Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 18:21
  #1
Medlem
Jag behöver råd och tips av er på olika tankesätt då jag kört fast.

Jag och sambo har nyligen flyttat till hens hemort efter att ha bott på min hemort i några år. Jag trivdes bra hemma och velade länge över att flytta, blev tillslut att jag "puschade" mig själv till att " jag kan prova", fastän min sambo skulle vara okej med om jag inte ville fastän Min sambo vill helst bo på sin hemort.

Det blev iallafall flytt och allt blev mycket sämre för mig och jag trivs inte alls stundvis. Vill ha närhet till familj då vi har nära relationer. Och saknar mitt gamla jobb så otroligt. Mår ofta dåligt och saknar allt hemma.

Jag behöver närhet till familjen för att må bra, men vill ju leva med min sambo som är en jättefin människa, och flyttar jag tillbaka just nu eller inom 1 år följer inte min sambo med, vilket då betyder att vi kommer ha distansförhållande igen. (Jag vet vad ni tänker, jag tänker samma sak och blir så besviken såklart och arg när hen säger så, men samtidigt så vill hen ju bo i sin hemort lika mycket som jag vill). Ibland är jag stark och tänker att jag flyttar men jag älskar ju min sambo.

Jag saknar mitt gamla jobb sjukt mycket, och vet att jag får tillbaka det inom den närmsta tiden. Har intalat mig själv om att prova 1 år i sambons stad men då finns risken att mitt gamla jobb går förlorat och varför ska jag vänta när jag vet att det är detta jag vill?

Vi kommer ingen vart i diskussionerna eftersom jag inte kan bestämma mig vart jag vill bo och när och då jag inte vet hur jag kommer ta ett distansförhållande igen. Pest eller polera? sjukt svårt och jag blir tokig snart.
Det är långt mellan orterna.

(Har alltid haft svårt att bestämma saker och velar mycket, tänker inte på vad JAG vill oftast).
__________________
Senast redigerad av Traktorer 2018-02-15 kl. 18:24.
Citera
2018-02-15, 18:37
  #2
Medlem
Flytta hem. En kille är inte värt att tappa familjebanden för. Dessa är oftast viktigare för er tjejer än för oss killar som inte bekymras över sådana saker. Du kommer inte att bli lycklig där du bor nu.
Citera
2018-02-15, 18:42
  #3
Medlem
HighwayDelights avatar
Valet är enkelt, flytta med din karl, alternativt sliddjur..
Citera
2018-02-15, 18:46
  #4
Medlem
Knucklehugss avatar
Trivs du inte? Flytta hem.. Finns ingen anledning att bo där man mår dåligt, din relation är sekundär och kan bytas ut.
Citera
2018-02-15, 19:24
  #5
Medlem
Om din sambo bodde i din hemstad i några år kanske du även borde ge hens hemstad en ärlig chans också. Om inte din sambo bodde i din hemstad i andra ärenden innan ni träffades alltså?
Citera
2018-02-15, 20:13
  #6
Medlem
Geomeisters avatar
Är du en typ av person som enkelt får en ny partner eller kommer du sannolikt vara ensam (motvilligt) länge om du lämnar din nuvarande partner?

Jag känner folk som på "magiska" sätt bara hittar ny partner och sedan finns dom klart älskvärda människor som aldrig verkar hitta någon alls. Jag vet vilken typ jag är och jag tror nästan alla vet vilken typ dom är. Vilken är du?

Är du typen som antagligen kommer vara ensam så skulle jag kompromissa mer för partnerns skull. Ge samhället han har tagit dig till en större chans och ha mer FaceTime/Webcam/Facebook/Ring vad som helst med din familj och andra på din hemort. Är du en sådan som konstant haft relationer och lätt bygger upp nya? Välj då det du genuint vill och gå din egna väg.

Livet är orättvist. Den som lätt hittar ny partner har betydligt bättre förutsättningar i livet än den som är lite udda/blyg/osäker.
Citera
2018-02-21, 12:15
  #7
Medlem
Precis, det är ju det jag vill (ge staden en riktigt chans) men så svårt när man inte trivs. Jag kan säkert hitta ny partner men det vill jag ju inte utan vi planerar ju framtiden. Så man får väl som sagt försöka göra det bästa av situationen, Facetime mm som du tipsade om och tänka att man lever och mår bra egentligen o tänka positivt, och inte grotta ner sig i situationen för mycket, försöka hitta på en massa så man inte hinner tänka. Att jobbet skiljer så mycket för oss båda (blir negativt för den som flyttar) så påverkar de ju faktiskt mycket när man inte trivs på sitt jobb. Tack för tips o era svar! Fortsättning följer... :9
Citera
2018-02-21, 15:43
  #8
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traktorer
Precis, det är ju det jag vill (ge staden en riktigt chans) men så svårt när man inte trivs. Jag kan säkert hitta ny partner men det vill jag ju inte utan vi planerar ju framtiden. Så man får väl som sagt försöka göra det bästa av situationen, Facetime mm som du tipsade om och tänka att man lever och mår bra egentligen o tänka positivt, och inte grotta ner sig i situationen för mycket, försöka hitta på en massa så man inte hinner tänka. Att jobbet skiljer så mycket för oss båda (blir negativt för den som flyttar) så påverkar de ju faktiskt mycket när man inte trivs på sitt jobb. Tack för tips o era svar! Fortsättning följer... :9
Glöm det där särbosnacket direkt.
Snabbaste sättet att döda ett förhållande är att backa i det.

Nu till problemet.
Du gav frivilligt upp er förra bostadsort o nu känner du avsaknad av din familj. Jag gjorde samma misstag o fy fan vad jag hatade det. Att bara ha hennes vidriga familj att umgås med var direkt en pina.
Men jag hittade min lösning. Jag köpte en hund. Tre år senare så startade vi en kennel.
Därigenom fick jag nya vänner, fristående från min kärring o då funkade det riktigt hyggligt.
Hade jag krävt att flytta till min familj så hade hon fått ge upp sin o då hade man inte löst utan bara bytt problem.
Nu kanske du inte ska starta en kennel. Men en hobby så du skapar egna kontakter på orten är något att tänka på. Ett annat alternativ är att knyta band med arbetskamrater.
Citera
2018-02-21, 15:58
  #9
Medlem
Var bodde ni när ni träffades, i vilken stad? Detta är väldigt avgörande. Men har ni kommit överens att prova ett år i den andra staden tycker jag att detta ska fullföljas. Är pendling möjligt för någon av er eller att båda pendlar en kortare väg om ni bor någonstans mittemellan? Ska ni bli särbo igen och dessutom bo långtifrån varandra får man nog även ställa sig frågan om ni ska vara ihop?
Citera
2018-02-22, 22:17
  #10
Medlem
Vi bodde i min sambos hemstad då. Det är inget bestämt hur länge vi skulle prova utan mer jag som intalat mig att jag måste prova en längre tid. Jag har en hobby som tar mycket tid och ett rikt socialt liv. Pendling som alternativ kanske kan vara nåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback