Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 04:11
  #121
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxon
Efter att ha läst FUP så är det klart för mig vems version som är den rätta.

Den påstådda våldtäkten ägde rum i början av 2015 och anmäldes i mitten av 2016, lades ner årsskiftet 2016/2017. FB-inlägget postades i slutet av januari 2017. Att anmälan inkom nästan arton månader efter händelsen förklaras av Lagerkvist så här:



Om mailet som skickades till arbetsgivaren framgår följande:



Det tar henne alltså nästan arton månader att komma till insikten att en våldtäktsman inte är lämpad att arbeta med barn. Något som är väldigt svårt att förklara och dessutom motsäges av henne själv i mitt första citat. Sannolikheten att historien är en fullkomlig alternativt delvis lögn ökar därför kraftigt.

Vad heter hon då, det strider väl inte mot någon regel att publicera och hon borde väl inte ha något emot att bli uthängd för något hon faktiskt gjort när hon hänger ut andra för något de inte gjort.
Citera
2018-02-15, 04:52
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad heter hon då, det strider väl inte mot någon regel att publicera och hon borde väl inte ha något emot att bli uthängd för något hon faktiskt gjort när hon hänger ut andra för något de inte gjort.
Domen är publicerad ett flertal gånger i tråden:
https://minfil.org/l3I69fd4b5/Solna_...2018-02-01.pdf

Edit: Länk till tråden om händelsen:
(FB) Kvinna hänger ut potentiell våldtäktsman med bild och namn.

Länk där hon kommenterar sin radering av uthängningen:
https://www.facebook.com/ellen.lager..._fb_noscript=1
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-02-15 kl. 05:38.
Citera
2018-02-15, 07:56
  #123
Medlem
Mandigals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Här kommer en inte jättepopulär åsikt: Efter att ha läst kvinnans inlägg på Facebook och domen så tycker jag inte att det på något sätt är säkert att kvinnan har ljugit ihop hela grejen. Är det så att hon hittat på allt så är hon extremt psyked och tragiskt för mannen. Talar hon sanning så är det tragiskt för henne i dubbel bemärkelse.

Men vafan vet jag och någon annan här inne om vad som verkligen hänt.
Finns tre möjligheter.

1 hon ljuger, rätt åt bögfjollan till man.
2 hon har blivit "våldtagen", rätt åt båda.
3 hon har blivit våldtagen på riktigt, inte troligt, men detta vore nog det bästa och självklart vore det rätt åt henne.

Alldeles oavsett vad som hänt, borde horan få sitt underliv söndertrasat av en AIDS-smittad våldtäktsneger det skulle göra henne gott. Bögfjollan förtjänar också negerdolme i ändtarmen.

Kan inte dessa äckliga jävla människor bara avsluta sina liv, vad fan fyller de för funktion??

Till och med ludrets syster svarar i den andra tråden undvikande på frågan om hon köper historien.
(FB) Kvinna hänger ut potentiell våldtäktsman med bild och namn.
Citat:
Ursprungligen postat av Adbpdhd
Jag har ingen kommentar på den frågan!
Naturligtvis är haggan även mentalt retarderad och går på psykofarmaka.
Citera
2018-02-15, 08:11
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandigal
Till och med ludrets syster svarar i den andra tråden undvikande på frågan om hon köper historien.
Slutsatsen var väl, om jag inte missminner mig, att det var sannolikt hon som kommenterade föreställande "syster" i den andra tråden.
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-02-15 kl. 08:14.
Citera
2018-02-15, 08:26
  #125
Medlem
Mandigals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Slutsatsen var väl, om jag inte missminner mig, att det var sannolikt hon som kommenterade föreställande "syster" i den andra tråden.
Ok, hon misstrodde alltså sig själv i skepnad av sin syter??
Citera
2018-02-15, 08:31
  #126
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skilj först på nedlagd förundersökning och sen på förtal, så slipper vi ha en idiotrubrik om att hon ljög. För om hon ljög skulle hon åtalas för falsk tillvitelse. Så hon ljög alltså inte vilket är stor skillnad.
Tyvärr så figurerar det en del lattjo figurer som gärna vill sprida skit under fläkten för att tillgodogöra sina tillkortakommande. Så rubriken är felaktig.

Visst, det är uppenbart att det handlar om två "separata" företeelser. Å ena handen den nedlagda förundersökningen och å andra handen vad "förtal" faktiskt innebär.
I Sverige så kan det även vara "förtal" att sprida sanningen, vilket ju i sig kan ta sig en del märkliga former.

Men om kvinnan ljög, det är ju faktiskt en ganska så intressant omständighet att debattera? Att vissa debattörer gräver i den saken så gott det går, det har jag faktiskt full förståelse för.
Ja, jag finner det även intressant att följa flera av de debattörer som gräver i möjligheten att kvinnans våldtäktsanklagelse är en lögn.
Citera
2018-02-15, 09:03
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandigal
Ok, hon misstrodde alltså sig själv i skepnad av sin syter??
Det är mycket underligt med damen ifråga, exempelvis:
Fingret i analen av Patrik på krogen - hur lyckades han genomföra det hela?
Att hon inte minns något av hemresan med Patrik från krogen
"Jag skriver att jag inte kommer ihåg resan hem till Hässelby pga att jag faktiskt inte gör det."
https://www.facebook.com/ellen.lager...49504195136174
etc

Hon är ett "varnande exempel" för oss män dvs att alltid tekniskt dokumentera sex med okända personer.
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-02-15 kl. 09:07.
Citera
2018-02-15, 09:17
  #128
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
CASE OPENED!
Hon får 70 dagsböter.
Hon är en lögnare och komplett idiot som kom alldeles för billigt undan, men att hon får inget för det är din trådlögn.
CASE CLOSED!

Domen är intressant.

Man ser allvaret i hennes agerand. Ett rejält bötesstraff, en villkorlig dom, ett rejält skadestånd, betalning till brottsofferfonden samt skyldighet att betala försvarare och målsägarbiträde.
Med Svenska mått mätt en väldigt tung "demonstration".

Citat:
Påföljd m.m.
1. Villkorlig dom
2. Dagsböter 70 å 300 kr

Citat:
Påföljd
Ellen ********* ******* förekommer inte sedan tidigare i belastningsregistret. Med hänsyn till det som har anförts beträffande skulden anser tingsrätten att det brott som Ellen ********* ******* har gjort sig skyldig till är så allvarligt att inte endast böter kan komma ifråga. Eftersom det föreligger förutsättningar för villkorlig dom ska denna påföljd väljas. I enlighet med huvudregeln i 30 kap. 8 § brottsbalken ska denna påföljd förenas med ett kännbart bötesstraff.

Vad som imponerade på mig och som jag önskade att man såg mer av är:

Citat:
Övrigt
Mot bakgrund av vad som är upplyst om Ellen ********* ******* inkomstförhållanden ska hon förpliktas att återbetala kostnaderna för målsägandebiträdet och försvararen till staten.
Citera
2018-02-15, 09:30
  #129
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skilj först på nedlagd förundersökning och sen på förtal, så slipper vi ha en idiotrubrik om att hon ljög. För om hon ljög skulle hon åtalas för falsk tillvitelse. Så hon ljög alltså inte vilket är stor skillnad.
Tyvärr så figurerar det en del lattjo figurer som gärna vill sprida skit under fläkten för att tillgodogöra sina tillkortakommande. Så rubriken är felaktig.

Då tycker jag du ska läsa vad du skriver en gång till, så kanske du förstår innebörden av förtal.
Här är det en feminist som påstår sig blivit våldtagen som senare hänger ut mannen på sociala medier.

Du fortsätter i exakt samma spår då du skriver att kvinna inte ljög och därmed är mannen en våldtäktsman.

Sedan är din åsikt att här figurerar en del lattjo figurer som vill sprida skit och det betyder ju inte per automatik att de har fel och du rätt. Det är endast din åsikt som du gärna delar med dig i alla trådar där det förekommer falska anklagelser. Du verkar vara inlåst med tanken att falska anmälningar aldrig sker. Kvinnor skulle nämligen aldrig ljuga om sådant. Skulle någon påstå något annat är du snabbt framme och misskrediterar dessa personer eller " lattjo figurer ".

I detta fallet som blev nedlagt hörde man inte ens den påstådda gärningsmannen som var namngiven och utpekad av feministen. Vad säger det dig ?

Att du sedan länkar till en massa statistik säger absolut ingenting OM hur många nedlagda fall som troligtvis är påhittade. Alltså anmälningar som polisen snabbt kan avfärda som ej sannolika. Vilket är uppenbart att de gjort i detta fallet.
Citera
2018-02-15, 10:03
  #130
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Solna Tingsrätt B 2443-17

Här är en kopia: https://minfil.org/l3I69fd4b5/Solna_...2018-02-01.pdf

Vem tar på sig att skicka denna till hennes arbete?
Fy f-n vilken idiot som medvetet förstör en människas liv!
Citera
2018-02-15, 10:50
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Ell*n Lag*rkvist (*=e) måste vara en korkad idiot, som inte begriper att hon nu bidragit till att andra idioter, som ibland kan vara lika korkade nu får vatten på sin kvarn.
Svenska rättsligt utdömda skadestånd är alldeles för lågt satta.
Ett fett skadestånd skulle hon få betala, men om någon t.ex. dödar (dräper/mördar) ens anhörige, så får en närstående enbart 1% av det i tråden föreslagna beloppet 5 milj. (som jag förstår är taget ur luften).
______________

Inte första gången: Ja, fast vi talar om delar av promille, men självklart ska du ösa på med det argumentet emot "kossorna".

Heliga kor: Ja, det är för jävligt det här, och det började redan 1919 när "kossorna" fick rösträtt. Allt var mycket bättre förr när de höll käften och stod mellan knytnäven och spisen!


1) vad vet du eller jag om mörkertalet här, de fallen som kommit upp till ytan är ju dä kvinnan själv erkänt eller haft klara tekniska bevis emot sig, när samtyckeslagen kommer dessutom blir det etter värre.


2) Jaja, det är ju lite samma sak som att judar kan använda förintelsen i varje diskussion eller svarta kan använda slaveri... jag pratar om dagens neo-feminizter och det vet du mycket väl om, du bara gillar att argumentera lite.
Citera
2018-02-15, 11:19
  #132
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Håll dig till det här ämnet och inte presentera dig som mindre vetande. Lögn har jag svårt att se i detta fallet oavsett om man nu lade ner förundersökningen. Däremot snackar vi förtal, så hr du missat något i din rädsla för just feminism? Buhhuu...huu sket du på dig då du såg feministordet?

Oavsett om hon talar sanning i sin berättelse på Facebook så har hon varken blivit utsatt för våldtäkt eller sexuellt tvång. Hon ogillar tydligen analsex, men har ändå gått med på det både på kvällen och sedan på morgonen.

Hon kan ju gråta ut bäst hon vill, men det är inte våldtäkt att godkänna analsex och sedan säga typ; -om du inte drar ut kuken om jag säger att jag har lite ont så har du våldtagit mig. Om du anser att det är våldtäkt, så måste du vara lika psykiskt sjuk som Ellen Lagerkvist och alla feminister.

En del människor blir så upphetsade så att de orsakar lätta skador på partnern vid sex. Kvinnor kan orsaka rivmärken, bitmärken eller lätta blåmärken på män. Män kan orsaka lätta blåmärken på kvinnor. Är detta misshandel? Nej. Är det sexuellt övergrepp? Nej. Hennes eventuella lätta blåmärken av sex säger inte ett skit om att det är våldtäkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback