Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-02-16, 22:02
Medlem
Kan också vara någon som trollar dig.
Citera
2018-02-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Har under kanske 1-1.5-års tid ibland hört ljud och ibland någonting som låter som en röst när jag är ensam hemma. Kanske någon gång var 3-5 månad, vad jag kommer ihåg.

Senast idag satt jag och käkade i soffan då jag hörde typ ett kvinnorop. Trodde först det var mobilen men den var på ljudlöst och ingen notifikation. Har tidigare hört typ papper som rivs sönder, etc.

Är lite hypokondrisk av mig, men är detta normalt? De som har schizoaffektivt syndrom eller schizofreni har väl ingen självinsikt om det de hör?

Jag har själv varit med om så kallade en del paranormala fenomen genom åren och kan säga rent generellt har det ofta att göra med hur känslig man är som individ. Min erfarenhet är att det också finns en ganska bra koppling till åldern på huset och jag skulle väl säga att om ditt hus inte är äldre än 50-talet, så är det nog inte ett paranormalt fenomen, i annat fall kan det vara så. För min egen del så finns det inte en chans i helvetet att jag skulle bo i ett hus äldre än 50-talet, då jag redan testat detta och vet att det fungerar inget vidare för mig.
Senast redigerad av torkel2 2018-02-16 kl. 22:27.
Citera
2018-02-16, 22:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Jag har själv varit med om så kallade en del paranormala fenomen genom åren och kan säga rent generellt har det ofta att göra med hur känslig man är som individ. Min erfarenhet är att det också finns en ganska bra koppling till åldern på huset och jag skulle väl säga att om ditt hus inte är äldre än 50-talet, så är det nog inte ett paranormalt fenomen, i annat fall kan det vara så. För min egen del så finns det inte en chans i helvetet att jag skulle bo i ett hus äldre än 50-talet, då jag redan testat detta och vet att det fungerar inget vidare för mig.

Vet inte när huset här är byggt men det är gammalt. Gamla hus är det många mystiska ljud, det knirrar och låter beroende på väderlek men man vänjer sej efter ett tag
Citera
2018-02-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vet inte när huset här är byggt men det är gammalt. Gamla hus är det många mystiska ljud, det knirrar och låter beroende på väderlek men man vänjer sej efter ett tag

Ja, gamla hus knirrar mer, men vissa känner också av bl a gamla energier som finns i äldre hus. Det är inget som man vänjer sig med utan snarare något man får acceptera, ifall man måste. Vissa känner av detta, andra inte.
Senast redigerad av torkel2 2018-02-16 kl. 22:44.
Citera
2018-02-16, 22:47
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Ja, gamla hus knirrar mer, men vissa känner också av bl a gamla energier som finns i äldre hus. Det är inget som man vänjer sig med utan snarare något man får acceptera, ifall man måste. Vissa känner av detta, andra inte.

Energier, mja det vete fasen
Citera
2018-02-16, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Energier, mja det vete fasen
Bara att du säger så innebär att du inte är en av dem som gör detta och faktiskt det ska du vara tacksam för.
Citera
2018-02-17, 01:24
Medlem
Snyggs avatar
Grannar?
Citera
2018-02-17, 07:21
Avstängd
Pungsvings avatar
Det kan vara efterkonstruktioner av ljud och tankar. Slappna av och låt ljuden komma och gå så försvinner de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in