Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 14:14
  #1
Medlem
Hej!

jag och mina kompisar var i min lägenhet i fredas och där hände det tråkigaste delen.
Min stationär dator trillade ner på golvet och den gick sönder, den slutade fungerar. och det var min kompis som orsakad detta.

jag har allriskförsäkring, täcker det?
tänkte fråga här först för att veta hur ska jag säga, ska jag säga jag eller min kompis som orsakad skadan ifall allrisk täcker det.
Citera
2018-02-15, 14:16
  #2
Medlem
Att du gjorde det. Vanligtvis täcker försäkringen även besökare, men kör det säkra kortet.
Citera
2018-02-15, 14:24
  #3
Medlem
Det borde täckas av drulleförsäkring. Det gjorde det för mig i liknande fall. Men det beror på bolag, jag hade T&H.
Citera
2018-02-15, 14:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Att du gjorde det. Vanligtvis täcker försäkringen även besökare, men kör det säkra kortet.
tack,
ja, jag tänkte det oxå. men vet du om det gäller i mitt fall att jag trillade ner min dator?
Citera
2018-02-15, 14:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBerlinWall
Det borde täckas av drulleförsäkring. Det gjorde det för mig i liknande fall. Men det beror på bolag, jag hade T&H.
vad sa din Försäkring när du gjorde skadeanmälan?
jag har Länsförsäkringar allrisk.
Citera
2018-02-15, 18:52
  #6
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
De kommer att räkna av datorns ålder, se till att kunna redovisa kvitton för inköp så en korrekt bedömning kan göras.
Citera
2018-02-15, 20:58
  #7
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Olof121
Hej!

jag och mina kompisar var i min lägenhet i fredas och där hände det tråkigaste delen.
Min stationär dator trillade ner på golvet och den gick sönder, den slutade fungerar. och det var min kompis som orsakad detta.
Om din kompis gjorde det så går det på hans/hennes hemförsäkring.
Citera
2018-02-21, 20:40
  #8
Medlem
vet ni om jag behöver skicka den till min hemf. eller de kommer hem och kollar? Eller det räcker med att jag säger det som hände bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback