Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-16, 07:08
  #1
Medlem
AA-suiteds avatar
Ibland känner jag för att jobba för min belöning istället för att peta in en ny så fort en gammal åker ut som vanligt. Det kan vara på typ en lördagsmorgon då jag tar den vanliga prillan till kaffet för att sedan vänta ända till efter lunch för att ta en ny. Det är lite jobbigt men det är ändå så kort period att man fixar det och när man väl får i sig den där snusen igen får man extra njutning. Det motiverar även att äta snabbare.

Har någon gjort samma sak? Hur upplever ni det? Vågar någon prova på detta under veckan och rapportera tillbaka hur det gick?
Citera
2018-02-16, 08:01
  #2
Medlem
Det har man gjort ett par gånger, rekomekderar starkt till att fler bör göra det! Främsta anledningen är att det blir lättare att sluta som jag har gjort!
Citera
2018-02-16, 08:28
  #3
Medlem
tegelpanna123s avatar
Kommer aldrig att ske!
Citera
2018-02-16, 08:42
  #4
Medlem
HVIT.s avatar
Lite missbruksvarning men jag har snus inne i princip hela min vakna tid och ibland när jag vill ta en cigg så tar jag ingen snus på kanske 4 timmar för att få en skön nikotinkick av ciggen.
Citera
2018-02-16, 10:38
  #5
Avstängd
LE37s avatar
Ofrivilligt aldrig annars, jag snusar dygnet runt.
Citera
2018-02-16, 10:40
  #6
Medlem
Klownfaces avatar
Brukar alltid vänta 30 min - 1 timme mellan prillorna, det finns ingen anledning att ha en inne konstant. Sen hatar jag folk som "skryter" om att dom snusar så jävla mycket "vadå jag snusar fan 2 dosor på en dag"- det är missbruk och efterblivet om något
Citera
2018-02-16, 11:50
  #7
Medlem
Ja det brukar jag. händer ibland att det blir ett ofrivilligt uppehåll då jag snöar in mig totalt när jag blir extremt koncentrerad på något. Men såfort koncentrationen släpper en aning så kommer snus upp i huvudet, och den snusen är riktigt god.

Har även hänt att jag har köpt sirbirisk som jag ibland tar som första snus på morgonen, bara för att få den goa nikotinkicken.

Brukar även hända mig att jag spottar ut snusen utan att tänka på det, sen efter ett tag bara "vafan när spottade jag ut snusen?". Tycker att det egentligen borde va mer rimligt att man glömmer bort att man har snus inne.

Men vad vet jag, är väl en amatörsnusare
Citera
2018-02-16, 12:10
  #8
Moderator
Mr.Woodss avatar
Det är jättebra att försöka ta så långa snuspauser som möjligt.
På senare tid har jag gjort det, just för att uppnå den extra njutningen när nästa åker in. Nu är jag snart nere på två dosor i veckan, eftersom jag gör så! Det har inte varit en målsättning, utan det har bara blivit på det viset.
När man är nere på drygt en stock i månaden är det nästan ekonomiskt försvarbart att snusa.
Citera
2018-02-16, 14:36
  #9
Medlem
Som-Gjutens avatar
ALRDIG I LIVET!

Jag har inte tålamod att vänta ett par timmar!
Citera
2018-02-17, 13:53
  #10
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Brukar alltid vänta 30 min - 1 timme mellan prillorna, det finns ingen anledning att ha en inne konstant. Sen hatar jag folk som "skryter" om att dom snusar så jävla mycket "vadå jag snusar fan 2 dosor på en dag"- det är missbruk och efterblivet om något

Går du i högstadiet, folk som skryter om hur mycket dom snusar
Citera
2018-02-18, 15:21
  #11
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Går du i högstadiet, folk som skryter om hur mycket dom snusar

Haha nej tyvärr, men man kan hamna i en diskussion om snus på nån pub och då kan folk sitta och säga "va fan jag snusar en dosa per dag minst"- ungefär som att det är manligt
Citera
2018-02-19, 05:51
  #12
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Haha nej tyvärr, men man kan hamna i en diskussion om snus på nån pub och då kan folk sitta och säga "va fan jag snusar en dosa per dag minst"- ungefär som att det är manligt

Aldrig varit med om, bor du uti bögda?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback