Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 16:58
  #217
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det måste ha skrämt Zuckerberg ordentligt, så om han kandiderar till presidentposten kommer han inte att använda Facebook.


Måste vara lite pinsamt, när man beskyller Ryssland, kommer det fram att det är ett amerikanskt och engelskt företag som påverkade presidentvalet.
Citera
2018-03-23, 17:21
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Måste vara lite pinsamt, när man beskyller Ryssland, kommer det fram att det är ett amerikanskt och engelskt företag som påverkade presidentvalet.


Exakt vad är det som är pinsamt? Och för vem?

När man beskyller, menar du att Mueller beskyller då?
Citera
2018-03-23, 17:31
  #219
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Exakt vad är det som är pinsamt? Och för vem?

När man beskyller, menar du att Mueller beskyller då?

Ja pinsamt för alla dom som påstår att Ryssland har påverkat valet, man ska nog be Ryssland om ursäkt.
Citera
2018-03-23, 17:45
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Ja pinsamt för alla dom som påstår att Ryssland har påverkat valet, man ska nog be Ryssland om ursäkt.

Så du menar att Trump ska be Ryssland om ursäkt. Hur ska han göra det på bästa sätt då?
Citera
2018-03-23, 17:48
  #221
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Så du menar att Trump ska be Ryssland om ursäkt. Hur ska han göra det på bästa sätt då?
Inte Trump, snarare Clinton.
Citera
2018-03-23, 18:06
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Inte Trump, snarare Clinton.

Absolut, eftersom Trump förmodligen var lite medveten om att Rysslands Kreml regisserade CA och Mercer, Bannon och Kellyanne för att Trump skulle vinna så är det nog passande om han ber Clinton om ursäkt då han fuskat sig till vinsten. Hon skulle ha varit president i dag om inte Trump fulat sig här.
Citera
2018-03-23, 18:11
  #223
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Absolut, eftersom Trump förmodligen var lite medveten om att Rysslands Kreml regisserade CA och Mercer, Bannon och Kellyanne för att Trump skulle vinna så är det nog passande om han ber Clinton om ursäkt då han fuskat sig till vinsten. Hon skulle ha varit president i dag om inte Trump fulat sig här.

Clinton försökte fuska till sig valet men misslyckades, så Clinton ska även be Trump om ursäkt.
Citera
2018-04-07, 00:16
  #224
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
USA är världens största ekonomi. Under senaste valet så var det protektionisten Trump och globalisten Clinton.

Själv är man uttalad protektionist för det är inget annat än sunt förnuft. Men det är inte mig jag vill diskutera om.

Det jag vill diskutera är att det var bra att Ryssland påverkade USA valet då det var fler länder som gjorde detta. Bland annat så var EU, Mexiko och Israel med och påverkade USA valet. Det finns inga bevis för det jag säger. Men mina spekulationer vilar på andra länders geografiska utlandsintressen.

Vi leker med tanken att Clinton hade vunnit. Då hade det blivit riktigt dåligt för amerikanen. För minoriteter så hade blivit status quo(ingen föröndring) för det är inte syftet att minoriteter ska klättra i samhällshierarkin.

Hela Demokraternas politik bygger just på att USA ska bli en enpartistat och elitism och det börjar mer och mer bli det med tanke på hur de vita i USA blir allt färre jämfört med färgade, som allt mer delar gemensamma intressen. Vi kan även att den amerikanska eliten bevarar sig vit medan arbetarklassen färgas och blir rotlös på grund utav mångkulturen.

Att Demokraterna lovar guld och gröna skogar är bara ett sätt för desperata människor att falla för det. Clinton ville investera i ungdomar, sade hon. Men hon förklarade inte att denna investering ska komma från skattebetalarna. Alltså blir folket lurat.

Min slutsats är att det var bra att Ryssland påverkade USA's val och jag hoppas verkligen, i Guds namn, att Ryssland påverkar Sveriges val. Desto mer protektionism desto mer välmående mår våra befolkning.

Jag har insett att Ryssland har insett att globalism leder inte till ett hållbart land, som exempelvis Ryssland. Jag önskar verkligen att Sverige vore mer som Ryssland. Tuff, modig och envishet visar på stryka. Vi alla vet att förlorare är dem som visar ödmjukhet mot andra länder. "Det finns inget snällt i affärer", som en gammal chef sade till mig en gång i tiden. Detta är ett tecken på att chefen lever i verkligheten och inte i en lögn.

Så jag tycker det är dags för oss alla att ta av oss den politisk korrekta falska masken och egentligen tala direkt ur hjärtat. Berätta om era drömmar med USA. Allt snack om "allas lika värde" och "rättvisa" tar jag som oseriösa lögner. Tala ur skägget istället.

Liberaler är kända för att hyckla då ideologi grundar sig på individens egna frihet att göra vad den vill. Därför frågar jag er, liberaler.

Ni liberaler är inte duktigare än någon annan. Ni har brister också, om inte mer. Ni har politiska intressen, vilket är fullt normalt. Men att ni ser Trump som kriminell avslöjar bara era liberala beteenden.

Så vad är egentligen problemet med att Ryssland påverkade USA's val? Trump ÄR en bättre president än Clinton då protektionism är bevisat att det gynnar befolkningen mer än globalism.

Ni borde egentligen vara stolta över Ryssland. Jag är väldigt stolt och jag ser upp till Ryssland och framförallt Putin som ger oss möjligheten att leva i verkligheten. Globalismen vill endast inskränka demokratiska rättigheter så den finansiella eliten kan överleva.
Citera
2018-05-07, 07:58
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Man måste ha bra bevis om dom ska bli åtalade, det blir som i Sverige, åklagaren kommer lägga ner fallet.

Börjar luta åt det nu. Bakläxa från domaren även i detta fall för Mueller.

Citat:
A federal judge has rejected special counsel Robert Mueller’s request to delay the first court hearing in a criminal case charging three Russian companies and 13 Russian citizens with using social media and other means to foment strife among Americans in advance of the 2016 U.S. presidential election.

https://www.politico.com/story/2018/...e-delay-570627

Citat:
Mueller's team has faced difficulties in pursuing the criminal case against 13 Russians and three Russian entities, including Concord, since charging them in February for allegedly interfering in the 2016 election using social media.

https://edition.cnn.com/2018/05/05/p...ion/index.html
Citera
2018-05-07, 11:04
  #226
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Börjar luta åt det nu. Bakläxa från domaren även i detta fall för Mueller.



https://www.politico.com/story/2018/...e-delay-570627



https://edition.cnn.com/2018/05/05/p...ion/index.html
Så länge det inte blir prövat så är det ingen bakläxa för Mueller.
Och här behöver man administrationens hjälp med förfrågan och utlämningar.
Skulle inte förvåna mig USA har flera man kan byta med.

Så alla dessa hinder kan man riva om man vill.
Citera
2018-08-24, 19:13
  #227
Medlem
SecundusSilents avatar
Kamrat Felix Dzerzjinskij satte på 20-talet upp en fejk organisation, "The Trust", för att lura ryska kontrarevolutionärer (White Russians) i Europa vilka önskade återinsätta Tsaren. Denna fejk-organisation sökte upp dessa, uppgav sig också för att arbeta för att störta Tsaren och meddelade kontrarevolutionärerna att den bolsjevikiska ledningen var infiltrerad och att revolutionen var på väg att falla. Strålande nyheter! The Trust lyckades sedan lura till sig en hel del kontrarevolutionärer som sedan blev neutraliserade.

Varför föll dessa tsarister för denna organisation? Därför att de drömde om att återinrätta Tsaren, vilket förblindade dem. De blev alltså lurade för att de ville bli lurade.

Detta har återupprepats i USA enligt denna artikel som är hyfsat intressant.

The secret Soviet organization that explains what Russia is doing today
"Like the Russian bots tweeting about the Second Amendment or the fake Black Lives Matter pages set up from the Internet Research Agency in St. Petersburg, the Trust was an operation that preyed on Western credulity. //The White Russians wanted to believe that the collapse of the Soviet Union was at hand, just like some want to believe that Donald Trump is saving Western civilization from hordes of immigrants and refugees. Primed to believe these things, we may not look closely at the source or its motivations."
https://www.yahoo.com/news/secret-so...090037725.html
Citera
2018-08-24, 20:34
  #228
Medlem
Expohunters avatar
Så här 6 månader senare, vad har hänt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback