Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 23:27
  #1
Medlem
Dragonflashs avatar
Ibland när jag sover kan jag befinna mig på en helt annan plats så verklig att jag blir förvånad när jag vaknar. Hur mycket vet ni om parapsykologi och utanför kroppen upplevelser?

Missförstå mig rätt det går inte natt, är det poltergeist eller vad?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion
__________________
Senast redigerad av Dragonflash 2018-02-15 kl. 00:13. Anledning: Detalj
Citera
2018-02-15, 00:32
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Drömmer likadant jag, styr du dem helt och hållet med? Som att du vore vaken alltså. Det gör jag och finner det mycket njutbart, det är extra skönt med verklighetsflykter ibland.

Men det gör allt jävligt förvirrande emellan varven, sover jag för mycket så kan jag få det svårt att skilja på verklighet och dröm. Men men, det är det ju värt. Har varit lite som att "håla" på ketamin vissa gånger.
Citera
2018-02-15, 00:32
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Så kallade utanför-kroppen-upplevelser finns inte på riktigt. Det handlar om drömmar. Drömmar skall du inte bli av med. Kroppen behöver drömma för att ordna upp och sortera tankar och erfarenheter.

Så du behöver inte oroa dig för saker som poltergeist och annat påhitt.

När du är vaken så skall du tänka upprepade gånger under dagen att när du drömmer så skall du bli medveten om att du sover och drömmer. Efter lite övning så brukar dom flesta lära sig det. Med tiden så kommer du att förstå att det är just drömmar och det kanske kan lugna dig. Men för stunden så skall du veta att allt sånt övernaturligt inte är på riktigt. Det är sagor.
Citera
2018-02-15, 05:51
  #4
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Så kallade utanför-kroppen-upplevelser finns inte på riktigt. Det handlar om drömmar. Drömmar skall du inte bli av med. Kroppen behöver drömma för att ordna upp och sortera tankar och erfarenheter.

Så du behöver inte oroa dig för saker som poltergeist och annat påhitt.

När du är vaken så skall du tänka upprepade gånger under dagen att när du drömmer så skall du bli medveten om att du sover och drömmer. Efter lite övning så brukar dom flesta lära sig det. Med tiden så kommer du att förstå att det är just drömmar och det kanske kan lugna dig. Men för stunden så skall du veta att allt sånt övernaturligt inte är på riktigt. Det är sagor.

Enligt min ringa erfarenhet, finns det mera omkring oss som vi normalt har svårt att uppfatta.

Den som tror att en människa är en typ av perfekt maskin, som exakt förstår allt som händer och finns omkring oss har enligt mitt tycke fel.

Verkligheten är en illusion skapad i våra hjärnor, och hjärnan sorterar bort sådant den inte förstår eller kan utnyttja.

Eller sådant som det rent socialt är oacceptabelt att uppleva.

Kan tyvärr inte hjälpa i detta sammanhang, men har själv vid många tillfällen sett och drömt vad som kommer att hända i min framtid.
Även kunnat exakt beskriva för andra människor vad dom och vi kommer att vara med om, långt innan det verkligen inträffar.

Även haft utomkroppsliga upplevelser.

Tid har jag förstått är något märkligt, kommer att hända, händer och har hänt är egentligen en och samma sak.
Bara det att vi människor uppfattar bara en sak i taget.
Citera
2018-02-15, 12:39
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Enligt min ringa erfarenhet, finns det mera omkring oss som vi normalt har svårt att uppfatta.

Den som tror att en människa är en typ av perfekt maskin, som exakt förstår allt som händer och finns omkring oss har enligt mitt tycke fel.

Verkligheten är en illusion skapad i våra hjärnor, och hjärnan sorterar bort sådant den inte förstår eller kan utnyttja.

Eller sådant som det rent socialt är oacceptabelt att uppleva.

Kan tyvärr inte hjälpa i detta sammanhang, men har själv vid många tillfällen sett och drömt vad som kommer att hända i min framtid.
Även kunnat exakt beskriva för andra människor vad dom och vi kommer att vara med om, långt innan det verkligen inträffar.

Även haft utomkroppsliga upplevelser.

Tid har jag förstått är något märkligt, kommer att hända, händer och har hänt är egentligen en och samma sak.
Bara det att vi människor uppfattar bara en sak i taget.

Man kan enkelt svara på allt du skriver med att du har fel. För så är det. Det fungerar inte så. Tyvärr!
Citera
2018-02-15, 12:49
  #6
Medlem
Dragonflashs avatar
Jag uppfattar drömmarna som ibland tunga och svåra att hantera, som om någonting andligt rent av "slet" i en. Dagen efter är jag tung och trött som vanligt och går i andra tankar men drömmarna är med på andligt plan.
Även om det inte är "poltergeist" àla filmens värld så är det någonting som vill säga någonting.
Ibland när jag hamnar utanför kroppen kommer jag in i samtal som kan verka stötande. Det kan vara att jag förflyttat mig in till ett annat rum.
Drömmarna är inte alltid lika klara men någonting finns där.
Citera
2018-02-17, 19:39
  #7
Medlem
Dragonflashs avatar
Detta har resulterat i att jag sover tyngre vanliga nätter och tar längre tid på mig att vakna.
Bortsett ifrån de riktigt störda sömntimmarna så återfinns inte många timmars lugn sömn de dagar detta alltså sker.
Skulle vilja prata med en expert har ju varit med i en förening som behandlar ämnet.

http://parapsykologi.se/vad-ar-parapsykologi/
__________________
Senast redigerad av Dragonflash 2018-02-17 kl. 19:41. Anledning: Länk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback