Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 10:22
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jo för personliga påhopp kommer knappadt förbättra min syn på dig

Jag har redan kategoriserat dig som en wt-loser/bonnläpp. Så detta är det sista av min dyrbara tid du kommer att få.

Som jag sa redan från början, du verkar inte så bildad eller utbildad för den delen. De där 6,5års studierna du påstår dig ha kan jag torka röven med. Eller om du nu har 6,5års studier så måste det isf varit en 7,5hp kurs som tog dig den eviga tiden. Och som du dessutom verkar ha misslyckats med

Måste kännas jobbigt att en invandrare är mer framgångsrik än dig va

Loser
Vill inte blanda min i din dialog med in84ever, men har en fråga. Under balkankriget när dina föräldrar ansåg att er familj behövde fly istf att stanna och försvara ert land, hur kom det sig att nu tog er till Sverige, så långt bort i Europa från hemlandet det gick att komma (Island undantaget)? Det var ju knappast krig i Grekland, Slovenien, Österrike... Dvs det fanns åtskilliga säkra länder att ta sig till, på armslängds avstånd. Ingen kritik, men en undran.
Citera
2018-02-18, 16:55
  #62
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Vill inte blanda min i din dialog med in84ever, men har en fråga. Under balkankriget när dina föräldrar ansåg att er familj behövde fly istf att stanna och försvara ert land, hur kom det sig att nu tog er till Sverige, så långt bort i Europa från hemlandet det gick att komma (Island undantaget)? Det var ju knappast krig i Grekland, Slovenien, Österrike... Dvs det fanns åtskilliga säkra länder att ta sig till, på armslängds avstånd. Ingen kritik, men en undran.

Helt ärligt var jag rätt ung för att veta vad hur när osv. Det lilla jag vet är att Sverige vid den tidpunkten var mest välkommande och säkert för oss som behövde fly snabbt.

Sen råder jag dig att läsa på lite mer kring området där nere. Men kan ge dig lite snabb info så du förstår.
Slovenien var heller inte säkert då det gränsade till kroatien som det pågick krig i och pga vissa omständigheter, som jag helst inte vill gå in på då det är personligt och kan röja min identitet, så var det extra farligt för oss att vistas där runtomkring.
Kring grekland, ptja det är rätt så common knowledge om man har läst historia och religion. Serberna är ”bröder” med greker (religion etc.) och det hade varit EXTREMT farligt att vistas där. En dödsdom helt enkelt.

Jag förstår din nyfikenhet men det är lite svårt för en utomstående att koppla olika faktorer till situationer som dessa. Det är många saker som spelar in när man flyr sitt land och är systematiskt jagad/förföljd. Det kan tex vara stor skillnad mellan en bonde från kroatien som bara vill fly kriget, och någon som är lite mer ”wanted” pga sin status eller liknande.
Hoppas det klargör lite mer för dig nu
Citera
2018-03-09, 18:22
  #63
Medlem
8711s avatar
Citat:
SD: Inrätta återvändningskontor för invandrare

Inrätta så kallade återvandringskontor för att få invandrare som inte anpassat sig till det svenska samhället att återvända till sina hemländer. Det föreslår SD i Botkyrka i en motion. – Osmakligt, tycker moderaten Willy Viitala.

Paula Bieler, Sverigedemokraternas migrationspolitiske talesperson, föreslog nyligen att Migrationsverket görs om till ett återvandringsverk. Nu kommer SD i Botkyrka med ett förslag i samma linje.

Citat:
– Det här kom upp som en idé när vår partiledare tog upp återvandringen. Då tänkte vi att vi i Botkyrka som är en kommun med stor invandring ska ta vårt ansvar, säger Sebastian Lindqvist (SD).

I sin motion föreslår partiet att kommunen inrättar så kallade återvandringskontor.

– Det vi menar är att det finns människor som kommit till Sverige som aktivt vill ha hjälp att flytta hem igen. Och det finns de som inte vill anpassa sig, inte lär sig svenska eller är systematiskt kriminella. Då tycker jag att de ska åka hem igen och ska få hjälp med det.

http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...tdlgzNsDM1FMQ/
Citera
2018-03-09, 18:28
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...tdlgzNsDM1FMQ/


Det låter som ett utmärkt initiativ!

Sverige behöver ett Nytt Miljonprogram.

En flyktings resa är inte avslutad innan hen säkert har kommit hem igen. Vi bör hjälpa dem att fullfölja sin resa.
Citera
2018-03-10, 01:13
  #65
Medlem
OliverCromwells avatar
Haha! Så jävla fjantigt att AfS kopierar det här förslaget från SD.

Kan inte Kasselstrand komma på sin egen politik istället?

Vad skiljer egentligen mellan SD och AfS mer än retoriken och AfS:s samröre med indentitärer?

Vad gäller rent politiska förslag så har AfS hittills inte kommit med något originellt förslag. Allt är saker som SD redan lagt på bordet.
Citera
2018-03-10, 01:51
  #66
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Haha! Så jävla fjantigt att AfS kopierar det här förslaget från SD.

Kan inte Kasselstrand komma på sin egen politik istället?

Vad skiljer egentligen mellan SD och AfS mer än retoriken och AfS:s samröre med indentitärer?

Vad gäller rent politiska förslag så har AfS hittills inte kommit med något originellt förslag. Allt är saker som SD redan lagt på bordet.

Japp. Men för många av dessa gnälliga människor så spelar det stor roll VEM som säger vad. Man tjuter högt när en person säger en sak, men klagar högljutt när en annan säger samma sak och dessutom var först med det. Man kan verkligen undra hur dessa människor tänker.

Det gäller bland annat detta att göra migrationsverket till återvandringsverket, totalstopp för asylinvandring vid våra gränser, tvångsutvisningarna och att Sverigedemokraterna vill göra det till obligatoriskt att pröva utvisning vid kriminalitet av invandrare utan medborgarskap.
Citera
2018-03-10, 02:18
  #67
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Haha! Så jävla fjantigt att AfS kopierar det här förslaget från SD.

Kan inte Kasselstrand komma på sin egen politik istället?

Vad skiljer egentligen mellan SD och AfS mer än retoriken och AfS:s samröre med indentitärer?

Vad gäller rent politiska förslag så har AfS hittills inte kommit med något originellt förslag. Allt är saker som SD redan lagt på bordet.

Alternativ för Sverige har återvandringspolitiken som punkt 1 på dagordningen till skillnad från Sverigedemokraterna. Faktum är att SD har varit väldigt dåliga på att lyfta fram behovet av en aktiv återvandringspolitik sedan riksdagsinträdet 2010. Visserligen så tror många nu att partiet har ändrat sig angående detta men det tror inte jag. I valplattformen så lyfts ju inte återvandring fram på något särskilt sätt, snarare så framstår det som en detalj som lagts in för att fylla ut texten.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Det gäller bland annat detta att göra migrationsverket till återvandringsverket, totalstopp för asylinvandring vid våra gränser, tvångsutvisningarna och att Sverigedemokraterna vill göra det till obligatoriskt att pröva utvisning vid kriminalitet av invandrare utan medborgarskap.

AfS vill ompröva samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 som ett första steg, det vill inte din idol Jimmie Åkesson. Vidare så vill partiet inte ta emot kvotflyktingar vilket däremot Åkesson vill. Dessutom vill AfS minska välfärdsförmånerna för svenska medborgare med utländsk bakgrund som inte anpassat sig, några sådana förslag har inte SD. Det vore med andra ord bra om du avstår från att ljuga i fortsättningen, det är nämligen ganska lätt att se att partierna skiljer sig åt vad gäller invandrarfrågan.

Avslutningsvis så förstår jag inte varför ni diskuterar Alternativ för Sverige i den här tråden. Det finns ju redan en tråd om partiet och det är ju, enligt er, inte värt att ta på allvar.
__________________
Senast redigerad av MrSkargard 2018-03-10 kl. 02:29.
Citera
2018-03-10, 12:13
  #68
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Alternativ för Sverige har återvandringspolitiken som punkt 1 på dagordningen till skillnad från Sverigedemokraterna. Faktum är att SD har varit väldigt dåliga på att lyfta fram behovet av en aktiv återvandringspolitik sedan riksdagsinträdet 2010. Visserligen så tror många nu att partiet har ändrat sig angående detta men det tror inte jag. I valplattformen så lyfts ju inte återvandring fram på något särskilt sätt, snarare så framstår det som en detalj som lagts in för att fylla ut texten.

Avslutningsvis så förstår jag inte varför ni diskuterar Alternativ för Sverige i den här tråden. Det finns ju redan en tråd om partiet och det är ju, enligt er, inte värt att ta på allvar.

När SD kom in i Riksdagen insåg de att de inte kunde vara ett enfrågeparti. Det är bra att SD nu täcker upp flera frågor än bara invandringspolitiken. Det är det ett parti måste göra om man ska utmana svensk politiks två politiska elefanter (S&M).

Sedan har Paula Bieler i senaste intervjun bekräftat att återvandringspiolitiken är en prioriterad fråga.

Anledningen till att jag tog upp AfS, är för att de är sist på bollen. Tom NMR ligger före dem i den här typen av förslag.
Citera
2018-03-10, 12:29
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Alternativ för Sverige har återvandringspolitiken som punkt 1 på dagordningen till skillnad från Sverigedemokraterna. Faktum är att SD har varit väldigt dåliga på att lyfta fram behovet av en aktiv återvandringspolitik sedan riksdagsinträdet 2010. Visserligen så tror många nu att partiet har ändrat sig angående detta men det tror inte jag. I valplattformen så lyfts ju inte återvandring fram på något särskilt sätt, snarare så framstår det som en detalj som lagts in för att fylla ut texten.

AfS vill ompröva samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 som ett första steg, det vill inte din idol Jimmie Åkesson. Vidare så vill partiet inte ta emot kvotflyktingar vilket däremot Åkesson vill. Dessutom vill AfS minska välfärdsförmånerna för svenska medborgare med utländsk bakgrund som inte anpassat sig, några sådana förslag har inte SD. Det vore med andra ord bra om du avstår från att ljuga i fortsättningen, det är nämligen ganska lätt att se att partierna skiljer sig åt vad gäller invandrarfrågan.

Avslutningsvis så förstår jag inte varför ni diskuterar Alternativ för Sverige i den här tråden. Det finns ju redan en tråd om partiet och det är ju, enligt er, inte värt att ta på allvar.

Jag tycker SD varit på tok för flata i deporteringsfrågan. Jag har sedan gott och väl 2014 återkommande skrivit att 1,5-2 miljoner invandrare måste skickas hem.

SD nämnde något i en bisats om detta vintern 2017, men man har aldrig talat ur skägget s.a.s.

Min gissning är att SD fick veta AfS planer och att återvandringsverk låg i pipe line. Därför försökte de kapa den frågan för AfS genom att förekomma.

Precis som M saknar trovärdighet i att lösa invandringsfrågan (på alla nivåer) så tycker jag SD saknar trovärdighet i deporteringsfrågan. Man skulle lyft detta tidigare och mera kraftfullt för att äga frågan. Nu äger AfS och NMR den frågan.

Man kan ju också säga så här om SD. De gick ut 2010 och sa att invandringen måste minska med 95%. Borde de inte då under alla dessa år som gått hävdat att alla som kommer efter 2010 ska resa hem? Istället gick man in i "öppen svenskhet-labyrinten".
Citera
2018-03-10, 21:54
  #70
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag tycker SD varit på tok för flata i deporteringsfrågan. Jag har sedan gott och väl 2014 återkommande skrivit att 1,5-2 miljoner invandrare måste skickas hem.

SD nämnde något i en bisats om detta vintern 2017, men man har aldrig talat ur skägget s.a.s.

Min gissning är att SD fick veta AfS planer och att återvandringsverk låg i pipe line. Därför försökte de kapa den frågan för AfS genom att förekomma.

Precis som M saknar trovärdighet i att lösa invandringsfrågan (på alla nivåer) så tycker jag SD saknar trovärdighet i deporteringsfrågan. Man skulle lyft detta tidigare och mera kraftfullt för att äga frågan. Nu äger AfS och NMR den frågan.

Man kan ju också säga så här om SD. De gick ut 2010 och sa att invandringen måste minska med 95%. Borde de inte då under alla dessa år som gått hävdat att alla som kommer efter 2010 ska resa hem? Istället gick man in i "öppen svenskhet-labyrinten".

S I S T P Å B O L L E N .

Dina gissningar är inget annat än önsketänkande. Om det ens var sant, skulle AfS ha kommit på något nytt fräschare och bättre. Men de klarade inte av det, utan istället copy-paste:ar SD:s förslag rakt av.
Citera
2018-03-10, 22:17
  #71
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
När SD kom in i Riksdagen insåg de att de inte kunde vara ett enfrågeparti. Det är bra att SD nu täcker upp flera frågor än bara invandringspolitiken. Det är det ett parti måste göra om man ska utmana svensk politiks två politiska elefanter (S&M).

Jag säger inte att Sverigedemokraterna inte ska lyfta upp fler områden än invandringspolitiken, däremot så säger jag att partiet borde ha lyft fram återvandring oftare och på ett bättre sätt sedan 2010.

Citat:
Sedan har Paula Bieler i senaste intervjun bekräftat att återvandringspiolitiken är en prioriterad fråga.

Om man läser valplattformen så har återvandringsfrågan fått en undanskymd plats så det rör sig inte om en särskilt högprioriterad fråga.

Citat:
Anledningen till att jag tog upp AfS, är för att de är sist på bollen. Tom NMR ligger före dem i den här typen av förslag

Det är väl bara bra att fler partier lyfter fram den här typen av förslag? Eller är det kanske så att du faktiskt bryr dig mer om SD än om Sverige och svenskarna?

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Dina gissningar är inget annat än önsketänkande. Om det ens var sant, skulle AfS ha kommit på något nytt fräschare och bättre. Men de klarade inte av det, utan istället copy-paste:ar SD:s förslag rakt av.

Alternativ för Sverige har lyft fram flera förslag som Sverigedemokraterna inte står bakom. Detta kanske är svårt för dig att begripa men de politiska programmen talar ett tydligt språk.
Citera
2018-03-10, 22:23
  #72
Medlem
Varangians avatar
Fast nu gäller det ju då att hitta ett land som det går rent praktiskt går att utvisa till.

Sannolikt är det mest troliga att vi betalar ett land utanför EU, kanske något i Nordafrika, att hålla dessa individer tillsvidare. Tillsvidare i 50 år om det så vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback