Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 18:22
  #1
Medlem
Hej!

Vad är era bästa tips att göra på en resa till Las Angeles? Det är en medelålders far och två tjejtonåringar som ska med på resan så helst något som passar dessa målgrupper.

Öppen för alla förslag.

Tack på förhand!
Citera
2018-02-15, 18:27
  #2
Medlem
Jag tror att någon av dessa trådar säkert kan ge dig bra tips:
(FB) Los Angeles. Någon som varit där? /Samlingstråd - Mod
(FB) Resa till Los Angeles på min pappas 50 års dag.
Citera
2018-02-19, 16:25
  #3
Medlem
Hur många dagar ska ni vara i LA, vad har ni för intressen, är det första gången ni besöker staden?!

Finns väldigt mycket att se och göra, men jag skulle nog ta de större turistgrejerna först. Någon film-studio/nöjespark, Six-Flags, Venice/Santa Monica, Hollywood, etc.

Men bege er gärna utanför turiststråken emellanåt. Som t.ex. vid Venice, strosa längs Abbott Kinney Blvd, vid Hollywood så spendera inte för mycket tid längs just Hollywood Blvd, det blir snabbt tråkigt.

Konstkvarteren i down town LA skall vara ganska mysigt.

Petersons bilmuseum är kanon om man gillar bilar!

Sen finns det gott om små mysiga surfsamhällen längs kusten som är väl värt en utflykt eller två.
Citera
2018-02-19, 16:28
  #4
Medlem
MusterMarks avatar
Malibu ligger en halvtimme från Santa Monica och är nice. Bra shopping och god lunch på piren.
Citera
2018-02-28, 20:43
  #5
Medlem
Kan rekommendera Griffith Observatory. Venice beach bör man väl se men är egentligen inte så speciellt. Universal var riktigt kasst, iaf när jag var där.
Citera
2018-03-01, 11:08
  #6
Medlem
Jag vill mest dit för six flags magic mountain, knotts berry farm, disneyland, california adventure, universal studios, sea world
Citera
2018-03-01, 11:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0ph3t
Kan rekommendera Griffith Observatory. Venice beach bör man väl se men är egentligen inte så speciellt. Universal var riktigt kasst, iaf när jag var där.

Viger alltid minst en halv dag till Vinice/St Monica när jag är i LA. Ganska skön stämning, man kan softa på stranden eller hänga i någon bar eller bara strosa genom Abbott Kinney eller om dom har något event/festival på gång.
Men som du säger... har man sett det en gång så är det egentligen inte så mycket att se mer än om man gillar stämningen där ute.

Har alltid ratat "The Creap Show", eller vad den heter, men senast passade jag på att besöka den och blev positivt överraskad. Var inte alls vad jag hade förväntat mig. Men om jag inte missminner mig så har dom lagt ner den nu.
Det var ett gäng "misfits" med bl.a. födelsedefekter mm som pratade lite om hur det var att leva i samhället och inte se ut som alla andra. Sen gjorde dom lite "cirkuskonster" som vad man nu kan tycka vad man vill om... men den hade jag verkligen rekommenderat om den finns kvar!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2918086

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback