Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-06-16, 18:50
  #37
Medlem
Brunbeverns avatar
Du ska inte vara rädd för att de kommer rejecta dig, du ska vara medveten om att det kommer hända. Vad är meningen att vara rädd för något du vet kommer hända? Därför, gör det bara tills du lyckas.

Vill man spela säkra kort så kan du ju alltid prata med tjejen normalt utan att använda några flirt-taktiker, då sätter du konversationspremissen till neutral. Då har du inget att skämmas för, även om tjejen inte skulle vilja prata. Snarare är det hon som framstår som osocial och tråkig och måste skämmas över att rejecta dig, ingen vill vara en tråkig person, så det är bara tjejen som har att förlora på det.

Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Jag tycker att all raggning som inte är på fest eller typ klubb (som regel när folk är lite uppklädda) är dödscreepy. Spelar ingen roll hur charmig och snygg killen är.

Varför tycker du det? Fattar du hur trångsynt du låter när du säger så? Tråkigt om folk bara kan ragga på klubbar/fester, det motsäger ju även hur folk resonerar, att man inte träffar vettiga personer på fester. Men ändå enligt dig så är man creepy om man raggar utanför såna sammanhang. Ordet creepy borde förbjudas.
Citera
2018-06-16, 18:59
  #38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Du ska inte vara rädd för att de kommer rejecta dig, du ska vara medveten om att det kommer hända. Vad är meningen att vara rädd för något du vet kommer hända? Därför, gör det bara tills du lyckas.

Vill man spela säkra kort så kan du ju alltid prata med tjejen normalt utan att använda några flirt-taktiker, då sätter du konversationspremissen till neutral. Då har du inget att skämmas för, även om tjejen inte skulle vilja prata. Snarare är det hon som framstår som osocial och tråkig och måste skämmas över att rejecta dig, ingen vill vara en tråkig person, så det är bara tjejen som har att förlora på det.



Varför tycker du det? Fattar du hur trångsynt du låter när du säger så? Tråkigt om folk bara kan ragga på klubbar/fester, det motsäger ju även hur folk resonerar, att man inte träffar vettiga personer på fester. Men ändå enligt dig så är man creepy om man raggar utanför såna sammanhang. Ordet creepy borde förbjudas.
Det är ju görandet i sig som kan uppfattas som creepy (obehagligt), inte personen i sig.
Citera
2018-06-16, 19:17
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisrahi9
Hej! Jag heter Christian o är en kille på 22 år. Det här har säkert tagits upp tidigare men vill gärna få svar av er tjejer. Grejen är att jag har aldrig vågat gå fram till en tjej på stan, krog... och det här beror först och främst på att jag är blyg som människa och speciellt när det gäller en tjej som jag tycker är attraktiv, min hjärna börjar skapa de värsta scrnarios om vad som skulle hända om jag gick frma till denna tjej, och så slutar jag med att komma och ångra mig hur jag "missade chansen" om nu attraktionen var från båda sidor. Det här stör mig som fan alltså, och jag vill jättegärna veta hur ni tjejer tänker kring det här och brukar ni ge ifrån er något tecken, typ ögonkontakt, leende när ni ser en kille som ni gillar och vill att han ska hå fram. Och skulle ni vara öppna för "raggning" i övriga ställen, till ex. på spårvagn eller känner ni att de offentliga ställena vill ni bara bli lämnade ifred på. Jag vet att många tjejer skulle avvisa killen bara för att han gick fram i stan och så, men är det verkligen så att de flesta tjejer i Sverige har denna insätllning till raggning? Och när jag säger raggning, menar jag inte den typiska som upplevs som nedkränkande utan den snälla "jag vill verkligen lära känna dig" typen av raggning.
Uppskattar era svar!

Det är fritt fram för min del. Jag kommer aldrig vara taskig.
Citera
2018-06-18, 13:13
  #40
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisrahi9
Ja, det vet jag, men det är det som är så svårt, att syra sina känslor, men ja ja, får bara jobba på det

Det är lätt när man vet hur man gör. Om jag säger till dig att tänka på en elefant så kan du göra det. Om jag säger till dig att tänka på en trevlig situation som du varit i så kan du göra det.

Så enkelt är det, bara att det är man själv som bestämmer sig för att tänka på bra saker. Om du t ex längtar efter ett förhållande så tänk på hur du vill känna med Henne, hur bra ni skulle ha det och vad ni skulle göra ihop. Istället för neggotankar om att man inte är tillräckligt social, tillräckligt snygg, tillräckligt blabla ... Om du kommer på dig själv när du tänker negativt och byter det mot sköna tankar så kommer det av sig självt sen. Det är ganska självklart att du har bättre utstrålning och karisma om du går utanför dörren till säg affären om du tänkt bra tankar innan än om du neggat dig själv innan. Det är gnm de glada tankarna man får flow i livet.

Men det här är "för enkelt" för de flesta att ta till sig verkar det som, det måste tydligen vara någon invecklad formel eller vilka exakta ord man ska säga till tjejer eller att man har de rätta dragen (vilket är BS ) för att folk ska tro på det.
Citera
2018-06-19, 20:26
  #41
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Bara skönt om killar är blyg. Så hinner bli mer intresserad
Gillar inte när killar ska ragga för mk på mig, det ä jobbigt
Citera
2018-06-20, 00:35
  #42
Medlem
Vultzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ja det är som med allt annat. Övning ger färdighet och bättre självförtroende.

Bättre självförtroende bidrar inte till BÄTTRE resultat om personen i frågan(du) inte är attraherade av han. Jag läser sånt här gång på gång på fb. Vanligtvis brukar tjejer att sprida falska förhoppningar genom att skriva något i stil med din inlägg. Det kallas blue pilled svar.

Ts, Jag ska ge dig ett ärligt svar... Tjejer vill bli raggade på rätt plats av rätt person
Det är svårt att avgöra om du är rätt person, men det kan du ta reda ut på tinder. Din dejting liv återspelgar hur snygg du är i verkligheten. Att känna sig snygg är inte det samma som VARA snygg. Att vara osocial eller blyg är inte så illa heller. Gillar hon dig, spelar det inte så stor roll hur dina inledningsfrasorna börjar på.

För några månader sen sa jag rakt ut till en tjej att hennes klänning inte passar henne som inledningsfras. Hon skrattade och brydde sig inte ett skit om det. Vi strulade 10 minuter senare... ja vi var helt enkelt attraherade av varandra. Kan tillägga att vi var helt nyktra också. Jag som var så dålig på prata med tjejer
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback