Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-14, 21:12
  #1
Medlem
Med tanke på att dom flesta trådar känns lite sönderspammade så tänkte jag prova en tråd där man kan diskutera kursen och naturligtvis lite nyheter runt Bitcoin.

Hittar ingen tråd som inte har en rubrik som rör något som var aktuellt då eller som har något specifikt ämne. Mod får papperskorga eller sammanfoga om jag är ute och cyklar.

Jag kan starta: Sålde av en del igår vid 8600$ då jag trodde på en dipp. Hade naturligtvis helt fel🤓. Köpte in mig igen idag på 9300$. Försöker haka på en positiv trend.

Kinesiska nyåret är snart. Kommer det festas och köpas crypto?
Citera
2018-02-14, 21:17
  #2
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Med tanke på att dom flesta trådar känns lite sönderspammade så tänkte jag prova en tråd där man kan diskutera kursen och naturligtvis lite nyheter runt Bitcoin.

Hittar ingen tråd som inte har en rubrik som rör något som var aktuellt då eller som har något specifikt ämne. Mod får papperskorga eller sammanfoga om jag är ute och cyklar.

Jag kan starta: Sålde av en del igår vid 8600$ då jag trodde på en dipp. Hade naturligtvis helt fel🤓. Köpte in mig igen idag på 9300$. Försöker haka på en positiv trend.

Kinesiska nyåret är snart. Kommer det festas och köpas crypto?
Jag tror på ETH så jag satsar på dem, sen satsar jag på lilcoin
Citera
2018-02-14, 22:05
  #3
Medlem
TheBouncers avatar
liten dipp innan nyåret, sen kommer nog BTC att få en skutts uppåt.
Gått ganska bra en vecka nu. Så då kanske investerare får lite guldfeber...
Vem vet?
Citera
2018-02-14, 22:08
  #4
Medlem
Hoppas vi blivit kvitt valutaspekulanterna nu. Krypto behöver inte parasiter, utan verkliga användare. Den tillväxten sker organiskt över tid. Med den ökar värdet på samma sätt.
Citera
2018-02-14, 22:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
liten dipp innan nyåret, sen kommer nog BTC att få en skutts uppåt.
Gått ganska bra en vecka nu. Så då kanske investerare får lite guldfeber...
Vem vet?

Lite så går mina tankar också. Trodde som sagt på en liten dipp innan det tog fart men, men....
Citera
2018-02-14, 22:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Hoppas vi blivit kvitt valutaspekulanterna nu. Krypto behöver inte parasiter, utan verkliga användare. Den tillväxten sker organiskt över tid. Med den ökar värdet på samma sätt.

Jag hade funderingar på om det var en stabilisering vi såg när det hängde runt 8000$ ett tag.
Citera
2018-02-14, 22:43
  #7
Medlem
När den supraledande kvantdatorn slår igenom kan vem som helst gräva btc utan ände. Unifär som om alla har direkt tillgång till var sin guldgruva stor som Himalaya, vad tror du det gör på guldpriset? Eller att allt du rör vid blir guld. Guldet blir värdelöst. Tänk på det.
Citera
2018-02-14, 22:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jag tror på ETH så jag satsar på dem, sen satsar jag på lilcoin

Vad kul att du nämnde det!.....I en tråd som skulle handla om BTC...
Citera
2018-02-14, 23:16
  #9
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold4king
När den supraledande kvantdatorn slår igenom kan vem som helst gräva btc utan ände. Unifär som om alla har direkt tillgång till var sin guldgruva stor som Himalaya, vad tror du det gör på guldpriset? Eller att allt du rör vid blir guld. Guldet blir värdelöst. Tänk på det.

Du kanske missat det basala faktum att det inte kan existera mer än 21 miljoner BTC?
Citera
2018-02-14, 23:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Du kanske missat det basala faktum att det inte kan existera mer än 21 miljoner BTC?

Saken är att en kvantdatorn kan skapa hur många kopior av btc som helst utan att man kan hindra det, sha256 kan inte skydda btc längre.. Ingen krypoteknik av idag kan göra det
Citera
2018-02-15, 00:07
  #11
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold4king
Saken är att en kvantdatorn kan skapa hur många kopior av btc som helst utan att man kan hindra det, sha256 kan inte skydda btc längre.. Ingen krypoteknik av idag kan göra det

Jo det finns cryptovalutor som är designade för att stå emot kvantdatorer. Och nej det kommer aldrig finnas mer än 21M Bitcoins. Hur snabbt du än måste lösa mining-algoritmerna är det hard-coded i Bitcoins kod att bara 21M kommer existera.
Dessutom är det du säger bara spekulation/tro/hopp - alltså föga interessant
__________________
Senast redigerad av adolfbubbla 2018-02-15 kl. 00:09.
Citera
2018-02-15, 07:54
  #12
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vad kul att du nämnde det!.....I en tråd som skulle handla om BTC...
Det är inget fel att visa folk att det finns olika alternativ.
Ska du deala med cypto valuta borde alla som läser detta införskaffa en trezor, det är en fysisk o hack bar plånbok för ca 2500.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback