Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 21:27
  #1
Medlem
När jag bröt benet och hade det gipsat för ett par år sedan så var jag tvungen att ta en spruta med blodförtunnande medicin en gång om dagen. Denna skulle jag ta i magen, trycka in den enkelt o smidigt, sen klart. Fungerade mycket bra.

Borde man inte kunna göra det när man skjuter tjack (eller vilken medicin man nu föredrar)?

Är det bara pga fåfänga man inte gör det? Pga massa röda prickar på magen..

Eller blir effekten avsevärt mycket svagare?

Det är ju jävligt mycket jobbigare att leta upp ådror och böka.

Några medicinska risker med att köra magen?

Bara en tanke.
Citera
2018-02-16, 21:32
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
I magen? Det fungerar ju men det nästan alla som skjuter är ute efter är kicken. Den får man bara vid IV.
Citera
2018-02-16, 21:37
  #3
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Det fräter och bränner även av denna korta vistelse när det skjuts i venen och venerna skjuter man ju för att få in det i bloder med en gång - och därmed en instant kick som är fantastisk. Sedan blir det även ett psykologiskt beroende bara att få se blodsvaret forsa in i pumpen och sedan slå in med full fart! Yiha!
Och att en lösning med skit och potentiella jobbiga bakterier sätts utanför en ven kommer sluta med en infektion och smärta - och slutligen sepsis om du har otur.
Citera
2018-02-16, 22:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I magen? Det fungerar ju men det nästan alla som skjuter är ute efter är kicken. Den får man bara vid IV.
Jaså man får alltså inte kicken om man kör magen. Hm, I see.. Alright. Synd. Hade varit smidigt. Inte för att jag sjalv brukar, men ändå.
Citera
2018-02-17, 04:15
  #5
Medlem
HateWrecks avatar
Att slå intravenöst ger ju ett påslag som inte liknar ngt annat.
Det är att hälla bensin RAKT på elden. Injektion rakt ut i blodomloppet
leder till full effekt, omedelbart. Mer eller mindre.
Äter man samma preparat ska det tas upp från magsäcken och
effekten kommer gradvis på ett annat sätt.

Men att skjuta i magen...
Du får ju effekten av medicinen förutsatt att kroppen kan ta upp den
på det viset (från magsäcken). Amfetamin kan ju kroppen ta upp om
det hamnar i magen. Men hellre än att ta hammare och spik för att
slå i magen skulle iaf jag göra en bomb el grogg på lika många meter.
Jag menar, om det ändå ska i magen är det ju lika bra (bättre?) att
käka det?
Citera
2018-02-17, 04:44
  #6
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
När jag bröt benet och hade det gipsat för ett par år sedan så var jag tvungen att ta en spruta med blodförtunnande medicin en gång om dagen. Denna skulle jag ta i magen, trycka in den enkelt o smidigt, sen klart. Fungerade mycket bra.

Borde man inte kunna göra det när man skjuter tjack (eller vilken medicin man nu föredrar)?

Är det bara pga fåfänga man inte gör det? Pga massa röda prickar på magen..

Eller blir effekten avsevärt mycket svagare?

Det är ju jävligt mycket jobbigare att leta upp ådror och böka.

Några medicinska risker med att köra magen?

Bara en tanke.

Du menar att injicera subkutant (dvs under huden)? Fungerar väl lite var som helst inte bara just i magen. Däremot suger det. Ingen kick och svider som fan + att man måste vara noga som fan med hygienen så man inte får varbölder osv.

Då kan man ju lika gärna snorta alternativt äta skiten, tycker jag i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback