Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-18, 02:56
  #13
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jag har slutat med Mirtazapine.
Jävla medicin det där, hur mycket gick du upp i vikt? Jag gick upp 11 kg på ett år.
Det går inte att jobba samtidigt, du måste få en rutin på 8 timmar.
Gå och lägg dig tex 00,00 varje kväll utan undantag, gå sen upp kl 8,00 ...oavsett om du somnade 7,00! Efter ett par veckor vad jag återställd iaf.
Men jag hade problem med att det zappade i huvudet så jag väntade ca 10 dagar innan jag började strikt schema.

Citat:
Ursprungligen postat av partyp00per
Jag har också slutat på den rackaren. Dock gick jag samtidigt på Seroquel som gör att man stupar på kvällningen. Dock har jag slutat med den skiten ett par gånger vilket lett till samma utsättningssymtom som du beskriver. Det jag gjorde var att testa vad som funkade bäst. Jag testade film i sängen, förbud mot skärmar innan sänggående, äta innan läggdags, inte äta innan läggdags, läsa osv. Det som tillsist fungerade på mig var att ha åskmuller på repeat i hörlurar när jag sov. Då kunde jag iaf få några timmars sömn och därmed brutit den onda spiralen. Slutade senaste gången för ett par månader sen och nu är sömnen okej, utan andra preparat.

Det är ett otroligt helvete att sluta med skiten men trappa ner försiktigt och ge det 2-3 veckor efter sista tabletten så ska du se att du är ute på andra sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Lycka till med att försöka sluta! Själv är jag inte där, inte heller vet jag om jag någonsin kommer dit. Jag minns min sömn som så otroligt dålig innan jag gick på Mirtazapin, som jag gått på i ungefär tre år nu, att jag inte kan tänka mig att lägga av med dem... Men kanske kommer jag till där du är någon gång.

Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Jag åt den ett och halvt år och svullnade upp till vad som kändes som valformat på +10 kilo. Slutade utan nedtrappning utan problem, men det är väl inte så bra, så gör som farbror doktorn sa.

För sömnen: Hård fysisk träning, ut i tidigt morgonljus varje dag minst en halvtimme, blåljusfilter på skärmar, eller helst inga skärmar alls på kvällen, och dämpad belysning innan läggdags borde hjälpa.

Bästa gonattsagoberättaren är David Attenboroug, tycker jag. Helst program med mindre djur, så inte ett lejon ryter till helt plötsligt, så man hoppar rakt upp

Citat:
Ursprungligen postat av biffolo
Bra inlägg! Instämmer både när det gäller skärmars blåljus och David Attenborough. Kan rekommendera dokumentärerna Life, Planet Earth, The Blue Planet(1 och 2) och Frozen Planet. Riktigt bra tycker jag och det är många timmar att plöja genom. Det allra bästa är att röka en liten jävel innan du börjar titta. Fungerar alltid bäst så.

För blått ljus på datorn kan jag rekommendera f.lux. Använder det själv och kör på styrkan 3000k. På luren använder jag Iris mini. Lycka till, TS! Du kommer förlora många kilo om du gick upp lika mycket som jag.

Citat:
Ursprungligen postat av jacketpacket
Jag har grova problem med sömnen nu när jag kör med sertralin, men somnade gott med melatonin så testa det! Nu på sikt kör jag 1/4 mirtazapin för sömnen och det fungerar också.

Nu var det länge sedan jag var inne så blev lite mycket att svara på alla separat!
Men tack för era tips, nu har jag lite olika variationer som jag kan testa mig på. Jag vet att vi är många som är fast på dem och vissa som verkar klara det fint, men jag är oerhört bestämd! Angående det där med hård träning och gå upp i vikt kan jag säga att det inte är aktuellt för min del då jag är anorektiker, så jag ligger redan på gränsen till LPT, dock kände jag ju de första åren att min hunger var helt sjuk. Det är något mer stabilt på den delen nu! Men det oroväckande är nog mest att nu börjar ju alla långtidsstudier komma in på denna eftersom den egentligen är ganska "ung"... och de saker som rapporteras är mycket min sjukdom är känd för också, så dubbelrisk! Dessutom så står det nu att det absolut inte bör ges till personer med ätstörning, så jag vet inte, ett snack med min läkare kanske vore på sin plats också! Men enligt min erfarenhet så är det ju nästan så man vet mer om psykofarmaka än de som skriver ut dem....

Tack så mycket för tipsen dock!
Och om jag får be så inga påhopp angående min sjukdom tack. (Inget jag antar, bara något jag är van vid)
Citera
2018-09-07, 06:22
  #14
Medlem
Phobiazis avatar
Update; 7månader varav 2st bestod av högst 2 dagars sömn/vecka och jag är fri.

Den 11 ska jag även göra en anmälan då jag trots min anorexi diagnos har fått den fortsatt utskriven - vilket betyder att de varken läst forskning eller studier särskilt gällande långtidseffekterna..
Citera
2018-09-08, 11:31
  #15
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Update; 7månader varav 2st bestod av högst 2 dagars sömn/vecka och jag är fri.

Den 11 ska jag även göra en anmälan då jag trots min anorexi diagnos har fått den fortsatt utskriven - vilket betyder att de varken läst forskning eller studier särskilt gällande långtidseffekterna..

Grattis till att äntligen blivit fri
Var det din enda antidepressiva?
Citera
2018-09-10, 18:13
  #16
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Grattis till att äntligen blivit fri
Var det din enda antidepressiva?

Yes har väl gått igenom 20 talet anti-depp/ångest skit genom åren men den var enda jag fick ok effekt av, bara ikto nu så lär väl inte bli nå fler lagliga heller, vill ej ha deras hemska experiment ><
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback