Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 17:57
  #1
Medlem
Har ett sjuk irriterande problem med min nya bilstereo - jag kan inte söka efter artister eller låtar medans musik spelar.

När jag kopplar upp min iphone via bluetooth så "stänger" appen på telefonen av sig (allt som är på skärmen är spotify loggan) , så jag kan inte söka efter låtar eller artister. Appen på bilstereon tillåter bara åtkomst till spelningslistor och utforska bland topplistor och hela de köret, men ingen sökfunktion.

Testade även att spela musik, från spotify på telefonen, via ipod source på bilstereon. Musiken kommer igång men kort därefter kopplar den automatiskt till spotify appen på bilstereon, så den vägen kunde jag inte heller gå.

Så för att byta till en specifik låt så måste jag pausa musiken på stereon, starta om appen på telefonen, sen klicka i sökningen o spela. Sen får jag väl navigera genom befintliga spelningslistor eller upprepa processen, inte speciellt användarvänligt. Speciellt inte när man har passagerare som vill köa låtar som galningar.

Förstår att det är tänkt utifrån ett säkerhetsperspektiv under bilkörning, men när bilen står still eller under långa bilfärder så måste man ju kunna byta på ett smidigare sätt.

Also, har nyaste versionen på steroen, iphonen och spotify (och nej, jag vill helst inte byta musikprogram)


Hoppas någon har nått svar eller lösning på detta.
Mvh Erik
Citera
2018-02-16, 18:45
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Ljudanläggningar
/Moderator
Citera
2018-02-19, 16:34
  #3
Medlem
Ingen som har en aning om hur man kan lösa detta?
Citera
2018-03-07, 14:36
  #4
Medlem
Ingen? Nej?
Citera
2018-04-02, 22:58
  #5
Medlem
tror den är byggd på det sättet du beskriver, det är bättre för dig att bara använda bluetooth på stereon och leka me spotify i mobilen så slipper du att mobilen e svart. så gör jag me min kenwood iaf då jag väljer låtar huller om buller =D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback