Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 16:29
  #1
Medlem
Någon som känner till en laptop med minst 8h batteritid (utan att driva externa skärmar) som klarar av att driva upp til 3x 4k skärmar utan att lagga (ingen gaming men kan vara krävnade program som photoshop). Helst 14 tum men absolut inte mer än 15.6 tum. SSD är krav, även i7.

Budget ligger på max 35k
Citera
2018-02-15, 17:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNihilist
Någon som känner till en laptop med minst 8h batteritid (utan att driva externa skärmar) som klarar av att driva upp til 3x 4k skärmar utan att lagga (ingen gaming men kan vara krävnade program som photoshop). Helst 14 tum men absolut inte mer än 15.6 tum. SSD är krav, även i7.

Budget ligger på max 35k

Prestanda och lång batteritid går sällan ihop. Även om du slår på alla möjliga sparfunktioner på en laptop är 8 timmar lång tid. Det blir också rätt snabbt så att du får i bästa fall ut 60-70% av batteriet efter ett tag i jämförelse med utlovad batteritid vid leverans. Hittar du bra prestanda med batteritid över 3 timmar blir jag imponerad.

Jag vet HP och Lenovo (tidigare IBM) hade laptops man kunde stoppa i extra batteri. De kunde man få upp i 4 timmar en bra dag och med sol i ryggen. Men det var inga prestandamaskiner.
Citera
2018-02-15, 18:44
  #3
Medlem
oldeubois avatar
Du lär ju inte hitta en laptop med så mycket IO i alla fall. Jag menar, du behöver DP eller minst HDMI 2.0. Känns otroligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback