Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-19, 15:42
  #13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Räcker med 3 anledningar:

1. Man kan bara bli kär i en kvinna man tycker är vacker.
2. Man trivs bättre i en vacker kvinnas sällskap.
3. Sexet med en vacker kvinna är bättre.
Ja precis, särskilt första anledningen; går inte att bli kär i en kvinna man tycker är ful eller oattraktiv. Och givetvis blir både sällskapet och sexet bra mycket bättre om hon är vacker i ansiktet och sexuellt attraktiv i kroppen. Ansiktet är ärligt talat viktigast dock. Kroppen går alltid att ordna med kost att träning, men är hon inte vacker i ansiktet då funkar det liksom inte med ett långvarigt förhållande.
Citera
2018-02-19, 15:47
  #14
Medlem
vasaduellers avatar
  1. Jag brukar helt enkelt känna starkare för kvinnor som (jag tycker) är vackra. Större attraktion, starkare förälskelse och kärlek. Det fungerar som ett slags "smörjmedel" som gör att allt annat i relationen går lättare.
  2. Sex med en "perfekt" kvinna är himmelriket, även om man bortser från övriga känslomässiga aspekter som jag nämner i punkten ovan. En kvinna som (jag tycker) har en väldigt sexig och attraktiv kropp, förhöjer njutningen av sex väldigt, väldigt mycket, gör mig lättare upphetsad och får mig att komma snabbare och kraftigare.
  3. Status. För män finns ingen större statussymbol än att ha en vacker och attraktiv kvinna vid sin sida. När man t ex går på stan, eller på fest, med en vacker kvinna, så känner man sig väldigt stolt, framgångsrik och bekräftad.
  4. Långsiktig tillfredsställelse i relationer. En kvinna som (jag uppfattar) är väldigt vacker, kommer att fortsätta upplevas som att hon har stort "värde", och är betydligt mindre sannolik att ge mig känslor av att jag har nöjt mig, när det har gått månader och år i en relation. Sad but true..
  5. Bättre gener och beteendemönster som överförs till eventuella barn. Dessutom så korrelerar ofta god hälsa och i övrigt goda egenskaper med skönhet, vilket ökar chansen för att man får en frisk och trevlig kvinna i sitt och sina barns liv för lång tid framöver. (Om man lyckas behålla henne, vill säga.)
Citera
2018-02-19, 15:48
  #15
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det är lättare att göra de ansträngningar som behövs i ett förhållande när man är sexuellt attraherad till sin partner. Ens barn får det lättare i livet om de är snygga. Attraktiva kvinnor är friskare och har bättre självkontroll än oattraktiva kvinnor. En attraktiv kvinna har options, vilket ger mannen status och får honom att anstränga sig i yrkeslivet. Denna status gör också att han anses som framgångsrik, vilket underlättar i yrkeslivet.

Kommer inte på något mer.
Väl formulerat. Skrev egna punkter, men passar samtidigt på att instämma i detta.
Citera
2018-02-19, 16:07
  #16
Medlem
En kvinna ska vara kurvig.

Man njuter av kroppen och ett vackert ansikte är inte mycket värt, så länge hon är medel.

En vacker kvinna är bara till besvär också som drar till sig uppmärksamhet. En medellång eller längre, kurvig och kraftig dam som tål hårdhänthet är bättre.
Citera
2018-02-19, 16:42
  #17
Medlem
1. Hon skall åldras med behag, precis som mig.
2. Man skall kunna vara attraherad av henne resten av livet (se ovan).

Finns inga fler anledningar förutom sekundära som har mindre betydelse.

Därför blir det direkt konstigt när man går på en jämngammal svensk kvinna som åldrats och ser ut som hon är 10 år äldre, och hon har attityd mot en när man uppenbart plockar mer poäng själv.

Ja då måste man börja undra vad fan är det som händer. Sen går man till andra utländska kvinnor och allt faller på plats direkt.
Alla är nöjd utom den svenska övergivna kvinnan som är ensam och undrar varför hennes aggressiva beteende inte funkar mot män som hon borde få betala för att få ha sex med.

Självklart är inte alla svenska kvinnor i denna kategorin. Men då de flesta måste gå via online dejting så är bilden exakt så här.
De som är bra verkar redan upptagen eller bortskrämd från online dejting av motsvarigheten till män?
Citera
2018-02-21, 18:37
  #18
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Räcker med 3 anledningar:

1. Man kan bara bli kär i en kvinna man tycker är vacker.
2. Man trivs bättre i en vacker kvinnas sällskap.
3. Sexet med en vacker kvinna är bättre.

Jag förstår det där även om jag inte riktigt håller med. Har också varit med om 16-åringar till tjejer som sett ut som trollet Plupp men 15 år senare vuxit upp till stiliga kvinnor. Hettan fanns där från början, den var viktig dvs deras hunger. Låter kärringaktigt men bekräftelsen har varit det viktiga, inte hennes utseende. Hon måste inte ha varit riktigt vacker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback