Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 12:29
  #1
Medlem
fittas avatar
Finns det några bra spelfilmer där man får följa en grupp "private military contractors" och deras uppdrag? Helst inte någon hollywoodrulle om Blackwater utan gärna mer suspekta organisationer och berättelser men ändå hyfsat verklighetstroget.

Jag har sett en del bra krigsfilmer men tyvärr är det oftast USA eller Storbritannien som går in i något land och skjuter lite på uppdrag av sin regering. Hade vart intressant med alternativa historier, speciellt där man får följa privata styrkor med alternativa uppdrag.
__________________
Senast redigerad av fitta 2018-02-15 kl. 12:34.
Citera
2018-02-15, 13:22
  #2
Medlem
flyingbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Finns det några bra spelfilmer där man får följa en grupp "private military contractors" och deras uppdrag? Helst inte någon hollywoodrulle om Blackwater utan gärna mer suspekta organisationer och berättelser men ändå hyfsat verklighetstroget.

Jag har sett en del bra krigsfilmer men tyvärr är det oftast USA eller Storbritannien som går in i något land och skjuter lite på uppdrag av sin regering. Hade vart intressant med alternativa historier, speciellt där man får följa privata styrkor med alternativa uppdrag.


Läs böcker vetja! Kan rekommendera jägarn av Thomas Ratshack där berättar han om jävligt spänande uppdrag vid den danska elit soldaterna där dem även samarbetade med Nato styrkor så som USA. Annars finns väl det alltid liveleaks där dem filmar i POV men själv har jag sett något men det är inte jätte roligt att titta på då man ser det utifrån ett point of view. Tror man blivit förstörd av Hollywood filmer så dem riktiga klippen saknar spännande musik samt man ser sällan inte ens målen dem skjuter mot. Annars kan du alltid kolla bombningar det är väl det närmaste du kan komma bilder på måltavlorna samt hur dem blir sprängda.

Annars finns det bra videos från vice om innebördeskriget i Ukraina (Krimhalvön) där de pangas och syns soldater rätt mycket. Finns väl gamla videos från svenska soldater från kriget i Bosinen.

Finns några filmer från Netflix med som handlar om amerikanska soldater i olika baser som blir attackerade dagligen. Kongral samt Armadillo tror jag dem heter.

Men kan starkast rekommendera böcker så får man ju använda lite fantasi till men det är väl lättast för fd elit soldater att skriva en bok än att dela filmer med allmänheten är väl strikt förbjudet.
Citera
2018-02-15, 13:27
  #3
Medlem
Predator (1987)
Citera
2018-02-15, 14:55
  #4
Medlem
Dolce bellum inexpertis. Get a life.
Citera
2018-02-15, 14:57
  #5
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Finns tråd:
(FB) Rekommendera mig film som liknar...(Officiell tråd)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback