Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 10:53
  #1
Medlem
JustZlatans avatar
Jag körde två amerikaner, en kom från San Fransico och den andra från New York. Han från SF var stöddig tyckte jag, han från New York var inte stöddig men framstod som lite korkad. Är västkustamerikaner stöddiga jävlar som tror att de är bättre än alla andra? Om det är så vill jag inte resa till västkusten och San Francisco. Vart i USA är befolkningen inte stöddiga?
Citera
2018-02-15, 11:05
  #2
Medlem
Doc.Kleins avatar
Det bor drygt 50 miljoner människor längs U.S.A's västkust.
Därför tror jag det är dumt att generalisera.
Jag tror även att en person från Seattle i nordvästra USA kan ha en helt annan attityd och inställning än en person från, låt säga, San Diego vid Mexikos gräns.

Att klumpa ihop samtliga västkustamerikaner som "stöddiga" blir inte bra. Det är lite som att anta att svenskar, tjecker och fransmän är exakt samma folk.

Förenta staternas västkust är dock känd för att vara väldigt liberalt och majoriteten röstar på Democrats snarare än Republikanska partiet.
San Francisco är även känt för att vara ett Mecka för homosexuella män, du kanske misstog ett stereotypiskt flamboyant homosexuellt beteende för stöddighet?

Mvh
Citera
2018-02-15, 11:07
  #3
Medlem
Doc.Kleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vart i USA är befolkningen inte stöddiga?

Kör ett par hundra till från olika håll så kan du nog bilda dig den uppfattningen själv. Jag tror stöddiga människor finns överallt.
Citera
2018-02-15, 11:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag körde två amerikaner, en kom från San Fransico och den andra från New York. Han från SF var stöddig tyckte jag, han från New York var inte stöddig men framstod som lite korkad. Är västkustamerikaner stöddiga jävlar som tror att de är bättre än alla andra? Om det är så vill jag inte resa till västkusten och San Francisco. Vart i USA är befolkningen inte stöddiga?

Har själv bott i LA och rört mig mycket i hela Cali.

Från SF är det stor sannolikhet att snubben är någon businessperson inom IT. Ja då kan han vara sådär nyriksdryg som vissa är.

I övrigt är folk mindre dryg i Cali än resten av USA. Och då är väldigt få Amerikaner direkt dryga då deras samhälle bygger mycket på en hög social nivå.

Folk i Cali är sjukt avslappnade rent generellt. Men visst i LA finns mycket ytlighet men ingen dryghet i det stora hela.

NY är generellt mycket värre än västkusten vad gäller folk. Du hittar hela finanssektorn där och miljoner antal människor som är mer åt det dryga hållet.

Så det är precis tvärt om mot dit upplevda möte av 2 människor.
Citera
2018-02-15, 11:24
  #5
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag körde två amerikaner, en kom från San Fransico och den andra från New York. Han från SF var stöddig tyckte jag, han från New York var inte stöddig men framstod som lite korkad. Är västkustamerikaner stöddiga jävlar som tror att de är bättre än alla andra? Om det är så vill jag inte resa till västkusten och San Francisco. Vart i USA är befolkningen inte stöddiga?

Jag tycker båda nämnda städer har rätt så stöddiga män, men NY & SF är ju så stora med mycket folk i, som tum regel ju längre ut på vischan ju trevligare. Kortare svaret från mig är männen i San Francisco är trevligare.
Citera
2018-02-15, 11:31
  #6
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doc.Klein
Det bor drygt 50 miljoner människor längs U.S.A's västkust.
Därför tror jag det är dumt att generalisera.
Jag tror även att en person från Seattle i nordvästra USA kan ha en helt annan attityd och inställning än en person från, låt säga, San Diego vid Mexikos gräns.

Att klumpa ihop samtliga västkustamerikaner som "stöddiga" blir inte bra. Det är lite som att anta att svenskar, tjecker och fransmän är exakt samma folk.

Förenta staternas västkust är dock känd för att vara väldigt liberalt och majoriteten röstar på Democrats snarare än Republikanska partiet.
San Francisco är även känt för att vara ett Mecka för homosexuella män, du kanske misstog ett stereotypiskt flamboyant homosexuellt beteende för stöddighet?

Mvh

Visst, men New York röstar väl alltid demokrat.
Citera
2018-02-15, 11:31
  #7
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doc.Klein
Det bor drygt 50 miljoner människor längs U.S.A's västkust.
Därför tror jag det är dumt att generalisera.
Jag tror även att en person från Seattle i nordvästra USA kan ha en helt annan attityd och inställning än en person från, låt säga, San Diego vid Mexikos gräns.

Att klumpa ihop samtliga västkustamerikaner som "stöddiga" blir inte bra. Det är lite som att anta att svenskar, tjecker och fransmän är exakt samma folk.

Förenta staternas västkust är dock känd för att vara väldigt liberalt och majoriteten röstar på Democrats snarare än Republikanska partiet.
San Francisco är även känt för att vara ett Mecka för homosexuella män, du kanske misstog ett stereotypiskt flamboyant homosexuellt beteende för stöddighet?

Mvh

Det märktes att han var en liberal demokrat. Han nämnde Trump och hans svartmålning av Sverige angående att Sverige har tagit emot fler migranter än vad de klarar av och att det inte alls stämde. Haha vilka jävlar nötter.
Citera
2018-02-18, 21:57
  #8
Medlem
storpungens avatar
Två personer. Träffa fler!

I Billings, Montana... Där är folk inte stöddiga. Ja, förutom den där jäveln från Billings Heights. Han var riktigt stöddig.
__________________
Senast redigerad av storpungen 2018-02-18 kl. 22:00.
Citera
2018-07-29, 18:32
  #9
Medlem
Extremt svårt att säga. Förklara varför alla som 1 mil från en medelstor stad i by på landet i sverige har en attityd medan folk i städerna är ödmjuka. Det är nog samma sak i USA. Ju större städer desto fler från Flint Michigan eller Elkhart Indiana har flyttat did. Är de typerna med attityden ? Nej det vet vi inte..

När jag var där för 20 år sedan fick jag en attitydchock i Florida ( främst Miami ) något som släppte i norra Florida och försvann helt i Los Angeles. Men frågar man Amerikaner anno 2018 så kommer alla svara nött som i sverige skulle låta. Göteblorg,umeå Västerås, Linköping Stoclholm Malmö Uppsala luleå..typ alla ställen över 10 000
Citera
2018-12-31, 10:11
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Oftast är det den som stör sig på ”stöddighet” som har attitydproblemet. Överlag är amerikaner extremt artiga och ber om ursäkt för minsta lilla. Alla, även barn kan alla artighetsregler såsom att presentera folk som inte tidigare träffats, håller upp dörrar åt främlingar etc. Släpper före folk som missförstått kön men artigt frågar sig rätt. Men de står också på sig till skillnad från jante-svenskar. Kanske svarade bara den upplevt stöddige amerikanen på en svensks upplevt osociala beteende?
Citera
2019-03-09, 03:53
  #11
Medlem
De är ovanligt att någon är stöddig i Kalifornien, kanske om det är 1/10 i Sverige och en av 3 innanför tullarna, så är det nog 1/50 i Florida och 1/100 i Kalifornien.

Låter som du stött på en bernie älskande sojboy som jobbar för "social impact" not money.

De brukar å andra sidan gilla en när de får reda på att man är svensk, då tror de man är vänster och bög älskare.
Citera
2019-03-09, 07:07
  #12
Medlem
Alltså ett beteende är inget man har permanent. Du kan inte sätta stämplar på folk att "han och han är så och så".

Alla kan vara stöddiga eller snälla eller vansinniga, vad som, till och från, det är dagsformen som avgör liksom. Sen om det pågår längre perioder, av någon som helst anledning, så är det väl att beteckna som stöddig.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2917953

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback