Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 00:31
  #1
Medlem
EbonLundins avatar
Det stundar snart val och snart går diskussionerna igång om bl.a. LSS, äldrevård och privata vårdbolag där vinsterna går rätt ner i fickorna på ägarna m.m..

Jag saknar ett forum där dessa frågor diskuteras och, som dessutom, kan vara till hjälp för vårdbehövande, funktionshindrade, anhöriga m.fl.

Jag har letat runt i olika forumdelar men inte hittat något där dessa frågor kan samlas och belysas på ett bra sätt. Hoppas det kan vara något?
Citera
2018-02-17, 00:32
  #2
Medlem
Captinheros avatar
presentera 30 relevanta och levande trådar annars kommer denna tråd slängas
Citera
2018-02-17, 00:43
  #3
Avstängd
eminent-dietists avatar
Det finns foeumdelar för politik och valfrågor. Finns även delar där du kan avhandla vård och omsorg...
Citera
2018-02-17, 07:07
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Det stundar snart val och snart går diskussionerna igång om bl.a. LSS, äldrevård och privata vårdbolag där vinsterna går rätt ner i fickorna på ägarna m.m..

Jag saknar ett forum där dessa frågor diskuteras och, som dessutom, kan vara till hjälp för vårdbehövande, funktionshindrade, anhöriga m.fl.

Jag har letat runt i olika forumdelar men inte hittat något där dessa frågor kan samlas och belysas på ett bra sätt. Hoppas det kan vara något?

Presentera 30 trådar där detta diskuterats senaste veckan.

Från FAQ:

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2018-02-20, 11:53
  #5
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Den sortens frågeställningar skulle kunna rymmas - och ryms sannolikt redan - inom ett antal delforum, exempelvis Medicin & Hälsa, Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet, Företagsskvaller, Politik: inrikes, Psykologi med underforum, Juridik, etc. Även om inga trådar finns så kan jag inte se varför dessa ämnen inte kan diskuteras i befintliga underforum. Ämnet känns varken tillräckligt unikt eller enhetligt i förhållande till redan existerande delforum för att motivera ett nytt sådant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback