Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 02:31
  #1
Medlem
Kaustis avatar
Jag håller på att göra ett fotbollsbrädspel till en kompis. Han är ett stort Arsenal-fan, men det är inte så viktigt egentligen.

Men jag håller på att ta fram en massa händelsekort till spelet och skulle behöva lite inspiration om roliga händelser som skett, eller kan ske, på en fotbollsplan.

Det är inte så noga med vad som ska ske vid händelsen (typ ”dina spelare går dubbelt så långt) utan jag letar mer roliga händelser som jag sen kan göra spelkort av (typ ”Din tränares fru är otrogen och moralen i ditt lag sjunker” eller ”Zlatan Ibrahimovic dyker upp på planen från ingenstans”).

Några exempel på vad jag skrivit ner hittills:

Citat:
Alla dina mittfältare tror att dom är Lionel Messi - och dom blir det! Ända tills nån av lagen tar ett avslut går dina mittfältsspelare dubbelt så långt vid varje slag. Behåll det här kortet tills nästa avslut skett för nåt av lagen och lägg sen kortet längst ner i högen.

Citat:
Linjedomaren missar en solklar offside! Publiken skanderar ”domarn har hasch i pipan” och din vänsterback blir så förbannad att han kutar ut till linjedomaren och skallar honom. Slå tärningen, slår du 2-6 klarar backen sig då huvuddomaren tittade bort och linjedomaren fått minnesförlust. Slår du en etta blir vänsterbacken utvisad och du får klara dig utan honom.

Citat:
Ditt lags ekonomi är katastrof. Ni måste sälja er bästa spelare för att ens överleva. Plocka bort en valfri spelare. Har du ett proffs måste du sälja honom, och din motståndare väljer vilken av dom.

Citat:
Vad är det som händer!? Domaren har tydligen bettat på matchen och hoppar in för att styra upp resultatet! Domaren spelar nu i ditt lag och du får placera ut honom som extraspelare på valfri plats på planen.

Nån som har nåt tips på flera liknande händelser? Lite beroende på resultatet kan jag nog tänka mig att lägga upp spelets ritningar här sen när det är klart om det är intressant.
Citera
2018-02-17, 03:05
  #2
Medlem
Dumlestropps avatar
Luis Suarez tar en tugga utav din mittback och kallar din vänsterback för neger.

Gary Lineker skiter på sig på plan och ingen vill längre röra vid honom.

Jamie Carragher kommenterar matchen. Ingen förstår vad han säger.

Steven Gerrard halkar till och lämnar över bollen till Demba Ba som gör ett avgörande mål i en titelstrid.

AGUEROOOOOOOO gör mål i 97 minuten för att ge sitt lag ligatiteln.

Slaget vid Nuremberg. 4 röda och 16 gula kort under en match.

Kim Christensen sparkar in målstolparna för att göra målet mindre.

Dina spelare tror sig höra domarens visselpipa och slutar spela. Motståndaren gör mål.

Dimman är för tjock för att någon skall kunna se vad som pågår och kalabalik utbryter på planen.

Rika oljearaber köper upp din klubb och plötsligt har du nästan oändliga resurser att spendera på spelare.

En kinesisk klubb erbjuder 90 M US dollar för din 42-åriga femtekeeper.
Citera
2018-02-17, 08:35
  #3
Medlem
Edward Blom ”strikar” i slutminuten
Citera
2018-02-19, 20:32
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumlestropp
Luis Suarez tar en tugga utav din mittback och kallar din vänsterback för neger.

Gary Lineker skiter på sig på plan och ingen vill längre röra vid honom.

Jamie Carragher kommenterar matchen. Ingen förstår vad han säger.

Steven Gerrard halkar till och lämnar över bollen till Demba Ba som gör ett avgörande mål i en titelstrid.

AGUEROOOOOOOO gör mål i 97 minuten för att ge sitt lag ligatiteln.

Slaget vid Nuremberg. 4 röda och 16 gula kort under en match.

Kim Christensen sparkar in målstolparna för att göra målet mindre.

Dina spelare tror sig höra domarens visselpipa och slutar spela. Motståndaren gör mål.

Dimman är för tjock för att någon skall kunna se vad som pågår och kalabalik utbryter på planen.

Rika oljearaber köper upp din klubb och plötsligt har du nästan oändliga resurser att spendera på spelare.

En kinesisk klubb erbjuder 90 M US dollar för din 42-åriga femtekeeper.

Hahahah lysande, tack för hjälpen!

Efter många om och men har dock spelidén skrotats. Svårare än jag trodde att göra ett spel med en fotbollsplan som grund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback