Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-27, 22:03
  #13
Medlem
pockis avatar
Både på jobbet (i servrar) och privat har jag haft problem med Maxtor. Dom verkar ha en tendens att paja en vecka efter att garantin gått ut.
Kör nu enbart med Seagate, och har inte (ta i trä) haft några problem med dem. Plus att det är väldigt lång garanti (fem år?)
(Dom Maxtor-diskarna som har suttit i servrar har haft egna kylare, men ändå inte hållt speciellt länge)
Citera
2006-01-31, 16:50
  #14
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shiit oxå
KÖP ABSOLUT INGEN MAXTOR!!!!

De e sega som FAN och jag har en kompis som fick byta sin 3 eller 4 gånger för den gick sönder hela tiden plus att den raderade sig själv med gämna mellanrumm.

Köp en Samsung spin point. De fungerar bra och är hyfsatt snabba. Har själv en sådan på 200 gb och den fungerar utmärkt. Aldrig krånglat.

Detta är min åsikt men kompisen kanske bara hade otur, vem vet..

Håller helt med, KÖP INTE MAXTOR.
Livstiden på deras hårddiskar är knappt ett år, efter det börjar de låta zoooooooommmmm och sedan bzzzz bzzzz för att sedan helt sluta fungera (perfekt beskrivning enl. mig själv).
seagate´s hårddiskar är underbara annars, tysta, snabba och mycket bra support, ganska billiga dessutom.
Samsung´s hårddiskar är helt ok med, men inte i närheten av Seagate´s.
Citera
2006-01-31, 17:03
  #15
Medlem
Vad gör ni med era Maxtor diskar???! Jag har två stycken, som jag har använt i cirka 3 år UTAN problem!
Citera
2006-01-31, 18:10
  #16
Medlem
Methedrines avatar
Kan också inrapportera en död Maxtor (fast ok, den låg i flyttkartong i ett år innan jag reinstallerade) och en IBM som kraschat.

Väntar på en WD raptor 150 Gb, den blir mumma, fast kanske ngt liten - men jag ska ha den som systemdisk, inte för masslagring.
Till lagring kör jag 2 Samsung spinpoint120 (250 Gb), otroligt tysta, även om de inte är supersnabba.

/M.
Citera
2006-02-01, 17:03
  #17
Medlem
Ljungborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methedrine
Kan också inrapportera en död Maxtor (fast ok, den låg i flyttkartong i ett år innan jag reinstallerade) och en IBM som kraschat.

Väntar på en WD raptor 150 Gb, den blir mumma, fast kanske ngt liten - men jag ska ha den som systemdisk, inte för masslagring.
Till lagring kör jag 2 Samsung spinpoint120 (250 Gb), otroligt tysta, även om de inte är supersnabba.

/M.

Har själv bara haft en Maxtor, men har haft en del problem med den. Ett lågfrekvent brummande ljud, blir ganska varm och har kraschat en gång. Nu vågar jag bara ha den som backup. Samsung har jag än så länge bäst erfarenhet. Väldigt stabil.
Citera
2006-02-05, 03:07
  #18
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Vad gör ni med era Maxtor diskar???! Jag har två stycken, som jag har använt i cirka 3 år UTAN problem!

Min pajjade häromdagen, efter 3 år och 5 månader. Det sög som fan.
Dock misstänker jag att fucking Thorn stoppat in begagnad hårdvara, för
när jag körde savscan för att rädda filer dök det upp en jävla massa
konstiga saker jag inte alls kände till (bland annat en mapp "Mina
krogerövringar" och lite bilder samt mappen "Mina mobiltelefonbilder" - jag har
aldrig ägt en kameramobil...).
Citera
2006-02-05, 04:11
  #19
Moderator
MondoBizarros avatar
Får instämma med de flesta här: köp Seagate!
Har egentligen bara haft Seagate-diskar i egna datorer och det med goda skäl: inte ett problem.
Det enda som talar emot Seagate är att de inte är de snabbaste diskar som finns, men föredrar man att kunna lita på hårddisken framför att slippa nån millisekunds väntan här och där så är valet lätt.
Citera
2006-02-07, 09:00
  #20
Medlem
Nooses avatar
Av alla diskar jag har haft är det bara en som har överlevt, ja det är en Seagate. 3 diskar har den överlevt än så länge. 2 Maxtor och 1 IBM.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback