Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-14, 16:04
  #1
Medlem
På Facebook framgår att någonting har hänt inom Centerpartiet.

https://www.facebook.com/hassan.alsh...47544328956820
Jag avgår från mina politiska positioner i centerpartiet.
50 medlemmar säger upp sitt medlemskap från malmöcenter.
Synd att Malmöcenter inte förstår vad centerpartiets värderingar går ut på, en stor förlust för centerpartiet.
En uppdatering om vad som hänt kommer snart.


https://www.facebook.com/denise.rydb...46911955411018
Winston Churchill sa en gång att framgång, det är att gå från misslyckande till misslyckande utan att förlora entusiasm.
Det var och är ett mycket klokt citat men ibland måste man känna efter när något har tagit på tok för mycket från en utan att ge så mycket tillbaka.
Med detta meddelande säger jag upp allt samarbete med #Malmöcentern och Centerkvinnor i Malmö av den enkla anledningen att den förstnämnda inte lever som man lär.
Jag tar mitt engagemang och min kompetens vidare till ett gäng som värdesätter det jag bidrar med.


Skrivbenten skriver även som kommentar under sin text:
Ibland behöver organisationer såsom Malmöcentern växa upp på egen hand och inse sina egna fel och brister utan att man pekar fram det åt dem. Jag stannar inte kvar för att se det hända.

Vad har hänt?
Citera
2018-02-14, 16:10
  #2
Medlem
Ganska så garanterat att det har att göra med vallistorna inför 2018 års val. Partierna skapar ju vallistorna lite som man vill och jag antar att personerna som nu väljer att avgå har petats ned på listan till icke valbar plats.
Citera
2018-02-14, 16:24
  #3
Medlem
Jag skulle gissa på att det rör sig om råbarkad rasism. För det är väl enda skälet till att man som utlandsfödd inte hamnar högt på listor inom Centerpartiet i större städer?
Citera
2018-02-14, 16:24
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Råttor lämnar sjunkande skepp?

Nä, det är så här varje valår i centern, folk som trälar sig fram i kommunen och slickar rövhål hos partiledningen gör ju det för att de vill ha glassiga jobb i riksdagen med fet lön för att göra ingenting och fina fallskärmar.

När de får reda på att de inte får det bitchar de som de horor de är och hoppas prostituera sig till rivalerna istället.
Citera
2018-02-14, 16:54
  #5
Medlem
80231s avatar
Det är nog personer som vill ha fri invandring som lämnar.
Citera
2018-02-14, 17:12
  #6
Medlem
Winston Churchill ..Sade en hel del! Och han hatade liberaler! Som pesten - man anser om han levat att Sverige skall bekämpas med offensivt krig, vrida makten ur kommunisternas gisslantagande av den svenska staten.

"Liberalerna" verkar inte ha klart för sig att Churchill var en "samlingregeringskrigsminister" det är en anna titel än "Fuhrer"
__________________
Senast redigerad av Bluis 2018-02-14 kl. 17:20.
Citera
2018-02-14, 17:20
  #7
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det är nog personer som vill ha fri invandring som lämnar.

Kan vara så.
Annie Lööf har ju satt ett maximalt tak på 30 miljoner invandrare till Sverige.
Det kan uppfattas som främlingsfientligt av många centerpartister.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=99VjCqtRiA0
Citera
2018-02-14, 17:21
  #8
Medlem
kimilsungias avatar
Kanske är någon form av utrensning av personer inom partiet som skulle kunna bli ett hinder för Annie Lööfs kommande uppdrag som statsminister efter valet 2018 vilket bestämdes på senaste Bilderbergmötet?

Eller är det 50 medlemmar som kommer att gå över till SD?

Någon rasism handlar det sannolikt inte om då just centerpartiet i flera undersökningar har bland det lägsta antalet medlemmar/representanter med utländskt ursprung.
Citera
2018-02-14, 17:26
  #9
Medlem
Svensk politik kokar ner till invandringsfrågan - som bygger på att enskilda politiker och deras kompisar kan tjäna pengar från skattemedel.

Churchill skulle avrättat hela riksdagen samma dag som DÖ infördes.

I Sverige är det skitsamma---Regeringen är Staten -
__________________
Senast redigerad av Bluis 2018-02-14 kl. 17:30.
Citera
2018-02-14, 17:29
  #10
Medlem
Annie Lööf rensar bara listorna på folk som kan tänkas uttrycka tankar på att någon annan kanske är bättre lämpad som partiledare. Titta bara på de företrädare hon satt som talesmän för migrationspolititik, ekonomi eller annat. Ingen av dem skulle komma på tanken att någon annan än Annie skall vara partiledare.
Citera
2018-02-14, 17:31
  #11
Medlem
Rosteres avatar
Detta har självklart att göra med s.k. "antirasism".

"Rasifierade" fick inte tillräckligt bra platser på partilistorna, för vilket Centern tidigare har varit ökänt i latteliberala kretsar. Det är min bet i alla fall.
Citera
2018-02-14, 17:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ganska så garanterat att det har att göra med vallistorna inför 2018 års val. Partierna skapar ju vallistorna lite som man vill och jag antar att personerna som nu väljer att avgå har petats ned på listan till icke valbar plats.


Kanske bättre det än att partier kapas av släkter och klaner som röstar in sin familjemedlem på valbar plats.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback