Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 13:41
  #1
Medlem
Om man köper G-Suite Business och har 5 användare eller fler, för 8 euro per användare & månad så ingår ju "obegränsad lagring".

Så alltså, du kan för 400 spänn i månan lagra hundratals terabyte i "molnet". HUR KAN DETTA VARA MÖJLIGT? Finns det nån hake att tänka på?

Låt säga att man har ett råmaterialarkiv, så man aldrig behöver accessa, men vill ändå spara, då är ju denna lösning svinbillig!
Citera
2018-02-15, 13:51
  #2
Medlem
Ingen hake, mer än att du måste ha ett registrerat företag.
Citera
2018-02-15, 13:59
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette
Om man köper G-Suite Business och har 5 användare eller fler, för 8 euro per användare & månad så ingår ju "obegränsad lagring".

Så alltså, du kan för 400 spänn i månan lagra hundratals terabyte i "molnet". HUR KAN DETTA VARA MÖJLIGT? Finns det nån hake att tänka på?

Låt säga att man har ett råmaterialarkiv, så man aldrig behöver accessa, men vill ändå spara, då är ju denna lösning svinbillig!

Svinbillig, men du vet å andra sidan aldrig vilka som kommer åt informationen.

Men ja, lagringsmedia är ju generellt sett väldigt billigt idag. Google lär ju ha sköna rabatter på sina inköp också.
Citera
2018-02-15, 14:19
  #4
Medlem
ja, man lär ju inte kunna ställa så höga krav på hastighet vid download etc, men som sagt, tänkt o ha detta till media som inte behöver så snabb access..

Om jag läser rätt så har dom 30 dagars snapshot också....inte illa!
Citera
2018-02-15, 15:32
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette
8 euro per användare & månad

Så alltså, du kan för 400 spänn i månan

Nu är det väl till och med så att 8 Euro inte ens är 400 spänn. Det är väl närmare 80 spänn? Så blev det helt plötsligt ca 80% ännu billigare.

Såvida du inte menar något annat än månad med "månan"?
Citera
2018-02-15, 17:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu är det väl till och med så att 8 Euro inte ens är 400 spänn. Det är väl närmare 80 spänn? Så blev det helt plötsligt ca 80% ännu billigare.

Såvida du inte menar något annat än månad med "månan"?

du måste betala för minst 5 användare för att få "obegränsat utrymme"

-så räknade 80 x 5
Citera
2018-02-15, 18:38
  #7
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette
du måste betala för minst 5 användare för att få "obegränsat utrymme"

-så räknade 80 x 5

Fast det gäller väl bara om du väljer Team. Inte om du väljer företag? Måste säga att jag inte har någon aning men så utläser jag deras information.

Hoppas på att någon vet och kommer in för att svara. Har själv funderat på att ha detta som lösning. Det jag också funderar på är om det finns något i det finstilta som anger att dom har rätt att strypa hastigheten om man laddar mycket upp och ner. Något som vissa påstår att dom gör med google-drive. Även om jag har full sula hur mycket jag än laddar upp och ner och jag laddar på rätt bra också och delar vissa tunga saker till sjukt många.
Citera
2018-02-15, 22:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fast det gäller väl bara om du väljer Team. Inte om du väljer företag? Måste säga att jag inte har någon aning men så utläser jag deras information.

Hoppas på att någon vet och kommer in för att svara. Har själv funderat på att ha detta som lösning. Det jag också funderar på är om det finns något i det finstilta som anger att dom har rätt att strypa hastigheten om man laddar mycket upp och ner. Något som vissa påstår att dom gör med google-drive. Även om jag har full sula hur mycket jag än laddar upp och ner och jag laddar på rätt bra också och delar vissa tunga saker till sjukt många.

ja begränsningarna e riktigt luddiga. Satt med deras supportchat som aldrig kunde säga något konkret utan hänvisade till icke-publika dokument som denna inte kunder berätta om
Citera
2018-02-16, 00:06
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette
ja begränsningarna e riktigt luddiga. Satt med deras supportchat som aldrig kunde säga något konkret utan hänvisade till icke-publika dokument som denna inte kunder berätta om

Ok. Så var står vi nu då? Vad gäller.

Jag tänker att dina villkor kan väl inte hänvisas till icke-publika dokument. Det låter som en hund ligger begraven här någonstans.
Citera
2018-02-16, 11:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ok. Så var står vi nu då? Vad gäller.

Jag tänker att dina villkor kan väl inte hänvisas till icke-publika dokument. Det låter som en hund ligger begraven här någonstans.

pröva chatta med supporten du me :-)
Citera
2018-03-06, 16:07
  #11
Medlem
nån som har koll på säkerheten här?

Det man tankar upp till Google's drive, hur är säkerheten? Hur många kopior finns etc?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback