Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-30, 21:06
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det är väldigt svårt att kontrollera ett enskilt företag hur kreditvärdiga de är eftersom man måste ha giltigt skäl att göra det. Det kan man ha om man ska handla av dem.

Men då ägare när 72 år är jag rätt säker på att det är någon fasad för andra lirare. Kanske några som har näringsförbud eller inte vill skylta som ägare.

Nu är visserligen detta en gammal tråd, men det är inte så rimligt svårt att kolla upp. De mer seriösa bolagen har sett till att de är godkända bevakningsföretag och har således tillstånd från Länsstyrelsen att bedriva verksamhet. De kunder som inte köper sina larm från seriösa bolag har nog sig själv att skylla.
Citera
2018-03-30, 21:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmhem
Hej.

Det har kommit till min kännedom att du skrivit detta inlägget som sedan eskalerat lite.

När det gäller hela och många delar i det du beskriver är det helt fel. Att där var leverans problem förstod du så väl när vi talades vid då vi blev hackade och tvingades byta plattform därav ny design. I allt kaos så för tiden rådde hamnade kunder i kläm vilket absolut inte var vår avsikt. Du var väldigt trevlig i telefonen och kändes som du förstod.

När det gäller att du ihärdigt försökt nå oss är inte riktigt sant då vi kollat samtliga telefon och e-post loggar. Enda vi hittar är ditt inledande mail om att du haft mycket att göra därav sent svar från din sida. Det rör mig ganska mycket då jag lägger många timmar om dygnet för att finnas tillgänglig på mail, chatten 09:00-22:00 samt telefon. Också lyckas du inte få tag i oss??

Eftersom du nämner mitt namn blir det personligt då jag fick ta en del skit tack vare ditt inlägg! Jag är därför beredd att åka upp till dig personligen för att fixa eventuella problem som du har.

När det sedan gäller företaget som JA bedrivs av Kurt som är en mycket god företagsledare och har haft många framgångsrika företag. Ingen slump eller lögn gällande Högsta kredit som du med försöker framstå som lögn från vår sida. Se länk https://www.uc.se/risksigill2?showor...v&language=swe

Polisgodkänd larminstallatör:

Andra kommentarer kriminella etc vilket är löjligt. För vem bor inte nära dig? Mängder av kriminella bor kring många företag och Kurt har dessutom ett långvarigt samarbete med såväl Polisen och Interpol. Att kriminella står bakom vore väldigt svår med tanke på kontrollerna som utförs vid Polisgodkänd larminstallatör. K nummer finner ni i länk. Så var så snäll och sluta spekulera i tidigare ägare av Larmhem.se är ni goa.

https://larmhem.se/blog/post/polisgo...rminstallator/

Nu hoppas jag du antigen tar bort ditt inlägg som ej stämmer samt att du bokar en dag så jag Patrik kan resa upp till dig för att åtgärda era eventuella problem med hemlarmet!

Du når mig på 042-99000
0765876959
Eller chatten
Eller info@larmhem.se
Eller facebook PM

Ha en fortsatt bra kväll
Med vänlig hälsning
Patrik


Att du och ditt bolag är godkänt av Polismyndigheten och har en hög kreditvärdighet säger inte ett piss om er tjänst. Kunder skall akta sig noga för företag som inte är egna auktoriserade bevakningsföretag.

Det skall inte heller ta flera månader för er tjänst att nå kunden, utan ni skall åka till kunden och installera larmet på ett korrekt sätt. Som seriöst företag (som jag räknar med att du försöker bedriva) kan man inte lita på att kunden kan installera enheten på ett tillfredsställande sätt.

För att kompensera TS skall du självklart se till att TS får 2 år fritt abonnemang till Falck Larmcentral. Det är det minsta du kan göra.

Nästa gång ser TS till att han beställer ett hemlarm från ett auktoriserat bevakningsföretag som har larmcentral och resurser att rycka ut. Dessa har dessutom än mer rigorös kontroll än vad stämpeln "godkänd av Polismyndighet" har.
Citera
2018-03-30, 21:29
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Jadu.. Polisgodkänd betyder inte ett piss. Enbart att man inom bolagets ledning är ostraffade och man tänker sig syssla med inbrottslarm. Säger absolut inget om kvalité, anställda eller något sådant. Man förväntas sköta sig helt enkelt, inget annat.
Jag skulle säga efter 20 år inom branschen att de som skryter med "polisgodkännande" är de som är mindre seriösa.
Det finns runt 2000 företag som är polisgodkända men enbart 200+ företag som faktiskt uppfyller certifieringen och kan lämna intyg på klassad anläggning.

Och därför beställer man bara tjänster från de större bevakningsföretagen. Då är både anställda och larmcentralerna noggrant kollade (enligt lagen om bevakningsföretag).
Citera
2018-03-30, 22:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Och därför beställer man bara tjänster från de större bevakningsföretagen. Då är både anställda och larmcentralerna noggrant kollade (enligt lagen om bevakningsföretag).

Inte ens auktoriserat bevakningsföretag betyder ett piss utöver att de får agera just bevakningsföretag. Säger inget om varken kunskap om inbrottslarm, kvalité osv. Vill man koll på installatören ska dessa vara cert, larmföretag, som har behörig installatör. Vilket täcker in allt från kunskap, material, personal, ekonomi osv.
Skulle nog mer påstå utefter de så kallade polisgodkända småföretagen är de stora jättarna de som agerar oseriöst med att slänga ut billiga produkter till överpriser.
__________________
Senast redigerad av frohike1ddd 2018-03-30 kl. 22:31.
Citera
2018-12-06, 16:31
  #17
Medlem
sonpuigs avatar
Hallå!

Nu har inte det hänt något i tråden på ett tag så jag är intresserad av att höra om något har köpt något ifrån larmhem.se och hur är kvalitén på grejerna? Det är speciellt hemlarmet Tyroz x50 som jag funderar på om man ska investera i.

Tack på förhand!
Citera
2018-12-06, 17:20
  #18
Medlem
magpies avatar
En enskild firma som sysslar med larm? Nja, det finns nog vettigare alternativ.
Citera
2020-04-21, 20:05
  #19
Medlem
vinlands avatar
Bump:

År 2020 inträffar den stora Corona-epedemin, och den 14 mars registreras ännu ett nytt företag in víd namn skyddsmasker.com, med samma hemside-leverantör och aktörer som används på Larmhem.

Tråd: (FB) Skyddsmasker.com Legit eller scam ?
__________________
Senast redigerad av vinland 2020-04-21 kl. 20:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback