Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 19:04
  #25
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej nej nej! Det är så urbota pinsamt dumt att ha ett parti i riksdagen som styrs av människor som tror att det finns en Gud. Dom lever sina liv efter sagor typ som ett rollspel.

Vi måste bli av med såna partier. Rösta för allt i världen inte på religiösa dårar.

Jag har ett förslag. Vi måste ta proteströstningen till en ny högre nivå. Gör som jag, rösta NMR. Jag sympatiserar absolut inte med NMR men anser att det är det enda sättet att proteströsta. Rösta blankt och ligga på soffan är inget som visar att du protesterar för att du är förbannad på riktigt.

Rösta blankt är som att du är en trött gubbe som minsann skall visa ungdomarna på gården att dom inte skall åka moppa så vårdslöst och sätter upp arga lappar.

Att ligga på soffan visar att du är en lat jävel som inte förtjänar ett fungerande samhälle.

Rösta NMR visar att du är förbannad och faktiskt bryr dig. Du vill att löween och dom andra idioterna skall tvingas ta ansvar för att du bryr dig och är engagerad.

Lägg din röst på NMR så svinpolitikerna får skrämselhicka och ut med Kd-idioter som tror på sagor. En röst på Kd kommer ganska säkert vara en bortkastad röst då dom kommer åka ut. Men i vilket fall som helst så kommer inte alliansen att få egen majoritet och det ineffektiva politiska helvete kommer bara att fortsätta. Det kommer vara liknande sörja oavsett om det kallas rött eller blått. Ett nytt smeknamn kunde kanske bli den blåröda sörjan. Så oavsett om Kd får stanna kvar eller inte så blir en röst på valfritt alliansparti en bortkastad röst.

Jag vet rätt många som kommer rösta NMR av samma anledning som jag.

In med NMR och ut med sagofigurerna från Kd.
Om jag skulle "proteströsta" som du snackar om skulle jag rösta på SD, då går iaf rösten till något konkret. Det är ingen jävel som bryr sig ifall NMR får 0.2 eller 0.4 procent. Röstar man på SD går det iaf till en extra riksdagsgubbe som sjuklövern måste låtsas som han inte finns.

Jag ber till gud att KD, L och framför allt MP åker ut. Ju fler av de etablerade hororna som åker ut desto bättre
Citera
2018-02-25, 15:42
  #26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Om jag skulle "proteströsta" som du snackar om skulle jag rösta på SD, då går iaf rösten till något konkret. Det är ingen jävel som bryr sig ifall NMR får 0.2 eller 0.4 procent. Röstar man på SD går det iaf till en extra riksdagsgubbe som sjuklövern måste låtsas som han inte finns.

Jag ber till gud att KD, L och framför allt MP åker ut. Ju fler av de etablerade hororna som åker ut desto bättre

Fast Sd är ju bara ett bluffparti. Då skulle jag hellre rösta på V, S, MP, L, C, M. Dom är också bluffpartier som Sd, men människorna är inte riktigt lika blåsta som dom i Sd.

NMR kommer nog att få mycket mer än 0.2 eller 0.4 procent. Visst dom kommer nog inte få 4%. Men får dom 2.5% så får dom partistöd. Får dom mellan 2.5-3% så borde det innebära ett ekonomiskt stöd på mellan 300-500 tusen kr. Jag vill se löween med mikrofon upptryckt under svetsnäsan tvingas svara på frågor om NMR och deras bidrag från skatten.
Det är också viktigt att rösta in i kommunvalen där NMR ställer upp eftersom även där får man partistöd. Det kan röra sig om ganska mycket pengar det också. Visst vill jag egentligen inte ge pengar till NMR, men jag vill fan inte heller ge pengar till rövsvinet löween. Vet ni att S ploppar ut ca 45 miljoner i partistöd från skattepengar. Samtidigt som folk dör i vårdköerna.

Om NMR skulle gå ut med att dom vill slopa partistödet så vill jag att dom får ännu mer partistöd tills dom lyckas med sitt mål. Dock så tycker jag att det skall finnas en valorganisation som helt gratis för alla trycker upp valsedlar eller på annat sätt möjliggör för alla att rösta på den man vill.

Proteströsta nu på riktigt för fan.

Att rösta på Kd visar bara att man är en idiot hur man än vrider och vänder på det. Att rösta på Kd för att man är en kristdemokrat visar att man är själva definitionen av en idiot. Man tror på sagor och vill att världen skall styras efter just deras saga (som är ganska hemsk och sjuk dessutom).
Men om man får för sig att rösta på Kd för att det skall vara stöd åt alliansen så blir det bara meningslöst. Alliansen kommer att behöva stöd från Sd annars så går det inte. Skall alliansen försöka driva fyra år med en DÖ-uppgörelse så blir det bara mörkt. Men den kommer ju ändå löween att bryta för att han är ett svin (om inte Sd hinner sätta ner foten innan den här gången).

Om Alliansen mot förmodan skulle sätta sig med Sd och samregera så skulle det bli fullständig kalabalik i både C och L. Det skulle nog därför falla ganska fort. Skulle Sd börja ge med sig i en Alliansregering så skulle Sd falla som en sten i vakum inför nästa val och verkligen öppna upp för NMR. Sd faller ju redan nu eftersom folk tröttnar på att Åkesson börjar bli lite fet på skattelönen han har och börjar släppa på sina frågor som han släpper fisar.

Citera
2018-02-26, 22:51
  #27
Medlem
TobiasBeechers avatar
KD kan bara locka nya väljare genom att riva upp medborgarskap och utvisa sjukpensionärer, socialfall och kriminella med invandrarbakgrund.

Idag är en röst på KD en röst på M, då M styr en alliansregering med järnhand. Och C har spårat totalt, L är gapiga feminister, så det är lika bra att låta alliansen splittras genom att KD åker ut. SD har en generösare välfärdspolitik än KD och SD har faktiskt råd med den då de fryser invandringen, så vill man ha ett konservativt moderatstyre med inslag av välfärd bör man rösta på SD för att kicka KD och splittra alliansen.
Citera
2018-02-26, 22:59
  #28
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanCurtis1980
Är det rimligt att rösta på KD i valet i höst för att få KD över 4% så det därmed gynnar Alliansen istället för att rösta på Moderaterna? Står inte ut med en rödgrön regering i fyra år till...

Aliansen är en chimär. Alla alianspartier är eniga om att inte bilda en regering som är beroende av SD. Och att Alianspartierna skulle få majoritet i riksdagen är inte realistiskt. Alltså: Aliansen säger (i praktiken) själva att något regeringsskifte blir det inte, eftersom dom lämnar walk over. Igen.
Citera
2018-02-26, 23:55
  #29
Medlem
Vet ni inte att Alliansen vinner valet oavsett ??
SD och alliansen fäller Löfven, och Kristersson blir statsminister.
http://www.folkbladet.se/opinion/det...om4948327.aspx

Att rösta KD är däremot att kasta bort sin röst! Särskilt om de får 2-3,9%...
Citat:
– Det finns en risk att det kan bli en jargong kring att ”de kommer ändå att åka ut” och det skapar en rädsla att kasta bort sin röst. I värsta fall kan det ju bli 3,9% alliansväljare som kastar bort sin röst om man har riktig otur. Det här tänker väljarna på, väljarna är taktiska kring det här, säger Torbjörn Sjöström.

Ett annat problem enligt Torbjörn Sjöström är att Kristdemokraternas partiledare har ett så lågt förtroende bland väljarna, bara Miljöpartiets språkrör har lägre förtroende.

– Är förtroendet för partiledaren lågt så spelar det egentligen ingen roll vad man har för politik för man litar inte på utövaren av politiken.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...a-bottensiffor

Det är tråkigt att säga adjö, men det är dags göra det med KD!
På vilket sätt är de ens kristna?! SD har tagit över alla deras profilfrågor (anti-pride, anti-homoadoptioner, familjevärderingar, anti-feminism, etc)
Nej vi behöver inte fler meningslösa partier i riksdagen! De kom in på 1980-talet och har nästan alltid varit på gränsen, nu får vi skära av denna blindtarm... Vem fan bryr sig egentligen om något de säger?

Sprid till alla ni känner !! Rösta inte KD !!

I bästa fall kanske SD kan ta över några KD-politiker.
Citera
2018-07-05, 14:37
  #30
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanCurtis1980
Är det rimligt att rösta på KD i valet i höst för att få KD över 4% så det därmed gynnar Alliansen istället för att rösta på Moderaterna? Står inte ut med en rödgrön regering i fyra år till...

Med följande strategi kommer KD lätt klara spärren på 4 %.

1. Uteslut med kraft och utan undantag allt eventuellt framtida samarbete med S, detta ger stödröster från M.
2. Förklara att s.k. "alliansen" är första alternativ, men samarbete med enbart M i regering också tänkbart. Detta ger ytterligare stödröster från M.
3. När det gäller SD så säg ingenting alls, eller "detta får framtiden utvisa". Är säkert tänkbart med stödröster också från SD.

Med denna strategi är det säkert möjligt få 6-7 % vid valet!
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2018-07-05 kl. 14:44.
Citera
2018-07-05, 19:22
  #31
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Aliansen är en chimär. Alla alianspartier är eniga om att inte bilda en regering som är beroende av SD. Och att Alianspartierna skulle få majoritet i riksdagen är inte realistiskt. Alltså: Aliansen säger (i praktiken) själva att något regeringsskifte blir det inte, eftersom dom lämnar walk over. Igen.

Egentligen sitter KD i ett guldläge.
Kristersson har bett sossar om samförstånd i massor med frågor, och C+L vet vi alla har S som första reserv.
EBT kan lätt profilera sig som det enda borgerliga parti som helt utesluter all kontakt med Löfven!

Det finns garanterat massor med borgerliga väljare att vinna, genom att totalt avvisa Löfven!
Citera
2018-07-06, 09:15
  #32
Medlem
Kongruensbojds avatar
Lite orättvist att EBT är minst populär i undersökningar. Borde väl bero på att hon är mest anonym av partiledarna, inte p g a inkompetens som mp-rören.

Nej, jag ser inte hur Kd ska klara spärren. Men efter fyra år i exil kan de säkert ta sig tillbaka, genom att hitta en fråga som passar mellanmjölksväljare. ”Åh vad fräscht här kommer ett revanschsuget Kd som vi bara måste rösta in i riksdagen igen!”
Citera
2018-07-06, 11:56
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Lite orättvist att EBT är minst populär i undersökningar. Borde väl bero på att hon är mest anonym av partiledarna, inte p g a inkompetens som mp-rören.

Nej, jag ser inte hur Kd ska klara spärren. Men efter fyra år i exil kan de säkert ta sig tillbaka, genom att hitta en fråga som passar mellanmjölksväljare. ”Åh vad fräscht här kommer ett revanschsuget Kd som vi bara måste rösta in i riksdagen igen!”

Det är omsättning på partier nu. De som bygger på religiös och kristen grund har förlorat marknad mot nationalistiska och invandringskritiska. Miljöpartier är inte heller så populära alla tycker att miljön är viktig och därför går partier som hävdar det till vansinniga utspel för att profilera sig.

Stödröster för att rädda 2-3% nej det är meningslöst och kanske farligt. Tänk om trogna Kd väljare byter parti för det har gett upp hoppet, så kommer det stödröstare i stället som slänger bort sina röster.
Citera
2018-07-06, 15:08
  #34
Medlem
Holdingbreaths avatar
Den senaste utvecklingen tyder på att Moderaterna inte kommer att rösta för KD för att stärka Alliansen eftersom Center och Liberalerna sannolikt kommer att förråda Alliansen och bilda en koalition med socialdemokraterna. Så väljare är i allmänhet mer benägna att verkligen rösta på det parti de identifierar med.

Socialdemokraterna är förmodligen nöjda med att Alliansen är borta, men de är i dålig form ändå. Antag att Gröna sänker under 4 procent i omröstningarna före valet, vilket kan få vissa socialdemokrater att gå över till MP.
Citera
2018-07-06, 15:27
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Den senaste utvecklingen tyder på att Moderaterna inte kommer att rösta för KD för att stärka Alliansen eftersom Center och Liberalerna sannolikt kommer att förråda Alliansen och bilda en koalition med socialdemokraterna. Så väljare är i allmänhet mer benägna att verkligen rösta på det parti de identifierar med.

Socialdemokraterna är förmodligen nöjda med att Alliansen är borta, men de är i dålig form ändå. Antag att Gröna sänker under 4 procent i omröstningarna före valet, vilket kan få vissa socialdemokrater att gå över till MP.

Så kan det vara. Om Moderatväljarna märker att Alliansen är på väg att upplösas så kan nog KD glömma att få några stödröster därifrån.
Och det är väl lika bra det så vi blir av med KD en gång för alla.
Citera
2018-07-06, 16:09
  #36
Medlem
Holdingbreaths avatar
KD behöver aktivt arbete inom Svenska Kyrkan men den institution är nutid en fastighetsförvaltare som dabblar i politiken. (finns det dabbla på svenska?)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback