Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-15, 00:07
  #13
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Tänk inte på om det blir kinesiskt eller ej, dom flesta mobilerna (flaggskepp) är bygga i Kina ändå.
Huawei ger mest prestanda för pengarna då det är ett kinesiskt företag. Deras topp-telefoner som fortfarande är billiga jämfört med iPhones och Samsungs flaggskepp är jäkligt bra, Det är inget märke du bör se bort ifrån just för att det är Kinesiskt, Så vill du ha mest för pengarna så bör du satsa på dom, och fina lurar gör dom!

Edit: Förlåt för min grammatik, jag är så trött och dricker ett par pilsner. Orkar inte rätta allt.
Ja, de mesta är nog ihopsatt i Kina oavsett, det håller jag med om. Men det blir ändå inget kinesiskt märke för min del, även om telefonerna säkert är bra. Så inget Huawei eller ZTE (tror jag den hette).

Sony som någon rekommenderade har jag inte tittat alls på hittills, ska dock definitivt göra det när jag får tid. Annars är det LG och Samsung som är mest intressant i just nu. Verkar även som att Motorola får rätt bra reviews? Någon rekommenderade något jag aldrig hört talas om innan, "OnePlus5", vad nu det är för märke? Den var dock på tok för dyr ändå.
Citera
2018-02-15, 00:10
  #14
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Ja, de mesta är nog ihopsatt i Kina oavsett, det håller jag med om. Men det blir ändå inget kinesiskt märke för min del, även om telefonerna säkert är bra. Så inget Huawei eller ZTE (tror jag den hette).

Sony som någon rekommenderade har jag inte tittat alls på hittills, ska dock definitivt göra det när jag får tid. Annars är det LG och Samsung som är mest intressant i just nu. Verkar även som att Motorola får rätt bra reviews? Någon rekommenderade något jag aldrig hört talas om innan, "OnePlus5", vad nu det är för märke? Den var dock på tok för dyr ändå.

OnePlus är väldigt stora i Storbritannien, ett annat kinesiskt företag har jag för mig. Dom gör bra, snygga telefoner men lite dyrare än Huawei.

LG gillar jag personligen då jag köpte deras första touch-screen telefon. Det var många år sedan, och jag glömmer aldrig hur bra deras kamera var för den tiden. Motorola har jag alltid älskat.

Men, det blir lättare att hjälpa dig om du kan ange hur mycket du är villig att spendera på en telefon?
Citera
2018-02-15, 00:13
  #15
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Köp inte av av Samsungs Galaxy Edge modeller. Det är fan ärligt den värsta skiten jag stött på. Trycker du liksom på ett tecken nära "edgen" blir det en annat tecken.

Jag skulle reka en Sony Xperia modell istället. Finns väldig många prisvärda där:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?...=Sony%20Xperia

Sett till kamera var min gamla Xperia flera gånger bättre än Galaxy Edge senaste skiten.

Jag har nyss köpt en sony xperia xz1 hämtade ut den idag. Det märkliga var den stora prisskillnaden mellan netonnet och cdon.

4490kr (cdon) mitt köp
5990kr (netonnet)

Har inget omdöme än nyss öppnat den. Min mamma fick till sig en deal hos elgiganten under julrean och köpte en samsung s7 för 3000kr.

Har en lg g5 och innan en g4 varit nöjd med lg. G4:an startar dock när jag stängt av den och satt den på laddning eller tar ur den avstängd när den laddat klart startar då upp av sig själv. Jag gör inget avancerat med mina mobiler spotify, youtube, sms, ringa, internet, streamar för mig har mina tidigare mobiler funkat utmärkt. Var mest ute efter en bättre bildskärm då jag ser lite netflix från mobilen.
__________________
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-02-15 kl. 00:17.
Citera
2018-02-15, 02:09
  #16
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
OnePlus är väldigt stora i Storbritannien, ett annat kinesiskt företag har jag för mig. Dom gör bra, snygga telefoner men lite dyrare än Huawei.

LG gillar jag personligen då jag köpte deras första touch-screen telefon. Det var många år sedan, och jag glömmer aldrig hur bra deras kamera var för den tiden. Motorola har jag alltid älskat.

Men, det blir lättare att hjälpa dig om du kan ange hur mycket du är villig att spendera på en telefon?
Absolut, hade tänkt mig runt 3000kr. Något med relativt bra kvalitet borde man ju få för det? Har tittat på "certified refurbished phones" på Amazon, där får man en S7 (factory unlocked och certified refurbished då) för runt $250-$300 (2000kr-2400kr). Kan det vara värt det tro? Min man har en refurbished Note som han är väldigt nöjd med.
Citera
2018-02-15, 02:12
  #17
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Absolut, hade tänkt mig runt 3000kr. Något med relativt bra kvalitet borde man ju få för det? Har tittat på "certified refurbished phones" på Amazon, där får man en S7 (factory unlocked och certified refurbished då) för runt $250-$300 (2000kr-2400kr). Kan det vara värt det tro? Min man har en refurbished Note som han är väldigt nöjd med.

Ja, absolut det är det! Jag använder en Galaxy S7 Edge nu som är pigg som fasen, jag köpte den som ny och betalar fortfarande av den.. sammanlagt så har jag väl pröjast minst 7,000kr för den när det är klart i Augusti Så 250-300 dollars för en refurbished S7 är absolut värt det! Då får du en relativt ny flaggskepp-telefon som du själv sagt inte är van att ha. Just nu är det ju S8a som är den senaste, om ett par månader så är det S9.

Så, slå till! Jag är väldigt nöjd med min! Jag kör med S7 Edge som hr skärmen uti kanterna, men det är onödigt och bara mer "flashigt".
Citera
2018-02-15, 02:15
  #18
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Jag har nyss köpt en sony xperia xz1 hämtade ut den idag. Det märkliga var den stora prisskillnaden mellan netonnet och cdon.

4490kr (cdon) mitt köp
5990kr (netonnet)

Har inget omdöme än nyss öppnat den. Min mamma fick till sig en deal hos elgiganten under julrean och köpte en samsung s7 för 3000kr.

Har en lg g5 och innan en g4 varit nöjd med lg. G4:an startar dock när jag stängt av den och satt den på laddning eller tar ur den avstängd när den laddat klart startar då upp av sig själv. Jag gör inget avancerat med mina mobiler spotify, youtube, sms, ringa, internet, streamar för mig har mina tidigare mobiler funkat utmärkt. Var mest ute efter en bättre bildskärm då jag ser lite netflix från mobilen.

Men typ samma här, jag behöver inte en massa fina finesser eller funktioner för jag använder dem ändå inte. Jag behöver bara en ok kamera för lite vanliga semesterbilder, skicka sms och ringa samtal, något jag kan surfa facebook/IG på och något jag kan skanna streckkoder med. Kanske lyssna på ett par mp3-låtar då och då i mina hörlurar.
Citera
2018-02-15, 02:21
  #19
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Ja, absolut det är det! Jag använder en Galaxy S7 Edge nu som är pigg som fasen, jag köpte den som ny och betalar fortfarande av den.. sammanlagt så har jag väl pröjast minst 7,000kr för den när det är klart i Augusti Så 250-300 dollars för en refurbished S7 är absolut värt det! Då får du en relativt ny flaggskepp-telefon som du själv sagt inte är van att ha. Just nu är det ju S8a som är den senaste, om ett par månader så är det S9.

Så, slå till! Jag är väldigt nöjd med min! Jag kör med S7 Edge som hr skärmen uti kanterna, men det är onödigt och bara mer "flashigt".
Jag ska verkligen överväga det, det blir ju inte samma som att köpa begagnat från random privatperson, det är ju företag som faktiskt fixar till mobilen och "polerar upp den". Man får viss garanti och öppet köp i minst 90 dagar iaf. Det är ju alltid något.

Blir nog ingen Edge dock, jag har nog för klumpiga fingrar för sånt där. Tycker redan det är svårt att placera handen på telefonen utan att komma åt diverse knappar med en helt vanlig smartphone utan "edge", haha.
Citera
2018-02-18, 19:21
  #20
Medlem
Bravess avatar
Tror inte att någon är speciellt intresserad men vill iaf updatera att jag nu hittat mobilen jag letade efter, så tråden kan ses som avslutad.

Det blev en Moto G5S Plus med 4GB RAM och 64GB minne.
__________________
Senast redigerad av Braves 2018-02-18 kl. 19:24.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback