Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 21:02
  #25
Medlem
Nationalslaktarens avatar
Vittoria: du får flytta ut i skogen då. Bor du i ett samhälle så får du acceptera ljudet av andra människor. Jag har inte bil men får ständigt höra motorljud och tutor. Jag får även ständigt höra människor prata på tuben osv.

Du är en vanlig töntig rasist som inte gillar muslimer, vi fattar. Köp öronproppar eller flytta ut i skogen för då och då kommer du höra böneutrop, kyrkklockor och andra dylika ljud.
Fattaru vad jag säger?
Citera
2018-02-18, 21:07
  #26
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Begreppet "vi ska bara" är vida välkänt hos både barn och vuxna.

Likaså begreppet "vi lovar".

Det brukar heta så när man vet att man gör något för att man egentligen vill uppnå något annat.

Stiftelsen Växjös Muslimer "försäkrar" att Adhan, kallan till bön endast skall ske tre minuter två gånger om dagen varje fredag.

VARFÖR DÅ?

Är vi så liberala i Sverige att vi är bakåtsträvare?

Kvinnor har äntligen fått börja köra bil i Saudi efter att Manal Al Sharif stått upp mot män och beslutsfattare med hjärnan bak och fram.

Vi har religionsfrihet i Sverige för mig betyder det att jag har rätt att praktisera min religion utan att bli mördad och förföljd. Inte att jag har rätt att pådyvla den på andra.

Jag vill inte ha böneutrop över Sverige.

Jag vill inte bli kallad varje fredag till något jag inte tror på.

Ja det heter så nu, varje fredag. Jag vill inte bli kallad att höra böneutrop till en religion som stympar kvinnors underliv, där männen fortfarande bestämmer och män och kvinnor inte får umgås som dom vill.

Invandrare och flyktingar som kommer hit har arabisktalande hjälp på Försäkringskassan på Arbetsförmedlingen på Apoteken. Bit för bit tar muslimerna över Sverige och vårt Svenska samhälle.

I Saudi får dom äntligen börja köra bil. Kvinnorna har äntligen uppnåt något. Här i Sverige bakåtsträvar vi.

Varje fredag ska vi lyssna på böneutrop.

Detta kommer inte störa någon säger stftelsen Växjös muslimer. Detta skall bestämmas av några få utvalda Växjö politiker. Det stör mig att Sveriges beslutsfattare är så fega och gömmer sig bakom "att alla ska få känna sig välkomna". Detta handlar om så mycket mer.

Har ni läst på?

Vet ni vad ni säger ja till?

Enligt Islam är Islam den enda sanna religionen. Man konverterar inte då man vänder sig till Islam man REVERTERAR alltså går tillbaka till vad muslimerna anser vara ursprunget. I slutet skall alla vara muslimer säger Islam. Vakna upp ni som fått vårt förtroende att bestämma.

Varför ska vi som inte vill lyssna behöva lyssna på böneutrop som kallar till förtryck, som kallar till Segregering.

Varför ska vi som inte är muslimer bli kallade till en religion som inte tillåter kärlek mellan alla olika tillhörigheter.

Vakna upp! Detta handlar om så långt mycket mer än decibel.

I ett muslimskt ordspråk står det "the mosques on the ground shall be like the stars in the sky".

Detta är bara början. Tillåter ni detta kommer vi snart få lyssna på böneutrop 5 ggr om dagen.
Kvinnor kommer inte få köra bil igen och regnbågsfolket var ska dom ta vägen?

Sluta vara så liberala ni beslutsfattare bara för att ni är rädda för att bli kallade rasister.

Det är inte rasistiskt att värna om vår demokrati vår kultur och VÅRT LAND!

Muslimerna värnar inte om sina egna länder DOM FLYR DÄRIFRÅN!

Männen flyr därifrån och kvinnorna och barnen blir kvar... Sen vill dom införa sina egna traditioner och religioner i vårt samhälle.

Vi har redan sagt nej till ledighet vid Ramadans eid al fitr. Men det är väl nästa mål igen att det ska komma tillbaka. Adhan varje fredag för att sen ta bort julledighet för Svenskarna till förmån för Muslismska högtider och böneutrop 5 ggr om dagen.

Man är inte rasist för att man vill behålla våra Svenska traditioner och vårt Svenska sätt.

Ja är inte rasist (ja nu kom den) jag är själv invandrare men har bott här i 45 år. Jag har en amerikansk pappa vars mor var mulatt och vars far var mestis.

Nu kommer den igen, jag är inte rasist, tänk att man ska behöva säga så, men jag vill inte att Sverige ska vara fegt. Jag vill att vi ska stå upp för Sverige.

Ha gärna böneutrop men innanför era egna väggar och låt oss andra slippa.

Det är la schysst med lite Turkiet känsla? Lite som semesterkänsla fast på hemmaplan?

Sätt på dig en turban och kom in i matchen din fitta!
Citera
2018-02-19, 02:11
  #27
Medlem
Klart vi ska ha böneupprop i Svedala. Lite sharia på det för att komplementera svensk lagstiftning så kan fan ingen anklaga oss för att inte bjuda till. Vi har ju redan gått ”all in” så varför sluta nu? Lite naivt trodde man att man levde i en banbrytande tid när vi bevittnade murens fall, inte sjutton trodde man att man dessutom några år senare skulle bevittna kalifatets uppståndelse här uppe på de arktiska breddgraderna. Det går fort nu. Bring it on.
Citera
2018-02-19, 04:45
  #28
Medlem
speedygonsalezs avatar
jag vill ha muslimer och deras moskéer överallt, mer invandring MER!

då är det störst chans det blir inbördeskrig
Citera
2018-02-19, 04:59
  #29
Medlem
RobRoyss avatar
Som jag ser det finns det inte utrymme för någon religion eller annan ideologi att expandera på bekostnad av det allmänna utrymmet. Det är en principsak, precis som att jag inte kan tillåtas stå på allmän plats och trumpeta ut min personliga övertygelse medelst megafon eftersom min personliga övertygelse är just det - personlig. Det är inte konstigt alls.

Just det här med böneutrop skulle enkelt kunna avhjälpas med dagens teknologi - appar, skype, lokalradion etc, you name it. Detta skulle kunna vara ett icke-problem men naturligtvis ska man välja den väg som skaver mest.
Citera
2018-02-19, 11:37
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Jag är rätt trött på att höra kyrkans klockor varje söndag. Och mitt i veckan.

Jag också. Hur kan man tillåta kyrk-klockor, samtidigt som flygplan skall begränsas? Oförståeligt.
Lokala folkomröstningar borde sköta sånt där. Förbjud allt religiöst oväsen säger jag. Inte ännu mer av den varan. Religiösa människor kan använda en kalender i sin egen telefon som alla andra.
Citera
2018-02-19, 13:58
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalslaktaren
Vittoria: du får flytta ut i skogen då. Bor du i ett samhälle så får du acceptera ljudet av andra människor. Jag har inte bil men får ständigt höra motorljud och tutor. Jag får även ständigt höra människor prata på tuben osv.

Du är en vanlig töntig rasist som inte gillar muslimer, vi fattar. Köp öronproppar eller flytta ut i skogen för då och då kommer du höra böneutrop, kyrkklockor och andra dylika ljud.
Fattaru vad jag säger?

jag bor redan på landet
Citera
2018-02-19, 15:38
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Precis!!!
Så mycket mera najs nu. Nu kan man höra skottlossning, explossioner, gruppvåldtäkter och muslimskt motiverade knivmord. Nu äntligen också böneutropen som passar den miljön. Fantastiskt.

Jag gläds åt eran berikning från min "torrftiga" segregering.
Hahahaha, ursäkta skrattet som just fastnade , DAGENS BÄSTA från "tangentinkontinens"!!!Detta stämmer, så här är det och värre kommer det att bli med ackompangemang från "böneutrop", hur vet VI att det är böneutrop förresten? Det kan lika gärna vara en hemlig signal för något brott/våldtäkt..??
Citera
2018-03-05, 21:20
  #33
Medlem
Nej till detta. Religion ska ha så lite inflytande och påverkan på samhället som möjligt!

Det är inte utan att jag tänker på följande "nyhetsinslag" från satirgruppen "På håret":

"Sedan det konstaterats att norska muslimer ska få rätten att från en minaret utropa "Gud är stor! Gud är stor!" har norska ateister bett om tillstånd att få ropa från ett högt torn "Det finns ingen gud! Det finns ingen gud!" Norska kristna har dock bett om tillstånd att få ropa ut från ett ännu högre torn "Det finns det visst, det! Det finns det visst, det!"
Citera
2018-03-10, 16:43
  #34
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Hade det inte snarare varit bättre med böneutrop så det hörs över hela Sverige? Snacka om wake up call.
Citera
2018-03-10, 17:05
  #35
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Jag är rätt trött på att höra kyrkans klockor varje söndag. Och mitt i veckan.
En tröst i det hela är att din sort kommer att vara de vars huvud rullar först, oavsett vilken sida som går segrande ur den här samhällskonflikten. Du och din sort är nämligen hatade och föraktade av båda sidor. Jag tror inte att du förstår detta själv dock. Men du kommer att bli varse...
Citera
2018-03-12, 15:32
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
En tröst i det hela är att din sort kommer att vara de vars huvud rullar först, oavsett vilken sida som går segrande ur den här samhällskonflikten. Du och din sort är nämligen hatade och föraktade av båda sidor. Jag tror inte att du förstår detta själv dock. Men du kommer att bli varse...
Det är möjligt att islam växer snabbast bland religioner, men avsaknaden av tro växer också snabbare än någonsin och kommer säkert sluka alltmer människor som för närvarande sväljer sagor från koranen.
Around the world, when asked about their feelings on religion, more and more people are responding with a meh.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback