Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 06:37
  #1
Medlem
Hejsan.

Är så att jag vill börja med Enduro mountainbike till sommaren/nästa sommar.
Dock har jag inte tillgång till någon Enduro hoj. Jag har en Hardtail mountainbike just nu som är i ''budget klassen'' som jag visserligen säkert kan ta mig runt på tävlingarna med, men vill ju kunna ligga på som jag vet jag kan utan att behöva vara rädd att nåt ska gå sönder.

Nu är inte min ekonomiska tillställning den bästa heller. Har ett jobb på g igen men det kan dröja någon månad, och även när jag har det så är det svårt för mig och ta en hoj på avbetalning, då jag hamnat efter hyran pga Försäkringskassans konstiga regler 1 gång ( är inte efter nu men betalningsanmärkningar ligger kvar i 3-5 år om jag inte missminner mig ) och en hyfsad cykel kostar ungefär 35-40 000 ...

Så min enkla fråga är, hur kan jag enkelt finansiera cykeln utan och ta den på avbetalning ?

Att spara pengar eller sponsorer är inte direkt ett val, eftersom om jag ska spara ihop 40 000 så får jag hålla på i ett par år, och sponsorer sponsrar inte med en cykel om man inte är proffs.

Är nu 24 år och har hyfsad kondition men vill ju passa på och tävla medans man är hyfsat ung och kan vara hyfsat konkurrens kraftig iallafall. Menar inte jag ska vinna Enduro SM men har satt upp ett mål på och vilja vara topp 20/15 iallafall. Har en bakgrund inom motocross och enduro och körde mycket mountainbike i skogen när jag va liten så känns som jag har förutsättningar åt teknikhållet iallafall. Men som sagt, materialet som tryter i nuläget.

Säljer jag den jag har får jag ungefär 5 000 för den.
Citera
2018-03-05, 14:01
  #2
Medlem
udons avatar
Hej! och kul att du är intresserad av sporten. Först och främst skulle jag tipsa om sajten Happyride där du kan få alla svar du behöver på ett bättre sätt.

Dessutom kan du få en riktigt bra ny cykel för runt 20 000 och ännu billigare om du köper begagnat. En bra cykel gör ju såklart sporten roligare men du behöver knappast nån svindyr pjäs för att prestera på tävling.

Köper du från tyska märken som Canyon så kommer du rätt billigt undan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback