigheterna såldes. Och det var inte jag som placerade tråden i konspirationer.
Citera
2018-03-03, 10:50
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Källkritik är inte din starka sida förstår jag.

Vad skulle jag inte ha kritiserat här?
Citera
2018-03-03, 16:59
  #51
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Vad skulle jag inte ha kritiserat här?
Du har ju inte ens tittat på någon av källorna eller ens läst den manual jag hänvisade till.
Du kritiserar alltså i blindo.
Citera
2018-03-03, 17:05
  #52
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Tillgångarna i fastigheter är inte en droppe i havet, och vad som skulle ha kunnat ske om det hade blivit avslag ändrar inte på att kyrkan skulle kunna få mycket pengar att sabotera psykiatrin med om fastigheterna såldes. Och det var inte jag som placerade tråden i konspirationer.

Jo, tillgångarna i fastigheter är oväsentliga eftersom det ju är låsta pengar. Om de sålde någon fastighet så skulle de ju bara behöva ersätta den med en annan fastighet (eller stänga ner någon verksamhet, vilket är uteslutet som alternativ).
Jag placerade inte heller denna tråd i avdelningen för konspirationer, men det är där den hör hemma.
Citera
2018-03-08, 17:49
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jo, tillgångarna i fastigheter är oväsentliga eftersom det ju är låsta pengar. Om de sålde någon fastighet så skulle de ju bara behöva ersätta den med en annan fastighet (eller stänga ner någon verksamhet, vilket är uteslutet som alternativ).

Varför skulle nedläggning av verksamheter vara uteslutet? Den som är ute efter att krossa en fiende bör vara beredd att offra vissa egna verksamheter.
Citera
2018-03-08, 17:52
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du har ju inte ens tittat på någon av källorna eller ens läst den manual jag hänvisade till.
Du kritiserar alltså i blindo.

Du blandar ihop källkritik, att kritisera sina källor, med att läsa allt du postar. Det är två olika saker.
Citera
2018-03-08, 18:32
  #55
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Du blandar ihop källkritik, att kritisera sina källor, med att läsa allt du postar. Det är två olika saker.

Nej. Var påstod jag att du skulle läsa allt jag postar i min kritik av din bristande källkritik?
Ska du kritisera en källa så är det minsta du bör göra att se vem/vad den källan är och läsa vad den källan påstår, och det har du inte gjort.
Du tror tydligen att det räcker att kritisera mig och vad jag skriver för att det ska vara källkritik mot de källor jag hänvisar till, utan att ens titta på vad de källorna är.
Citera
2018-03-08, 18:53
  #56
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Varför skulle nedläggning av verksamheter vara uteslutet? Den som är ute efter att krossa en fiende bör vara beredd att offra vissa egna verksamheter.

Att du överhuvudtaget kan skriva så visar att du inte har en aning om vad du skriver om, utan du fantiserar bara fritt ur luften utan att ha en aning om hur kyrkan fungerar.
Den statistik som David Miscavige anger som sin är “Total Assets and Property of the Church", och att Miscavige avsiktligt skulle göra sig själv "downstat" genom att sälja av någon egendom och spendera de pengarna på någon kampanj mot psykiatrin är helt uteslutet, vilket vem som helst som har någon aning om hur statistikfixerad kyrkan är skulle fatta.
Citera
2018-03-08, 21:03
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Att du överhuvudtaget kan skriva så visar att du inte har en aning om vad du skriver om, utan du fantiserar bara fritt ur luften utan att ha en aning om hur kyrkan fungerar.
Den statistik som David Miscavige anger som sin är “Total Assets and Property of the Church", och att Miscavige avsiktligt skulle göra sig själv "downstat" genom att sälja av någon egendom och spendera de pengarna på någon kampanj mot psykiatrin är helt uteslutet, vilket vem som helst som har någon aning om hur statistikfixerad kyrkan är skulle fatta.

Som enväldig ledare kan Miscavige ändra på statistikfixeringen. Och är scientologerna statistikfixerade så understryker det deras likheter med den likaledes statistikfixerade psykiatrin.
Citera
2018-03-08, 21:56
  #58
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Som enväldig ledare kan Miscavige ändra på statistikfixeringen. Och är scientologerna statistikfixerade så understryker det deras likheter med den likaledes statistikfixerade psykiatrin.

Som sagt. Du vet inte ett dugg av vad du skriver om.
Skäms du inte över att komma med så huvudlösa påståenden om något som du helt uppenbarligen inte vet något om?
Citera
2018-03-09, 07:59
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Som sagt. Du vet inte ett dugg av vad du skriver om.
Skäms du inte över att komma med så huvudlösa påståenden om något som du helt uppenbarligen inte vet något om?

Hur så, tror du att det finns någon sorts grupp som skulle kunna avsätta Miscavige om han förbjöd statistik inom scientologerna?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback