Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 09:40
  #1
Medlem
Callebiltes avatar
Skulle det räknas som Aktivism om alla börjar beställa billiga paket från Kina som vi vägrar hämta ut efter att postnord skall ta ut nya avgiften? De skulle ju drunkna i paket
Citera
2018-02-16, 10:23
  #2
Medlem
Det finns andra bolag som fraktar post och paket, använd någon av dem? Det brukar stå på sidorna vad för leveransalternativ det finns.
Citera
2018-02-18, 16:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Skulle det räknas som Aktivism om alla börjar beställa billiga paket från Kina som vi vägrar hämta ut efter att postnord skall ta ut nya avgiften? De skulle ju drunkna i paket
Är det värt det eller bara korkat?
Hur många är "alla"? Varför skulle "alla" vilja göra det medvetet?
PostNord kommer ju ändå drunkna i försändelser pga beställningar som redan gjorts, eller görs av folk som inte känner till regeländringen.
Citera
2018-02-18, 23:07
  #4
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Är det värt det eller bara korkat?
Hur många är "alla"? Varför skulle "alla" vilja göra det medvetet?
PostNord kommer ju ändå drunkna i försändelser pga beställningar som redan gjorts, eller görs av folk som inte känner till regeländringen.
Alla är ca 10 miljoner
Varför... för lols
Citera
2018-02-18, 23:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Alla är ca 10 miljoner
Realistiskt... NOT
Citat:
Varför... för lols
Wow, jättekul... NOT
Citera
2018-02-18, 23:42
  #6
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Realistiskt... NOT

Wow, jättekul... NOT
Jobbar du möjligtvis på PostNord?
Annars verkar du vara en rolig person...NOT
Citera
2018-02-19, 00:26
  #7
Medlem
MrLevaLivets avatar
Nej jag har blivit lurad så många gånger av kinesiska bluffprodukter så jag tycker detta bara är bra. Sist var det ett USB-minne med fejkat lagringsutrymme. Förhoppningsvis får denna avgift mig att sluta bli trollförd av dessa "deals".
Citera
2018-02-21, 08:40
  #8
Medlem
Gerbaniss avatar
Smart vänsteraktivism. Planera att blåsa världens största kommunistland på så mycket som möjligt.
Citera
2018-02-23, 16:22
  #9
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Det finns andra bolag som fraktar post och paket, använd någon av dem? Det brukar stå på sidorna vad för leveransalternativ det finns.

Vilka då?
Det kan man inte på eBay, där kan man inte välja leverantör.
Eller vet du något sätt att göra det på? Alternativ billig sajt att beställa från Kina?
Citera
2018-02-23, 16:23
  #10
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nej jag har blivit lurad så många gånger av kinesiska bluffprodukter så jag tycker detta bara är bra. Sist var det ett USB-minne med fejkat lagringsutrymme. Förhoppningsvis får denna avgift mig att sluta bli trollförd av dessa "deals".

Tror du haft otur.
Jag handlar regelbundet på eBay från Kina sedan många, många år tillbaka.
Har hänt ett fåtal ggr jag kanske fått något helt annat eller en trasig vara, men då meddelar man bara så får man pengarna tillbaka eller en ny skickad till sig.
Har hänt lika ofta inom Sverige att man fått fel eller en vara som inte alls är den på bilden..
Citera
2018-04-20, 10:06
  #11
Medlem
Skattebrotts avatar
Den som vill sabotera för Postnord skulle väl kunna göra det på ett betydligt mer verksamt sätt. Nu uppmanar jag ingen till brott, utan konstaterar bara för resonemangets skull att exempelvis brevbomber som läggs på brevlådor är svåra att koppla till dess avsändare samt nästan helt kan lamslå det fraktbolag som drabbas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback