Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 11:22
  #1
Medlem
Precis byggt en dator. Allt gick utmärkt tills jag skulle köra pubg. Startade spelet och första matchen gick utmärkt att köra. När jag sedan skulle in i den andra så frös datorn och jag hamnade på en svart laddningsskärm (den man kommer till när man laddar in i ett game). Härifrån kan jag inte göra någonting. Ctrl alt delete fungerar men att öppna aktivitetshanteraren fungerar inte. Även testat att öppna aktivitetshanteraren innan jag startar spelet men kan ändå inte komma åt den. Alt tab fungerar inte heller. Mitt enda val är helt enkelt att restarta datorn. Jag kan dock fortfarande höra ljud från discord och andra saker jag har igång i bakgrunden.

Har naturligtvis testat att installera om spelet men inte heller det hjälpte.

Tacksam för hjälp!
Citera
2018-02-17, 11:31
  #2
Medlem
LeXeLs avatar
Har exakt samma problem! Lösningen är att köra aktivitetshanteraren "Always on top" så kommer den upp över pubg.

http://visihow.com/Set_Task_Manager_..._in_Windows_10
Citera
2018-02-17, 11:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Har exakt samma problem! Lösningen är att köra aktivitetshanteraren "Always on top" så kommer den upp över pubg.

http://visihow.com/Set_Task_Manager_..._in_Windows_10
Ska testas! Men känns ju lite trist att alltid behöva göra så här. Hur länge har du haft problemet?
Citera
2018-02-17, 11:56
  #4
Medlem
LeXeLs avatar
Ja, visst är det tråkigt men förhoppningsvis patchas det här någon gång i framtiden...

Hm, svårt att säga men senaste månaden kanske. Upplever att pubg blev mer stabilt ett tag för att den senaste månaden drabbas av massa nya buggar.

Edit: Hur ofta händer detta dig?
Citera
2018-02-17, 12:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Ja, visst är det tråkigt men förhoppningsvis patchas det här någon gång i framtiden...

Hm, svårt att säga men senaste månaden kanske. Upplever att pubg blev mer stabilt ett tag för att den senaste månaden drabbas av massa nya buggar.

Edit: Hur ofta händer detta dig?
Har enbart testat pubg 5 ggr på denna datorn än så länge. Har inträffat 4 av dem... Så känns inte direkt jättekul. Andra spel verkar fungera som de ska än så länge.
Citera
2018-02-17, 12:32
  #6
Medlem
bajshinks avatar
När jag körde pubg ganska frekvent så fick jag ofta bluescreen på datorn, nu när jag slutat köra det har det slutat, tror det är något vajsing med spelet.
Citera
2018-02-17, 14:50
  #7
Medlem
LeXeLs avatar
Det är i alla fall pubg som är problemet och det kanske kommer fixa sig i framtiden. Förhoppningsvis så kommer det patchas bort som sagt. Tror du haft lite otur med att börja spela pubg nu, då jag upplever spelet som extra instabilt denna perioden. Kanske har du haft otur med att det hänt flera ggr i rad för mig händer det inte så ofta! Använd metoden som jag sa innan så behöver du i alla fall inte starta om datorn.

OT: Att spelindustrin numera har insett att människor köper spel som inte är helt färdiga och kan ta lika mycket betalt för dem är för jävligt. Det är konstigt att fler fall av uppenbart lurendrejeri inte gått till domstol.
Citera
2018-02-17, 16:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Det är i alla fall pubg som är problemet och det kanske kommer fixa sig i framtiden. Förhoppningsvis så kommer det patchas bort som sagt. Tror du haft lite otur med att börja spela pubg nu, då jag upplever spelet som extra instabilt denna perioden. Kanske har du haft otur med att det hänt flera ggr i rad för mig händer det inte så ofta! Använd metoden som jag sa innan så behöver du i alla fall inte starta om datorn.

OT: Att spelindustrin numera har insett att människor köper spel som inte är helt färdiga och kan ta lika mycket betalt för dem är för jävligt. Det är konstigt att fler fall av uppenbart lurendrejeri inte gått till domstol.
Det du säger är sant! Testade dock att avinstallera det en gång till och denna gången istället installera det på min hdd (låg tidigare på ssdn). Nu fungerar det än så länge iaf!
Citera
2018-02-20, 10:09
  #9
Medlem
Råkade ut för samma sak igår! Förhoppningsvis blir det fixat snarast.

Min lösning vara att trycka Ctrl+Alt+Del och sen helt enkelt logga ut. Går ju fortare än reboot iaf


Edit: Märkte för övrigt att problemet bara uppstod då jag tabbade ut efter att tryckt Ready och innan jag kommit in i matchen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback