Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 15:51
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag har börjat använda ordet "talibanfeminist", men vet riktigt inte vad det betyder. Eller jo, extremfeminist förstår jag. Men "taliban"? Jag googlade lite på det o det kommer mest upp artiklar som rör Gudrun Schyman, men några andra:

Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Det handlar om en lista där killarna i klassen bland annat skrev att de vill ha tjejer med "skitstora tuttar" som inte är "talibanfeminist".
http://www.friatider.se/tjejer-kr-nk...va-ha-stor-kuk

Citat:
Ursprungligen postat av Cissi Walin
Man blir kallad talibanfeminist och annat trevligt när man lobbar för att alla som utsätts borde anmäla, både kvinnor och män förstås.
https://www.metro.se/artikel/en-hand...%B6vergrepp-xr

Citat:
Ursprungligen postat av Zendry Svärdkrona
Man behöver inte vara talibanfeminist för att inse att det finns ett kulturproblem i det mansdominerade näringslivets förhållande till sex.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10189808.ab
Citera
2018-02-16, 16:08
  #2
Medlem
Alla våran älskling Gudrun jämförde svenska män med Talibaner i nåt sammanhang inför valrörelses 2014, det slog tillbaka på henne och F! vad jag vill minnas, kan ha viss härledning därifrån!
Citera
2018-02-16, 16:14
  #3
Avstängd
Arkhamists avatar
En talibanfeminist är en oresonlig, intolerant, hatisk och hätsk feminist som vägrar acceptera någon annan åsikt än den hon förespråkar. Hon har stora likheter med talibanska muslimer vars tolkning av islam är ännu mer skruvad och ännu mindre verklighetsförankrad än vad islam normalt är, vilket inte vill säga lite. Talibanerna har en mycket oförsonlig hållning till och med mot andra muslimer, vilket man inte sällan ser hos de riktiga talibanfeministerna som i princip anser att allt som inte Valerie Solanas kunde fästa sitt namn under är "könsförräderi".

Exempel på sådant "könsförräderi" kan vara att ha heterosexuella relationer med män, giftermål, skaffa barn eller på andra sätt vara en del av en traditionell kärnfamilj och/eller ta del av sådana värderingar.

Vad vi talar om är alltså mycket sjuka individer vars omvärldstolkning borde medicineras.
Citera
2018-02-16, 16:18
  #4
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har börjat använda ordet "talibanfeminist", men vet riktigt inte vad det betyder. Eller jo, extremfeminist förstår jag. Men "taliban"? Jag googlade lite på det o det kommer mest upp artiklar som rör Gudrun Schyman, men några andra:


http://www.friatider.se/tjejer-kr-nk...va-ha-stor-kuk


https://www.metro.se/artikel/en-hand...%B6vergrepp-xr


https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10189808.ab
Sjukt korkat... betyder väl att man är en radikal extremfeminist i guess, men givetvis med en mer sexistisk touch. Feminister spränger inte folk i luften. På sin höjd demonstrerar de på Sergels torg då och då. Kanske även inte tar gemene mans bullshit. Oj så radikalt!
Citera
2018-02-16, 16:27
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Alla våran älskling Gudrun jämförde svenska män med Talibaner i nåt sammanhang inför valrörelses 2014, det slog tillbaka på henne och F! vad jag vill minnas, kan ha viss härledning därifrån!

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
En talibanfeminist är en oresonlig, intolerant, hatisk och hätsk feminist som vägrar acceptera någon annan åsikt än den hon förespråkar. Hon har stora likheter med talibanska muslimer vars tolkning av islam är ännu mer skruvad och ännu mindre verklighetsförankrad än vad islam normalt är, vilket inte vill säga lite. Talibanerna har en mycket oförsonlig hållning till och med mot andra muslimer, vilket man inte sällan ser hos de riktiga talibanfeministerna som i princip anser att allt som inte Valerie Solanas kunde fästa sitt namn under är "könsförräderi".

Exempel på sådant "könsförräderi" kan vara att ha heterosexuella relationer med män, giftermål, skaffa barn eller på andra sätt vara en del av en traditionell kärnfamilj och/eller ta del av sådana värderingar.

Vad vi talar om är alltså mycket sjuka individer vars omvärldstolkning borde medicineras.

Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Sjukt korkat... betyder väl att man är en radikal extremfeminist i guess, men givetvis med en mer sexistisk touch. Feminister spränger inte folk i luften. På sin höjd demonstrerar de på Sergels torg då och då. Kanske även inte tar gemene mans bullshit. Oj så radikalt!

Nu blev det genast ett ännu roligare ord...
Citera
2018-02-16, 16:39
  #6
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Sjukt korkat... betyder väl att man är en radikal extremfeminist i guess, men givetvis med en mer sexistisk touch. Feminister spränger inte folk i luften. På sin höjd demonstrerar de på Sergels torg då och då. Kanske även inte tar gemene mans bullshit. Oj så radikalt!
Nej, talibanfeminism är en mer skruvad och än mindre försonlig version av vanlig feminism, på samma sätt som att talibanism är en mer skruvad och än mindre försonlig version av vanlig islam. Det handlar inte om att ta någons saker eller spränga folk i luften. Det handlar om total och fullkomlig intolerans för andra åsikter, till och med om dessa åsikter i stort stämmer överens med de egna. Man är ute efter perfektion, detaljpetitesseri, millimetertolkningar.

Begreppet som sådant är faktiskt ganska finurligt eftersom just talibanerna gjorde sig kända för en synnerligen märklig och fientlig tolkning av islam, något som man ofta känner igen hos de mer skadade livsstilsfeministerna.
Citera
2018-02-16, 17:20
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Nej, talibanfeminism är en mer skruvad och än mindre försonlig version av vanlig feminism, på samma sätt som att talibanism är en mer skruvad och än mindre försonlig version av vanlig islam. Det handlar inte om att ta någons saker eller spränga folk i luften. Det handlar om total och fullkomlig intolerans för andra åsikter, till och med om dessa åsikter i stort stämmer överens med de egna. Man är ute efter perfektion, detaljpetitesseri, millimetertolkningar.

Begreppet som sådant är faktiskt ganska finurligt eftersom just talibanerna gjorde sig kända för en synnerligen märklig och fientlig tolkning av islam, något som man ofta känner igen hos de mer skadade livsstilsfeministerna.
Ok, då är det fel att kalla min väninna, som jag umgås mycket med för "talibanfeminist", för vi har helt olika politiska åsikter. Hon röstar på F!, har pride-flaggor o sånt. Jag röstar på Sd, vi brukar skojtjafsa om politik, men vi respekterar varandra.

Men min kusin har tagit bort mig från Facebook, för hon delade nått om att stackars "ensamkommande" skulle utvisas. O alla hennes feministkompisar gjorde en men jag gjorde en Så tog hon bort mig. O på släktträffar pratar hon alltid om feminism, en gång hade jag badat så kom hon med en handduk, o sa;
-Nu får du en rosa handduk så du blir feminist!

Hon har tagit bort sin bror från Facebook också, eftersom han också är Sd'are.
Citera
2018-02-16, 17:49
  #8
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Nej, talibanfeminism är en mer skruvad och än mindre försonlig version av vanlig feminism, på samma sätt som att talibanism är en mer skruvad och än mindre försonlig version av vanlig islam. Det handlar inte om att ta någons saker eller spränga folk i luften. Det handlar om total och fullkomlig intolerans för andra åsikter, till och med om dessa åsikter i stort stämmer överens med de egna. Man är ute efter perfektion, detaljpetitesseri, millimetertolkningar.

Begreppet som sådant är faktiskt ganska finurligt eftersom just talibanerna gjorde sig kända för en synnerligen märklig och fientlig tolkning av islam, något som man ofta känner igen hos de mer skadade livsstilsfeministerna.
Oj, läsförståelse är visst inte din starka sida.

Jag skrev RADIKAL EXTREMFEMINIST!

Jag vet att feminister inte spränger folk i luften. Det jag skrev liiiiiksom....dock med en viss sarkasm.
Citera
2018-02-16, 19:35
  #9
Medlem
Jellohs avatar
Ja alltså en taliban är ju en slags bokstavstroende, det kunde lika gärna hetat amish eller pietist eller lestadianfeminist, men talibanerna är de mest kända bokstavstroende idag.
Citera
2018-02-16, 20:12
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Var det inte journalisterna själva som hittade på ordet talibanfeminist? För att skämtsamt påpeka det får finnas måtta med feminismen.

Jag håller med om att extremfeminism är ett mått på patologi psykologiskt hos utövaren.
Citera
2018-02-16, 21:53
  #11
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Oj, läsförståelse är visst inte din starka sida.

Jag skrev RADIKAL EXTREMFEMINIST!

Jag vet att feminister inte spränger folk i luften. Det jag skrev liiiiiksom....dock med en viss sarkasm.
Jag tolkar inte begrepp som "liiiiiksom".

Var tydlig med vad du skriver. Dina dolda antydningar gynnar ingen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback