Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-15, 10:51
  #13
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Från TS:

Då får jag helt enkelt erkönna mitt fel. Men samtidigt är det ju ett betydligt mindre problem överlag kontra ha problem med att Explorer.exe hänger sig.
Citera
2018-02-15, 16:37
  #14
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
När datorer har kraschat för mig så har det i två fall varit internminnet som varit defekt och en gång var det grafikkortet som spökade.

Du kanske kan låna minnen och grafikkort från någon som har liggande och testa att byta ut först minnena och ifall de är ok sen byta ut grafikkortet.
Smidigast att testa minnen är att plocka ur samtliga och sen starta upp med ett minne i taget, så ser du om det är nån som krånglar, tänk på att vara försiktig då minnet är väldigt känsliga, kör gärna med ett sånt ESD-armband med sladd kopplat till chassit.
https://www.inet.se/produkt/6901005/...ering-av-dator
Citera
2018-02-15, 21:36
  #15
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Finns det något som är mer troligt än de andra?
Det första som kommer på tanke när en privatperson använder IE och har problem är att datorn är drabbad av skadekod, och det kan ju mycket väl orsaka att IE kraschar och datorn känns sirap. De som inte kommit på idén att hämta ner en vettig webläsare har sällan heller kommit på idén att installera ett bra antivirusprogram, därav farhågan.

För att kunna ge nån som helst assistans i övrigt, ifall det här beror på nåt strul med hårdvara, så behövs uppgift om fabrikat och modellbeteckning på samtliga ingående komponenter, d.v.s chassi, nätagg, moderkort, processor, processorkylare, minnen, grafikkort, ssd/hdd, eventuella andra delar, och vilken windowsversion som används.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback