Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 20:06
  #25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Haha, tillbaks i denna tråd fortare än jag anat.

Ja, min pappa samlar på magfälgar. Han har halva garaget fullt. Han satte tillomed mags på en gammal Merca vi hade när jag var liten. Såg skitcoolt ut.



MVH/Gnomegirl

Dom kanske blivit samlar grejer nu då. Vet inte hur många jag har men det är en hel del och fräcka är dom
Citera
2018-04-11, 20:16
  #26
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Dom kanske blivit samlar grejer nu då. Vet inte hur många jag har men det är en hel del och fräcka är dom

Var rädd om och vårda dem omsorgsfullt.
Enligt min pappa har de stigit med minst 300% senaste åren och stiger fortfarande. Alla typer av gamla jänkefälgar är värda att spara på enligt min personliga åsikt.
Om inte för samlarvärde så för det estetiska och konstnärliga värdet.




MVH/Gnomegirl
Citera
2018-04-11, 20:43
  #27
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Var rädd om och vårda dem omsorgsfullt.
Enligt min pappa har de stigit med minst 300% senaste åren och stiger fortfarande. Alla typer av gamla jänkefälgar är värda att spara på enligt min personliga åsikt.
Om inte för samlarvärde så för det estetiska och konstnärliga värdet.




MVH/Gnomegirl
Jag lovar. Samlar lite på amerikanska bilar och delar åxå men den hobbyn tar plats, mycket plats!
Citera
2018-04-12, 15:21
  #28
Medlem
Harbards avatar
Att gräva stora hål i skogen
Kanske är mer en sjukdom än hobby.
Rätt spännande dock, speciellt om man hittar nån intressant mineral eller lite historia.
Citera
2018-04-12, 22:08
  #29
Medlem
hejpodejhejs avatar
Lära sig nya saker, nya erfarenheter och upplevelser. Jag har nog fan i mig 30 olika téer och lika många olika sorters kaffe hemma. Finns det någonting i en butik som jag inte testat så måste jag testa det.

Samma sak när det kommer till film, musik och böcker. Måste se, lyssna på och läsa allt som är värt att uppleva. Samtliga filmer på top 250 på imdb såg man för länge sen, en bok plöjer man igenom per vecka så länge jag kan minnas och läser låttexter. Har börjat läsa poesi nu.

För ett tag sen köpte jag en varje ölsort på systemet, slutade med 100 olika sorter. Samma sak när det kommer till saft, marmelad och godis.

Jag är inte frisk.
Citera
2018-04-18, 00:43
  #30
Medlem
köpa och sälja pokemonkort, har aldrig spelat pokemon men tjänat över 25 lax på att köpa och sälja pokemonkort som en hobby :P
Citera
2018-04-18, 01:37
  #31
Medlem
Samlade på gröna kapsyler...
Citera
2018-04-18, 02:44
  #32
Medlem
Jag spelade ett textbaserat rollspel som tonåring. Väldigt udda.
Citera
2018-04-18, 02:45
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FransAke
Samlade på gröna kapsyler...

Jag samlade på guldiga en gång i tiden, haha.
Citera
2018-06-14, 15:29
  #34
Medlem
brianmolkos avatar
Lägga matrester i matförpackningar och limma ihop och sen glömma förpackningarna på busshållplatser mm och sen kolla om förpackningarna var borta, några timmar senare
Citera
2018-07-28, 01:02
  #35
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Svamp- och växt-odling och att extrahera olika kemikalier (tryptaminer och skopolamin) från biomassan via olika metoder, samt att hitta olika sätt att säkerställa att det inte verkar olagligt utifrån inköpslistor och så vidare.

PS. Jag använder inte skopolaminet till någonting, jag bara samlar på det. Och jag säljer ingenting, så då är det en hobby.. antar jag.
__________________
Senast redigerad av EmilSladdertask 2018-07-28 kl. 01:29.
Citera
2019-04-10, 17:32
  #36
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Det fanns en lågprisbutik i stan som las ner för en massa år sen. Där kunde man köpa ett typ av flytande klister som inte fanns på andra ställen och det brukade jag köpa och använda till att göra egna modeller av diverse saker av. Grejer av plast fungerade bäst - bara hälla klistret över eller i plastgrejen (beroende på vad det var) och vänta tills det torkade och vips så hade man en kopia gjort av torkat klister! Jag gjorde bland annat en liten burk komplett med lock och allt men tyvärr har jag inte kvar de grejerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback