Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 06:25
  #1
Medlem
Tjena! Jag är 18 min kusin är 19 och min polare är 20 snart. Grejen är att min kusin fråga om jag ville hänga med till ayai napa ( Cypern ) i sommar på en riktig festresa, tror de kommer bli riktigt jävla kul. Men tänkte fråga Flashback lite saker , en fråga är hur är fest hålor som ayai napa och typ magaluf som 18 åring? Bra drag och kul? Är så jävla taggad och glad för detta. Hur mycket kostar de ungefär att åka till ayai napa i en vecka ? Runt 5 k är det rimligt tro? Man kan ju få de billigt med paketpriserna vet jag för runt 3,6 k.

Sen med polaren. Har en polare som ja snackat med innan om att åka iväg. Han är riktigt skön och är 20 år, han är ursprungligen från Chile och kan svenskan rätt med men grymt skön snubbe. Bör jag ta med honom? Blir de inte stel stämning om de blir min kusin, han och eventuellt hans polare om vi inte känner varandra så bra så att säga. Tack i förhand! Ni får gärna tipsa om de olika fest ställena, vilket som är bäst i Europa! Tack tack!
Citera
2018-02-15, 09:19
  #2
Medlem
Ayia Napa är absolut bra drag! Mycket ungt folk 17-20 och mycket fylla. Rätt trashigt. Räkna med ca 8.000-10.000 på en vecka med flyg, hotell, mat, fest och övrigt.

Ta med honom också, the more the merrier 😄

Rhodos och Magaluf är rätt likvärdiga ställen. Kanske Sunny beach och Alanya också? Vet inte hur det är nuförtiden. Ibiza är en något äldre publik, lite dyrare och håller således en högre klass.
Citera
2018-02-15, 16:59
  #3
Medlem
Tack för svar! Sunny beach har jag varit på, fast med familjen o var 14 år. Tkr det var rätt smutsigt, men billigt som fan. Såg skyltar där man kunde köpa öl för 4 kr, unga tjejer som dansade på nattklubbar osv. Någon strippklubb och en jävla massa barer. Vakterna där är dock livsfarliga har jag hört, hört en del historier om folk som råkat illa ut där för att de är skandinaviska ungdomar som supar sig redlöst fulla och hamnat i bråk. Vakterna ska vara aggressiva som sagt. Men det verkar ändå grymt, vet dock inte hur populärt de är nu. Rhodos skulle några i klassen till, Turkiet är uteslutet direkt. Festa som västerländsk ungdom i ett arabiskt land känns jävligt risky i dagens samhälle. Men är de konstigt att åka mer kusinen? Är det bra om jag tar med en polare? Tänk om allt blir stelt mellan mig o hans vänner o sen mellan min kusin och han? Tack igen för ditt svar! Är så glad

Sen måste ja fråga: tror ni man får ligga? Känns som ett jävla stort plus i kanten! ( är runt 171 rätt tränad och ser bra ut utan att skryta )
__________________
Senast redigerad av Mackan112 2018-02-15 kl. 17:32.
Citera
2018-02-15, 18:32
  #4
Medlem
Enbart för sol, bad och fest: Magaluf, ibiza, kos, ayia napa, kreta.

Ställen med sol, bad och grymt uteliv (utan att behöva stöta på fulla britter, tyskar eller skandinaver):
Malaga, barcelona, aten, franska rivieran
Citera
2018-02-15, 18:57
  #5
Medlem
Sant, de områdena är för äldre också. Inte 18-19 åringar som åker dit. För dyrt! Men fattar inte att de kan vara så billigt som 3,7 k för dessa fest städerna som magaluf. Har runt 3,7 k nu, mst spara mer till sommaren då
Citera
2018-02-20, 22:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan112
Sant, de områdena är för äldre också. Inte 18-19 åringar som åker dit. För dyrt! Men fattar inte att de kan vara så billigt som 3,7 k för dessa fest städerna som magaluf. Har runt 3,7 k nu, mst spara mer till sommaren då

Tja, är ju dyrare att flyga till någon mindre ö än till storstäder såsom Barcelona eller Aten. Dessutom har ju storstäder ofta livligare nattliv, mer att göra samt att dessa och Malaga har väldigt nära till stränder.

Men ja, om era enda krav är att få supa med britter, tyskar eller andra unga skandinaver kanske just Magaluf, Ayia Napa och Kreta är det ultimata.
Citera
2018-02-23, 18:45
  #7
Medlem
Hoppas bara att min kompis och min kusin samt hans polare går bra ihop.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2917898

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback