Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 07:18
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Morsan har låst sig ute från telefonen. Hon kommer inte ihåg pinkoden till skärmlåset.

Hon är inte teknikkunnig så hon gav någon vag beskrivning av hur hon fått ett mail med instruktioner

som sa att hon skulle ändra något under inställningar. Det var något med bank-id:et också.
Är detta något ni känner igen?

Godtrogen som hon är gjorde hon det.

Så jag vet inte exakt vad som hänt. Det kan vara 2 olika fenomen. 1. Hon har blivit lurad av pirater. 2. Hon har aktiverat pinkod (som inte var aktivt innan). Hon kommer i alla fall inte ihåg att hon någonsin behövt slå in det förut.

Hör skall jag hjälpa henne?

Mycket tacksam för hjälp den här gången!

VAd skall man göra om det rör sig om "pirater"? Ringa banken.
Hjälp med telefonen efterfrågas också.

Bästa hälsningar Valmannen.
Citera
2018-02-15, 07:39
  #2
Medlem
Andersdamaans avatar
Ring banken direkt! Om någon via mejl frågar efter koden till bank-id så skall alla varningsklockor stormringa!!
Citera
2018-02-15, 09:04
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Så jag vet inte exakt vad som hänt. Det kan vara 2 olika fenomen. 1. Hon har blivit lurad av pirater. 2. Hon har aktiverat pinkod (som inte var aktivt innan). Hon kommer i alla fall inte ihåg att hon någonsin behövt slå in det förut.


Jag gissar följande.

1 har definitivt hänt. (Jag fattar inte stt det kan finnas någon som är så jävla korkad fortfarande)
2 verkar onekligen ha hänt.

Kontakta banken och spärra allt. Men skadan lär redan vara skedd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback