Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-15, 16:55
  #1
Medlem
Vet att det finns 1000 trådar om detta, men hoppas ändå få något vettigt svar ur denna tråden.

Jag har haft Telenor hela mitt vuxna liv. Tjejen har skaffat Telia som vi också har bredband ifrån, men jag tycker att dom överlag verkar vara jävligt dyra.

Jag har aldrig haft problem med Telenor, alltid bra täckning men det har kostat därefter. Jag hämtade ut en S7 (tror jag) Edge typ 2015 som är avbetald, men jag betalar fortfarande typ 5-600 i månaden för typ 10GB surf, vilket är en gammal deal och mycket pengar i sjön.

Så, vilken operatör/telefon borde jag välja? Har hört gott om Huawei Honor, vet inte vilken modell dock.
Ska man kanske satsa på att köpa en telefon från billigaste (typ prisjakt.se) och skaffa ett separat abonnemang? Eller kanske fortsätta hos Telenor?

Edit: Glömde ju nämna att jag inte vill ha den senaste, dyraste telefonen. Jag tar bilder, surfar facebook och webbläsare typ, youtube ibland.

Tacksam för tips, jag gör inte detta så ofta...
__________________
Senast redigerad av RobinJacobsson 2018-02-15 kl. 17:06.
Citera
2018-02-15, 17:20
  #2
Medlem
Glazehs avatar
Du har en s6 edge. Svårt att säga vilken telefon du ska köpa eftersom du inte vill ha en topp model och få andra midrange mobiler är bättre än din nuvarande.

LG G6 eller oneplus 5T båda ligger på 5k kr
Citera
2018-02-15, 18:17
  #3
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Låt inte operatörerna lura dig till dyra 24 månaders avtal. Köp telefonen för sig och välj abonnemang efter dina behov.
Citera
2018-02-15, 18:23
  #4
Medlem
MysticLampShades avatar
Bytte nyligen från Telenor till Tele2 och är mycket nöjd. Priset är mycket lägre för mer surf.

Har en Huawei P10 som jag köpte kontant för ett tag sedan och jag är även med den mycket nöjd.
Detta är en billigare telefon men håller samma klass som iPhones, enligt mig (har haft flera iPhones). Jag är ingen storanvändare av mobilspel och liknande utan använder telefonen för liknande saker som du. En nackdel är dock att kameran är kass. Jag är van vid att ta bilder med systemkamera så det kan vara därför jag inte är så förtjust i denna kamera. Over all, bra telefon.
Citera
2018-02-15, 18:24
  #5
Medlem
Okej! Den stora anledningen till att jag vill byta nu är att batteriet börjar bli RIKTIGT dåligt. Jag tar den på 100% på morgonen och redan vid 12 på dagen så är den nere på under 15%. Jag vet inte om det är tillverkaren som medvetet utvecklat telefonen så att den ska bli slöare eller om det bara är ett vanligt "slitage".

Jag hittade en Honor 8 Lite, 3 GB minne och 16 GB lagringsutrymme som kostar ca 1800:-. Är det något mer som skiljer mot den "stora" versionen? Annars kan jag tänka mig att den är prisvärd. Jag vet inte vad min S6 Edge har för specar men jag kan tänka mig att jag kan klara mig med Lite-versionen.
Citera
2018-02-15, 18:29
  #6
Medlem
MysticLampShades avatar
Honor 8 och Honor 8 lite är i princip samma telefon men lite är budgetversionen. Den presterar alltså sämre och är generellt sämre helt enkelt.
Jämförelse på prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4115007,3796381

Honor 8:an är billig och jag rekommenderar därför den istället för den ännu billigare, men sämre, lite.
Citera
2018-02-15, 19:15
  #7
Medlem
krigsoffrets avatar
Enkelt. Huawei P10, klappat och klart. Någon næmde dålig kamera, den vann f.ø "kamera of the year"

note: awarden delades ut innan s8 o X kom ut.
Citera
2018-02-15, 19:26
  #8
Medlem
rockypatel66s avatar
Honor 8 och Honor 8 lite är riktigt bra mobiler för priset!
Fungerat felfritt i ca 1,5 år. Knappt märkbar försämring av batteriet.

Vimla är mitt tips! Sms, samtal och datamängd sparas om det ej används.
Ingen bindningstid och nya kunder får ca 20gb i välkomstpott.
Bra täckning också.
Citera
2018-02-15, 21:03
  #9
Medlem
Om du är ute efter en Huawei produkt, köp då Honor 8, skippa lite. Dels har du 3 månader skärmgaranti och ett år extra fabriksgaranti. Absolut prisvärd telefon. Samma gäller egentligen P10. Men då måste du först registrera dig i Hi care appen.
Citera
2018-02-16, 09:50
  #10
Medlem
Jag är inte ute efter något speciellt, jag vill ha ett billigt alternativ. Tidigare har mina fakturor varit ungefär 700-800:- för telefon och abonnemang, och det känns lite dyrt. Jag behöver inte den senaste telefonen, det enda jag har märkt är att kameran i min S6 Edge har varit riktigt bra, kan jag behålla den kvalitén vore jag nöjd, annars har jag inte märkt varken för eller nackdelar med den telefonen förutom att batteriet har blivit RIKTIGT dåligt.
Citera
2018-02-17, 08:19
  #11
Medlem
scottbikess avatar
Skaffade mig en LG G6, 32 Gb för några månader sedan. Oerhört bra telefon med bra prestanda, batteritid och vidvinkel kamera med dubbellins (egentligen 3. 2 framåt, 1 bakåt). Android 7.x och mycket lite skärp som följer med installationen.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4191479
Citera
2018-02-18, 01:21
  #12
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det kan vara värt o spana in Nokia som är tillbaka på marknaden med Android telefoner. De har mobiltelefoner i olika prisklasser men om man har tänkt använda telefonen till att ta bilder, surfa m.m. så borde man kanske gå på några av de dyrare modellerna. Nokia 5 eller 6 kanske skulle passa, senare i år släpps även Nokia 7 sin jag tror kommer hamna inom samma prisklass. En fördel med Nokia är att man slipper en massa förinstallerade appar som brukar komma med många andra mobiltelefoner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback